Ik heb al rondgekeken op het forum en ook op andere websites gezocht, maar ik kon eigenlijk geen vergelijkbare problemen vinden.
Ik heb een heel raar verhaal hoor haha. Ik woon voor een jaar in het huis van een vrouw die gedurende deze tijd in Amerika zit. Bij het huis kreeg ik ook een hele lieve kat om op te passen.
Nu een half jaar later ongeveer, begint Chubby (hij is lekker stevig, niet dik hoor!) zeer regelmatig te braken. En dan bedoel ik ongeveer 2 tot 4 keer per week. Ik heb zelf ook altijd katten gehad, en braken gebeurde altijd weleens, maar ik vind het nu wel een beetje te vaak voorkomen.
Er is niks veranderd qua voeding (ik geef hem droge brokken). Hij eet kleine beetjes tegelijk, is ook nooit aan het schrokken. Hij eet wel veel, als in vaak op een dag, maar dat lijkt me ook niet zo'n groot probleem?
Ik denk ook niet dat het stress is, hij is juist van een echte buitenkat veranderd in een echte knuffelkat, hij komt zelfs op schoot liggen! (We willen hem ook niet meer kwijt

Wat ik er ook nog bij moet vertellen: het braaksel lijkt heel erg op poep. En dan bedoel ik dat het een soort harde drolletjes zijn. De eerste keer dat ik het zag liggen dacht ik dan ook dat hij opeens binnen had gepoept, maar ik heb het nu ook vaak zien gebeuren en het komt toch echt uit zn mond

Haarballen zou kunnen, hij verliest namelijk wel veel haar en likt zich ook regelmatig, maar mijn vorige katten hadden altijd plasjes braaksel met haren erin. Dit ziet er dus totaal anders uit.
Dierenarts wil ik zeker wel doen, maar dat is wel een beetje lastig doordat de eigenaar niet in de buurt is.
Iemand die dit weleens eerder heeft meegemaakt of van heeft gehoord? Moet ik me nu heel erg zorgen maken?
Chubby is overigens totaal gelukkig en niet uit zn doen. Na het braken komt ie vaak weer bij me liggen alsof er niks is gebeurd en wil zelfs soms gelijk weer wat brokken.
Oh en nog iets haha. Hij is eraan gewend al zn behoeftes buiten te doen, dus ik heb wel een kattenbak staan, maar die is nog steeds ongebruikt. Ik weet dus ook niet of er iets mis zou zijn met zn ontlasting.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!