2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
BasBas2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2012 11:17

2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door BasBas2012 »

Hey.

Ik heb sins een maand 3 katten. erg gezellig wat leven in huis maar sins een paar dagen beginen er problemen te komen.

2 er van poepen en plassen alles onder waar ze maar op kunnen poepen en plassen.
Er is helemaal niks verandert in huis.
Enige wat me opvalt is dat ze dit alleen nachts doen. vandaag voor de 3e keer dat ik bijna 2 uur bezig ben om alles weer schoon te maken en de banken weer te reinigen.

Iets er iets van een geur spray of wat dan ook?
En kan hier een oorzaak voor zijn en wat zou ik er aan kunnen doen?

Kattebak maak ik elke 2 dagen schoon zo dat ze op een net toilet kunnen gaan.

Ik hoor het wel, alvast bedankt.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door ayla »

Hoeveel bakken heb je staan? Bij 3 katten heb je 4 bakken nodig.
Heb je medisch alles uitgesloten?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door Anne »

Heb je maar 1 kattenbak? Dan kun je inderdaad dit soort problemen verwachten. Ik zou vier kattenbakken verspreid over het hele huis gebruiken. Katten vinden het niet prettig om op een gebruikte bak te moeten gaan en zoeken dan andere plekjes. Ik zou ook een paar keer per dag de bakken leeg scheppen zodat het fris voor ze blijft.
Probeer dit eerst en mocht je dan nog problemen ondervinden dan kan het ook nog aan de vulling liggen die je gebruikt.

Maak wel de plas/poepplekken goed schoon met biotex groen, dat verwijdert de plasgeur, anders heb je kans dat ze er over heen blijven plassen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
BasBas2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2012 11:17

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door BasBas2012 »

Hey,

4 bakken? .. dat is best veel, heb er maar 2 staan, zal er dan nog eens even 1 bij zetten, als het dan minder word zal ik er nog 1 bij halen.

Ik schep elke dag (savonds) de bakken leeg.

Medisch zijn ze in orde. ze eten en drinken goed alleen Milou, (de kleinste van 9 maanden) is aan de diaree, dierenartsen kan geen oorzaak vinden waarom zij aan diaree is, zo ver hun kan zien is ze gewoon gezond.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door Anne »

Vier bakken voor drie katten is niet veel hoor, dat is eigelijk het advies wat je van de meeste mensen hier krijgt het aantal bakken die je in huis nodig hebt is het aantal katten plus 1.
Met medisch onderzoek wordt een controle van de plas bedoeld. Veel katten worden onzindelijk van blaasproblemen, ze assiocieren de pijn met de bak en gaan dan ergens anders in huis plassen.
Heeft de da al een plasje onderzocht? Je moet dan wel weten wie de onzindelijke kat is en daar een plasje van opvangen.
Ik schep elke dag (savonds) de bakken leeg.
1x per dag de bakken leeg scheppen is te weinig


Je zegt dat 1 van je katten aan de diarree is en de da geen oorzaak kan vinden, heeft hij of zij je wel geadviseerd om met een sensible dieetvoer te starten om te kijken of het dan minder word?
Joep hier staat ook op dieet ivm diarree
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
BasBas2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2012 11:17

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door BasBas2012 »

Ze hebben wel wat gezegd over Rise of rijst eten of zo iets?
Moet ik nog even kijken of ze dat bij de locale dieren winkel hebben.

Doe eigelijks 2x de kattebak, in de ochtend en in de avond.
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door catsini »

ik geef mijn poes dan gekookte kip, beetje rijst kan nooit kwaad, zorg dat ze genoeg blijft drinken, dat ze niet uitdrogen, anders met een klein spuitje, als het anders niet lukt.
een paar kattenbakken in huis, dan ben je er al een heel eind. en iedere keer even alles uitscheppen.
als de dierenarts niets kan vinden, probeer eens een andere dierenarts, er moet toch een oorzaak zijn?
wacht er niet mee, zou toch terug naar een dierenarts gaan.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door Ilone »

Misschien een gekke vraag.., maar zijn de katten geholpen?
Zijn het mannetjes of vrouwtjes?
Hoe oud zijn ze? Komen ze buiten? Zijn er buiten misschien andere katten?
Waar plassen en poepen ze het meest? Plassen ze veel op zachte dingen?

Sorry voor het verhoor ;) maar dan hebben we iets meer bruikbare info.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
BasBas2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2012 11:17

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door BasBas2012 »

Op 1 na zijn ze allemaal geholpen,

2 vrouwtjes, 1 is ombekend hoe oud zij is maar wel geholpen, schatting tussen 1 en 2 jaar. ander is 9 maanden oud is nog niet geholpen.
1 mannetje is 2 jaar en is geholpen.

Ze komen bij mij nog niet naar buiten, over 2 weken pas mogen ze er uit.
poepen en plassen doen ze overal, op laminaat op de bank zelf onder de krap paal.

Ik heb nu wat rijst eten gekocht, de kleine smult er lekker van hopen dat ze dan minder diaree heeft. als dat vrijdag nog niet anders is gaat ze naar de dieren arts.

Heb net ook een 4e kattebak gehaald met 100kilo aan grind, dat moet voorlopig dacht ik wel genoeg zijn.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door nellebel »

maar wel even de plekken goed schoonmaken, want zolang ze dat ruiken kunnen ze er blijven poepen. evt op die plekken de kattebak neerzetten en dan per dag langzaam verschuiven naar de plek die je wilt.
de poes van 9 maanden wel laten helpen voordat ze naar buiten gaat hoor. anders heb je er straks een nestje kittens bij.
waren ze trouwens in het asiel wel zindelijk? zou ik anders toch eens nagaan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
BasBas2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2012 11:17

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door BasBas2012 »

Ze komen niet uit een asiel,

Ze komen bij een kennis vandaag die hadden zoon 7 katten, alleen zijn verhuist naar een ander huis en daar mochten ze niet veel katten hebben vandaar dat er nu paar bij mij zijn.

Die van 9 maanden mag sowieso niet naar buiten, zij is veelste klein om te buiten te gaan ze word ook niet groter dan dat ze nu is, dit komt door een ziekte die ze heeft gehad tijdens geboorte en daar door heeft ze een behoorlijke groei achterstand door opgelopen. is nog steeds kitten formaat, en dat zal zo wel blijven.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door pinguin »

Als ik het goed heb gelezen zijn deze problemen pas begonnen op het moment dat ze bij jouw zijn gaan wonen?

Hoe is het gedrag onderling kunnen ze het goed met elkaar vinden?

Is er wel urine onderzoek gedaan?

mIsschien is stres de oorzaak?

DE tips over de extra bakken zijn ook al gegeven. Wat ik er nog wel bij wil zetten is dat je de bakken wel verdeeld over je huis. Zodat er er altijd ergens een rustig plekje is om hun behoefte te doen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door Anne »

Ik zou de kleine zo spoedig mogelijk laten helpen. Krolse poezen willen ook weleens hun geur afzetten in de vorm van een plasje en die doen ze dan niet op de bak als je begrijpt wat ik bedoel
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
BasBas2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2012 11:17

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door BasBas2012 »

Ik zal ook even urine bij elkaar proberen te krijgen voor de arts,

Kleine zou dan nog wel geholpen worden. moet wacht nog even er mee,

Bakken staan verdeeld in het huis (huis is niet groot 35m2)

Ik zie niet echt form van stress, ze liggen lekker bij elkaar ze likken elkaar en ze komen ook vaak genoeg bij me liggen en dan spinnen ze behoorlijk.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door castratenkoor »

Als er hormonen meespelen heb je veel grotere kans op wildplassen. Ik zou de laatste poes snel laten castreren. Na de ingreep blijven de hormonen nog weken actief dus hoe langer je wacht hoe langer je huis wordt besmeurd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie