Poes gaat er op achteruit naar mijn idee

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Cerna

Re: Poes gaat er op achteruit naar mijn idee

Bericht door Cerna »

Tomkoud88 schreef:en ze moet gedurende een week novacam gebruiken.
Hè ja fijn, Novacam, zusje van Metacam! :-( Waarom in vredesnaam? Heeft ze een ontsteking, pijn?
Eerst Moderin, nou Novacam, waar is die dierenarts mee bezig? Jouw kat vergiftigen? :evil:

Zou je NU willen informeren waarom je NSAID hebt gekregen? Dit is zeer belastend voor de nieren, dus wanneer je je kat nog verder wilt laten afglijden zou ik dat zeker gaan geven tenzij er natuurlijk een zeer dringende reden is, maar dat kan ik uit jouw bericht niet opmaken.

Wel fijn dat je Feliway hebt gekocht en samen met het rustgevende medicijn kan dat misschien de oplossing zijn (hoop ik voor je).
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, ik begrijp het ook niet.

Ze had een vergrootte lever maar zagen dat niet op de echo? Hoe weten ze dat dan?
En wat is dan de diagnose? Ontsteking? Zou ze pijn hebben?
Waarom worden er 2!! AB spuiten toegedient? Wat is de bedoeling om te bestrijden?
Is er een afspraak om na die week te kijken hoe het dan gesteld is (met wat er mis is)?

Moet je de Moderin nu gaan afbouwen?

Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik ook geen goed gevoel bij de DA heb. Of het zou moeten zijn dat hij meer verteld heeft dan dat jij neerschrijft?
Maar de medicijnen gaan wel heel erg vlot over de toonbank hier.. :???:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat

Bericht door Tomkoud88 »

Ze kreeg de de Ab spuiten 1 tegen de koorts en 1 als pep middel. moderin moet ik afbouwen maar ze kreeg nog maar een kwartje afgelopen week. novacam was ik niet echt mee bekend is dat zo een rommel dan. dat was vooral als middel voor de opgezwollen lever.

verder was de lever wel op de echo te zien, maar was niet verontrustend. voor de rest zat er niets.

als die novacam niet werkt of negatieve effecten heeft stop ik er zo weer mee.

ze is gewoon heel erg afgegleden de afgelopen weken. dit was de enige manier om haar snel weer op weg te helpen.

gr
tom
Cerna

Bericht door Cerna »

Tomkoud88 schreef: Novacam was ik niet echt mee bekend is dat zo een rommel dan. dat was vooral als middel voor de opgezwollen lever. ...., maar was niet verontrustend. voor de rest zat er niets. Als die novacam niet werkt of negatieve effecten heeft stop ik er zo weer mee.
Nee, niet zomaar met Novacam stoppen, eerst informeren bij de dierenarts. Wij zijn geen dierenarts en zien de kat niet. Vraag waarom ze Novacam krijgt. Zit er een ontsteking in de lever; is hij daarom opgezwollen? Maar het was niet verontrustend, dus waar komt dit dan vandaan?

En zoek eens op Metacam in relatie tot chronisch nierfalen op deze site. Hierover is uitgebreid gediscussieerd. Onze Noa (toen 3) heeft 4 weken Metacam gehad; was een volledig gezonde kat en werd na 3 weken Metacam doodziek: nierfalen! Advies om haar in te laten slapen. Hebben we niet gedaan en ze is er nog, maar wel nierpatiënt dankzij dit "geweldige" spul.

Dus wanneer het niet verontrustend is, snap ik niet waarom ze zo'n zwaar middel als Novacam krijgt.
Maar overleg alsjeblieft eerst met de dierenarts voordat je zomaar stopt! Anders heb ik het dadelijk gedaan...... :eeh:
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Als er een grondige reden is waarom ze Novacam krijgt, dan moet je die gewoon te weten komen en dat blijven geven. Als er geen reden is, dan zou ik ermee stoppen.
Het is een pijnstiller en ontstekingsremmer. Maar als middel om zo maar even uit te testen of het werkt zonder diagnose (welk gevoel ik hierbij om 1 of andere reden krijg :???: ) is dat wel heeel erg schadelijk! (dat was Moderin trouwens ook als eetlustopwekker)

Ik veronderstel dan dat het geen AB-spuiten waren. Als pepmiddel werkt dat niet echt volgens mij en tegen de koorts ook niet echt. AB werkt enkel tegen bacteriële ontstekingen. Dat kan wel de oorzaak van de koorts zijn, maar daarom zou ik willen weten wat de diagnose is. Ik zou eens grondig navragen wat er in de spuiten zat. En wat de DA denkt dat haar echt mankeert. En hoe hij de behandeling dan gaat aanpakken.
Want het praat allemaal maar vaag en niets concreets en dat geeft gewoon een heel naar gevoel. Alsof hij het allemaal zelf niet weet en maar wat doet want wie weet werkt het.
Dat werkt echter niet, dus als jij dat gevoel ook hebt, zou ik, na met hem overlegd te hebben, een andere DA bezoeken. Je kan de resultaten van vorige test bij deze DA opvragen, dus dat hoeft niet opnieuw gedaan te worden. Maar er is duidelijk iets met haar mis als ze koorts heeft, en dan is het niet de goede methode om er zomaar wat in te jassen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Bericht door Cerna »

JUIST! Ben het helemaal met Valerie eens.
paasnini

Bericht door paasnini »

Heeft jouw da al gedacht aan pancreasontsteking???? Zou mij niet verbazen gezien de klachten.
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Destin* kreeg na zijn ongeluk waarbij hij een van zijn achterpoten verloor ook dagelijks novacam voorgeschreven en ongeveer na een week novacam gebruik begon hij steeds slechter te eten. Toen kreeg hij periactin voorgeschreven en daardoor at hij weer wat beter maar dat was tijdelijk.
Hij at met lange tanden leek het wel. Uiteindelijk is hij gestorven na verzwakking en een embolie, ik heb pas na zijn dood de bijwerkingen van novacam onderzocht en een daarvan was een verminderde eetlust.
Sindsdien ben ik ook niet zo;n fan van novacam, ik wilde dit met je delen omdat ik lees dat jouw kat dit ook krijgt maar ook slecht eet, ik zou dat gaan uitzoeken als ik jou was
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat

Bericht door Tomkoud88 »

We gaan vanmiddag terug naar de dierenarts,

ze heeft nu nog veel minder eetlust en moet af en toe zelf overgeven.
verder heeft ze heel erg schoor, dit terwijl ze zeker 30cc water per dag binnen krijgt en het vocht uit natvoer.

ik begin aardig radeloos te worden.. en indd novacam is rommel, dat ga ik haar ook niet meer geven. ik heb echt het idee dat ze hierdoor 3 stappen achteruit is gegaan ipv vooruit.

weten jullie nog goede minder schadelijke eetlust opwekkers?

we gaan dadelijk bespreken wat de mogelijke volgende opties zijn.

ik heb zowieso zelf het vermoeden dat ze gewoon een beetje dement aan het worden is.
en daardoor vergeet te eten.

novacam kreeg ze trouwens omdat de DA het mogelijk vond dat ze reuma had.

nu is mij in ieder geval duidelijk dat dit niet zo is.

voedsel krijgt ze genoeg binnen denk ik +- 125 gr voer en 30cc water.

ze wil nu door die troep helaas zelf ook geen kip of saus meer likken.

Bvd
Radeloos mannetje
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat

Bericht door Tomkoud88 »

Nou net terug van de DA

de novacam is exit...

ze gaat nu even een paar dagen detoxen. alles uit het systeem verwijderen.
verder krijgt ze de daarna een middeltje om alleen eetlust op te wekken

periactine of mirtazapine.

ze was 240gr aangekomen en de koorts was van 40,7 naar 39,1

zit wat vooruitgang in dus.

gr
Tom
Cerna

Bericht door Cerna »

Ligt het nou aan mij, maar ik heb het gevoel dat ik mijzelf steeds blijf herhalen. Maar goed, nog een keer dan:
Jammer, dat je nog steeds Moderin geeft. Ik heb in je vorige topic gevraagd of het louter bedoeld is als eetlustopwekker? Indien ja, ga dan over op Periactin (verkrijgbaar via dierenkliniek Leyweg in Den Haag. Je moet aan je dierenarts vragen of hij/zij een recept wil faxen, dan bel je naar hen en noteren ze je gegevens. Je moet vooruit betalen), dat is ook niet volledig onschuldig, maar lang niet zo schadelijk als Moderin en op een kwart pilletje gaat de kat al eten.
Echter, alleen wanneer haar nieren in orde zijn.

En vitamine B wat Femke in dit topic adviseerde.
Adriana

Bericht door Adriana »

doe je heel heel erg voorzichtig met mirtazapine als je dierenarts dat voorschrijft ?
zoek even rechtsboven via de zoekfunctie naar de ervaringen met mirtazapine, wordt doorgaans veel te hoog gedoseerd..
en periactin is nog wel te krijgen, ook ff via de zoekfunctie rechtsboven zoeken op welke manier..

k zie dat Annet al heeft gereageerd..
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat

Bericht door Tomkoud88 »

Bedankt voor de reacties.

de moderin was ook als eetlust opwekker bedoeld, maar deels ook om haar zich goed te laten voelen.

momenteel krijgt ze even een weekje helemaal niets. heb alleen een felyway hangen.

daarna moeten we even kijken welke van de eerder genoemde 2 gekozen wordt.

vitamine B krijgt ze ook langer maar daar zie ik niet veel van terug.

gr
Tom
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat

Bericht door Tomkoud88 »

hallo, even een update.

Ze heeft momenteel al 3 dagen geen medicijnen meer gehad en dat is te zien. ze is veel rustiger, maar wil helaas nog steeds niets eten.
we wachten dit weekend even af en dan gaan we even met de DA overleggen wat voor eetlust op wekker we moeten gaan gebruiken.

gr
tom
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Je dwangvoert haar nog steeds neem ik aan?
Want zo lang niet eten, kan natuurlijk niet.

Misschien lees ik erover, maar heb je haar pancreas nu al laten testen? Want die tip leek me wel erg plausibel.
En verder zou ik nu even haar nieren laten testen. Na de novacam en je laatste berichten doet het mij daaraan denken. Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar nierwaarden kosten niet zoveel en als je toch al pancreas moet laten testen (dat gaat ook via het bloed toch?), dan dat er eenvoudig bij.

Het is niet omdat er voorheen niets met haar nieren was, dat dit nu niet het geval kan zijn. Al zal er dan wel nog iets anders achter zitten.
Maar overgeven wijst erop dat ze misselijk is. Dat is toch net ietsje anders dan gewoon gebrek aan eetlust.
Ik zou niet aanmodderen, maar nu eens grondig laten onderzoeken. Er is wat mis met je poesje en dat moeten ze kunnen vinden ook!! Het gaat echter niet met lang wachten op de DA zijn kop vallen hoor, daar zal hij toch echt wat voor moeten gaan doen. Anders is het op een keer te laat.
En in tussentijd: zit er niet zo mee in wat ze eet. Alles wat zelf wil eten, geef je haar maar. Nood breekt wet zegt men dan en iets eten is beter dan niets, zeker als ze zo heel erg slecht is (want je moet er niet omheen praten: je kat is doodziek).

Veel sterkte ermee! Ik hoop echt dat er wat gevonden wordt! :-(
Plaats reactie