Op zoek naar een kat

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Op zoek naar een kat

Bericht door Mirjam86 »

Ik denk vooral met een wat oudere kat dat ze er wat minder moeilijk over doen.
De meeste mensen die binnen komen zijn op zoek naar kittens en de volwassen katten worden dan overgeslagen. Die zouden dus ook makkelijker te reserveren moeten zijn.
(Dit is mijn redenatie, weet niet of die vlieger ook daadwerkelijk opgaat)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Op zoek naar een kat

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat sommige asielen het gewoon doen, en andere niet.
Of je kan minstens een optie nemen... Maar hoe lang die dan blijft, dat weet ik ook niet.
In de goede kan je meestal wel reserveren. En heb je ook een proefperiode. In de slechte houden ze zich daar niet mee bezig. Dat is binnenkomen en meenemen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Op zoek naar een kat

Bericht door Jantina »

Goed, dan wordt het gewoon even kijken per asiel. Bedankt voor jullie reacties en als ik nog meer vragen heb dan stel ik ze hier! :-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Op zoek naar een kat

Bericht door Chiquita98 »

Ik ben ook begonnen hoor met 2 oudere poezen uit het asiel. Inmiddels zijn deze 2 oudjes overleden en heb ik ondertussen 3 katten uit hetzelfde asiel. Deze 3 had ik wel al als kittens. Maar ik vond het superfijn om te beginnen met oudere katten. Ook omdat ik ze ook de kans wilde geven om nog een goed thuis te hebben en een voordeel was ook dat ze al opgevoed waren. Ik was ook best onzeker in het begin. Heb ook nog veel contact gehad met het asiel, zodat ik mijn vragen kon stellen en ze hebben mij enorm geholpen.
Inmiddels ben ik eigenlijk al best wel ervaren(al zeg ik het zelf) met katten, behalve als ze ziek worden dan slaat de onzekerheid weer toe. Maar daar hebben we gelukkig dan weer dit soort forums en dierenartsen voor. Ik ga deze week mijn 4e katje halen. Ik mis wel mijn oudjes, maar ga toch voor een kitten omdat één van mijn katers nogal moeite heeft met nieuwe katten en een kitten word door hem zeker sneller geaccepteerd.
Ik zou na je vakantie kijken bij asiels. Als ik op vakantie ga regel ik altijd dat mijn nichtje in mijn huisje komt. Idealer kan het niet!!
Ik haal mijn katten trouwens uit het asiel koningen. www.dierenopvangkoningen.vpweb.nl. Deze is in Balkbrug voorbij Zwolle wel, maar het is wel een heel fijn en goed verzorgd asiel.

gr Thea
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Op zoek naar een kat

Bericht door BillyJean »

thea, klik ik even op je link en ach, wat een schatjes zitten daar: Guus, Suus, pipo, Ragnar....je zou ze zo ophalen, wat een drolletjes
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Op zoek naar een kat

Bericht door Chiquita98 »

Jaaaa wat een lieverds he? Ik ben er net vanmiddag weer geweest en heb een heel mooi lief zalmkleurig katertje geadopteerd. Kan hem alleen pas eind van de week ophalen ivm chippen en entingen. Astrid van het asiel schrijft ook altijd hele leuke verhaaltjes over de katten en ze is echt zo leuk met al die diertjes.
En ja ach die oudere katjes die doen mij ook wel wat hoor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Op zoek naar een kat

Bericht door Catfish »

Wat goed dat je voor twee volwassen sielkatten gaat!!
Ik heb vaak oudjes uit het asiel gehad, maar heb nu voor het eerst van mijn leven jonkies.

Deze twee zitten al een jaar in Almelo, een duo.... Porgy en haar zusje Porgy de Tweede.
http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/k ... oek-almelo
http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/k ... oek-almelo
Willen ze vast wel voor je reserveren...........
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Op zoek naar een kat

Bericht door Jantina »

@Chiquita; hele lieverds zitten er daar, ziet er ook allemaal goed uit bij dat asiel. Zeker iets wat ik in de gaten blijf houden.

@Catfish; bedankt voor de link. Helaas moeten deze katten naar buiten kunnen, en dat kan bij mij niet.

Ik vind het wel erg balen omdat ik toch wel gebonden ben aan die eis. Er zitten hele lieverds in de asielen, maar dan kijk ik verder en dan staat er dat ze naar buiten moeten kunnen. :-(
Maar goed, de aanhouder wint. Ik ben nog bij geen asiel langs geweest, dat doe ik na mijn vakantie, over 6 weken dan kan ik écht beginnen! :-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Op zoek naar een kat

Bericht door Catfish »

Deze katten zijn nog jong, ik weet zeker dat ze aan een binnenleven kunnen wennen. Ze kunnen nu ook niet los naar buiten tenslotte...
Ik heb lang gelden bij dat asiel gewerkt, en ik heb meerdere katten van ze gehad. Dus ik weet dat ze tenzij het een echte binnenkat is en ze dat zeker weten er een voorstenader van izjn dat de katten naar buiten gaan. Weet ook niet waarom.........
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie