heb eigenlijk geen flauw benul van het eiwitgehalte, dus maar even opgezocht..
http://kattenvoeders.wordpress.com/?s=eendagskuikens
Analyse (per 100 gram)
droge stof 27 g
ruw eiwit 13 g
ruw vet 12 g
koolhydraten 0 g
calcium 150 mg
fosfor 250 mg
energiewaarde: 1600 Kcal/kg
dat zou 13% zijn en dat is ongeveer zoveel als boven in het gemiddelde natvoer (8-15 %)
heb in de andere topic gekeken of Caspers nierwaardes waren vermeld maar dat kon ik niet vinden, dus ik weet niet hoe ernstig nierpatient hij is
en ik ben ook wel benieuwd naar zijn anorganische fosforwaarde, want het fosforgehalte van 1dagskuiken is aanzienlijk en dat is logisch..
er zitten ongetwijfeld hardstikke goeie stofjes in dat voer voor Casper en kennelijk is het niet te merken, maar je weet niet hoe groot de belasting al met al is.
je zou hem de dag voor het infuus het 1dagskuiken kunnen geven, zodat de urea en andere afvalstoffen de dag erop er worden uitgespoeld;
en je zou kunnen overwegen om het kuiken te halveren, dan krijgt hij toch de goeie stofjes binnen, maar in een kleinere hoeveelheid;
en je zou een bloedonderzoek nierwaardes (+ fosfor ip) kunnen doen de dag nadat hij het kuiken heeft gehad en voor spoelen, dan weet je ongeveer wat de belasting is...;
en je zou met je da kunnen overleggen of hij denkt dat urine-onderzoek op dag twee zin heeft om de extra urea-belasting te kunnen waarnemen, dat is minder belastend voor Casper en goedkoper voor jullie als dat zin heeft..