Tweede keer blaasontsteking?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tweede keer blaasontsteking?

Bericht door Anne »

Wat een verdrietig verhaal Mittenslief over je Ollie :-(

Ik zou ook eerst fotos van de blaas laten maken of een echo. Dat hebben we bij Happy ook gedaan, bij hem is er niks gevonden en de da noemde het een chronische blaasontsteking door stress. Hij heeft daar een tijdje telizin voor gebruikt maar toch kwam het weer terug.
Nu gebruikt hij plus minus vier maanden eurologist en hij heeft er tot nu toe geen last meer van gehad.
Hij plaste ook weleens bloed en zijn blaasonsteking kwam tot 6 keer per jaar terug (verleden jaar)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Tweede keer blaasontsteking?

Bericht door Ozzyzorro »

Ben net bij de da geweest die heeft een foto gemaakt .(dat vond ik erg duur 92 euro)
De diagnose was dat hij een behoorlijk grote steen in de blaas had die alleen operatief te verwijderen is ,met de nieren was niks mis !maar de operatie kost ook nog eens tussen xe 3 en de 4 honderd euro
Daar schrok ik ook wel van maar ga het toch maar doen kan moeilijk het beestje zolaten lopen .
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Tweede keer blaasontsteking?

Bericht door mittenslief »

jajaja de dierenartsen weten wel van rekenen hoor, maar ja je dieren verdienen de beste zorg, laat hem
aub snel helpen, als de steen vastloopt ben je echt nog veel meer geld kwijt en misschien ook je kat dus dat is toch echt niet de bedoeling. En na de operatie op goed voer zetten dat gruis voorkomt, sommige katten hebben er gewoon aanleg voor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Tweede keer blaasontsteking?

Bericht door Ozzyzorro »

Ik heb net de kater opgehaald bij da het steentje is verwijderd ik hoop dat hij er weer wat jaartjes er tegenaan kan.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tweede keer blaasontsteking?

Bericht door Anne »

Ach arm dier, verwen hem maar lekker. Heb je ook dieetvoer meegekregen van de da? Of was dat niet nodig?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Tweede keer blaasontsteking?

Bericht door Ozzyzorro »

Ja dat voer zal hij de rest van zijn leven moeten gebruiken en aangezien ik er drie katten heb die de hele dag toegang hebben tot voer wordt dat duur maar ja als ze er maar oud mee worden is dat prima
Plaats reactie