Welke rassen gaan goed samen met een Bengaal?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
roelf
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2011 16:24

Re: Welke rassen gaan goed samen met een Bengaal?

Bericht door roelf »

Adriana schreef:stuur maar even een pb met je eigen e-mailadres..
Bedankt Adriana.Olga is inderdaad een poes gesteralisseerd van 18-01-2009. En zeer sociaal en ook zeer stoer nergens bang voor.Ze heeft geen stamboom omdat ze uit een slipnestje komt,Dit geld ook voor gino mijn bengaalse kater 18-07-11.marble prachtig lief en ondeugend.wel echte schootkat.Maar alleen zijn zelfverzekerheid en uitstraling doen haar al huiveren.en vergeleken met mijn blauwe rus echt een rauwdouwer.Ik vrees met pijn in mijn hart dat ik geen jaar kan wachten en hopen dat het goed komt.Wordt er zelf ook niet gelukkig van om de heledag politieagent te spelen.Nu heb ik een vraag zou u weten waar ik mijn bengaal het beste kan plaatsen voor adoptie en zeker weet dat er niet mee gefokt wordt.Het gaat niet om geld.maar om een liefdevolle plek.Want het is een heerlijk ventje.maar helaas niet voor olga.

Ik baal zo van mijn ondoordachte keuze.groeten Roelf
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke rassen gaan goed samen met een Bengaal?

Bericht door Adriana »

dag Roelf en welkom op het forum!
ik begrijp dat je bengaal ook nog niet gecastreerd is??
dus een open bengaalse kater in huis met een Russenpoes?

k zou als ik je een advies mag geven onmiddellijk een afspraak maken met je dierenarts voor castratie van meneer de rauwdouwer (lang geleden dat ik dat woord tegenkwam..) en het zou kunnen zijn dat hem dit een stuk rustiger en huiselijker maakt..
en dan kun je altijd nog verder zien en aan de bengalen-baasjes hier op het Forum nog wat tips vragen.
wij hebben hier nu 4 rusjes, waarvan één dwarsliggende mevrouw, die daarom bij mijn vriend aan de andere kant van de spoorlijn woont.. solodiva dus.
de drie katers, twee van ruim anderhalf en eentje van bijna 8 gaan onderling prima samen, zij het dat het al ruim een jaar s morgens kattenstorm bij mij in de flat is. de broertjes sjezen achter elkaar aan en rollebollen door kamer en gang. met een kwartiertje is het dan weer redelijk rustig en komt de oudere kater Enzo ook weer tevoorschijn. ook ik moet dan niet in de weg lopen trouwens..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke rassen gaan goed samen met een Bengaal?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou hem ook laten castreren en het dan nog 2 maanden aankijken. Het duurt ongeveer 6 weken voor de hormonen uit zijn lijf zijn. Daarna kun je er pas wat zinnigs over zeggen of de sfeer in hui beter wordt.
Katten worden echt een stuk socialer onderling als de voorplantingsdrang wordt uitgeschakeld.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke rassen gaan goed samen met een Bengaal?

Bericht door Adriana »

heb even niet goed gelezen, sorry..
t wilde bengalenkitten is van tweede helft juli van dit jaar en dus net 4 maanden.

als je het thuis niet meer ziet zitten met deze dondersteen, dan lijkt afstaan me verreweg de snelste en beste optie.
neem contact op met het dichtstbijzijnde asiel en vraag om advies en raad.
als ze hem daar overnemen, dan wordt ie gechipt en op tijd gecastreerd (na quarantaine) en daar kan ie sjezen en rauzen en heeft ie waarsch ook wel speelmaatjes.

en ja, dat kost geld maar het is niet anders.
het was een niet zo gelukkige keuze en je had dat toch ook wel een beetje kunnen vermijden als je je vooraf ingelezen had.
bengalen gaan door voor erg levenslustige katzels (waarsch niet allemaal..) en hun afkomst verraadt dat ook wel. en een kitten is nou eenmaal heel erg actief, dat hoort bij zijn leeftijd en ontwikkeling.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Welke rassen gaan goed samen met een Bengaal?

Bericht door heidinuyten »

Hoi,

De maine coon en de ragdoll zijn ook erg sociaal naar andere katten.
Ik heb zelf een maine coon katertje en een vriendin van mij heeft 7 katten waaronder 2 ragdolls, gaat prima.
Prijsklasse is altijd rond de 500/600 euro.
Al kost een herplaatser misschien wat minder, heb daar nog nooit op gelet.
Lightning!
Plaats reactie