Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Tessa1602
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2010 10:54

Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door Tessa1602 »

Hallo allemaal,

Ik zat net m'n oude voorstel bericht te lezen en dat was toch alweer een jaar geleden. Het heeft even geduurd maar sinds een maand hebben we een Brits Korthaar Tabby kitten in huis. Hij is nu een maandje of 4 en zoooo lief.

Bono is erg aanhankelijk naar mij toe en we knuffelen dan ook heel veel. Hij kruipt soms helemaal in me. Kan uren op schoot liggen of naast of op m'n benen als ik op de bank zit. En hij ligt ook regelmatig als een baby in m'n armen diep te slapen. Elke ochtend als ik de huiskamer binnen kom rent hij al naar de bank waar ik ga zitten. En als ik eenmaal zit...lekker op schoot en spinnen...slapen, kroelen etc. Waar ik ga in huis is hij ook...als hij niet ligt te slapen. ;-)
Is genieten natuurlijk maar nu komt het probleem.

In September zal ik opgenomen worden in het z'huis. M'n galblaas moet eruit dus ja, moet er toch even heen. Ik heb geen idee hoe lang die opname gaat duren maar ik denk toch zeker een week.

Ik maak me nu al zorgen over hoe het hem zal vergaan. Natuurlijk is mijn vriend thuis, als hij niet bij mij in het z'huis zit, maar naar hem toe is hij veeeeel minder aanhankelijk. Gelukkig gaat m'n vriend voor die periode vrij nemen van z'n werk dus zal hij veel thuis zijn. Zit niet de hele dag naast m'n bed! haha. Dus dan is Bono niet alleen.

Maar toch, ik vraag me af hoe hij het zal vinden, gaat hij me niet lopen zoeken enzo. En als ik eenmaal thuis ben...ja dan zal hij wel even Pissed Off zijn...maar dat moet wel weer goed komen lijkt me.

Ik kan me er nu al zorgen over lopen maken. Iemand stelde voor om een kledingstuk van mij op de plek te leggen waar ik vaak zit. Misschien is dat wel een goed idee.

Iemand nog andere tips of ervaring???

Groetjes Tessa
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door puck0906 »

Hoi Tessa,

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar ze zeggen altijd dat katten zich meer aan huis hechten dan aan mensen. Je kan niet heel veel meer doen als inderdaad dingen waar je geur aan zit in huis achter laten dus bv zijn mandje even goed aanraken, handdoek enzo en ook als je terug komt de handdoek even over de kat halen en dan jezelf even met die handdoek wrijven. Klinkt overdreven maar werkt wel. Mijn kat (1 van de 3) heet overigens ook Bono. Ben je ook fan van U2? Overigens gaan wij altijd 1 week met vakantie (3x per jaar) en wij hebben er dan 3 en dan zijn ze alleen en komt er elke dag iemand ze alleen eten geven en spelen en bak verschonen en dat gaat ook goed. Ze zijn altijd blij als je weer terug bent maar zolang je vriend er is en hij genoeg speel dingetjes heeft gaat dat echt goed komen. Gewoon lekker verwennen met extra snoepjes als je weer terug bent en je geen zorgen maken. Succes met het zhuis.
KittyG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:32

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door KittyG »

Waarom heb je niet 2 katten ? Kunnen ze elkaar bezig houden.
Tessa1602
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2010 10:54

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door Tessa1602 »

Ja weet je wat het is..je vermenselijkt zo'n katje hè? Althans dat doe ik wel, m'n vriend dus niet. Althans hij probeert dat! haha. En ik vind dan gelijk veel dingen zielig! Moet ik niet doehoen!! ;)

Maar wat je zegt, ik zal zeker het eea achter laten om aan te snuffelen! :)

De fokker had hem Bono genoemd en wij mochten de naam natuurlijk veranderen maar we konden geen andere leuke bedenken. Dus is het Bono gebleven.

Jaaaa als ik terug ben zullen we de schade zeker in gaan halen!! hahaha. Veeeel knuffelen en lekkere snoepjes.

Waarom niet 2 katten? Omdat we met 1 wilden beginnen. Wie weet wat de toekomst brengt. Maar voorlopig 1. Bovendien ben ik arbeidsongeschikt dus altijd thuis. Ik weet dat hier op het forum veel voor en tegenstanders zijn voor 1 kat in huis. Maar wij dus 1. :)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door pearlsofpassion »

Ik hoop dat je dan ook al gelezen hebt, dat als je het nu bij 1 kat houdt, de kans groot is dat er later geen meer bij kan. Je kiest dus nu voor de rest van Bono's leven of hij met katten zal kunnen omgaan of niet.
Enfin, ik zal hier nu geen betoog gaan afsteken over sociale en lichamelijk ontwikkeling en kans op gedragsproblemen, of het feit dat hij dan nooit eens op zijn eigen manier kan communiceren, knuffelen en begrepen worden, maar ik hoop dat je je daar bewust van bent?
Zodat je weet welke beslissing je nu neemt? Lijkt me niet iets om licht over te gaan, maar wordt wel vaak gedaan, en dan zijn ze achteraf plots zo triest omdat hun kat geen soortgenootjes meer kent of begrijpt, of zo boos als de kat plots na een half jaar leeftijd 'aggressief' wordt omdat hij zijn frustraties kwijt wil (terwijl ze daar zelf voor gezorgd hebben). Je kan daar bewust voor kiezen, maar weet dan gewoon dat je dat doet en dat die kans erin zit. Het kan natuurlijk ook goed gaan. ;-)

Verder denk ik ook dat je hem best wel kan 'achterlaten'. Wat zou je doen als je een kind had? Hetzelfde toch? Je vriend zal wel voor hem zorgen, en dan zal Bono waarschijnlijk betere vriendjes met hem zijn als je terugkomt. Altijd aan te raden als je daarna iets van je vriend gedaan wil krijgen. ;-)

Ik ken ook mensen die een hondje hebben dat bij de fokker Bono heette. Zij hebben het veranderd naar Bueno (met korte e zoals in bed). Dus Bwenno eigenlijk. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
manon3

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door manon3 »

Sorry Valerie, maar ik vind dat je nu wel erg ver gaat met commentaar geven op mensen die maar 1 kat hebben.
Veel mensen kiezen hier bewust voor, wij ook, omdat je het je ook moet kunnen veroorloven om meerdere katten te onderhouden.Goed kwaliteitsvoer en dierenartskosten kunnen flink oplopen bij meerdere katten.

En dan dat hele verhaal over "frustaties, gedragsproblemen, aggressief gedrag"?
Wij hebben vroeger ook katten gehad die in hun eentje werden gehouden en hebben NOOIT gedragsproblemen met ze gehad.
Onze huidige Boskat kregen we op de leeftijd van 4 maanden en bij haar vorige eigenaar waren kleine kinderen die haar de hele dag lastigvielen en andere volwassen katten die haar niet accepteerden en haar het leven zuur maakten.
Wij kregen een angstig, schuw , zenuwachtig katje dat hier volledig tot rust is gekomen en het hier prima doet in haar eentje.Ze is nu 1 jaar en doet het geweldig.

En ik denk echt dat die "gedragsproblemen of frustaties" alles te maken hebben met het gedrag van de eigenaar.
Je moet ze natuurlijk wel genoeg aandacht geven, verschillende keren per dag samen spelen, zorgen dat ze zich goed kunnen uitleven, en dat gebeurt hier ook omdat ik overdag thuis ben.
Dan zul je een heleboel gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door nellebel »

manon misschien even iets heel anders, maar mijn moeder heeft vorig jaar een galblaasoperatie gehad. bij haar liep het zelfs een beetje mis, maar zij is maar 3 dagen in het ziekenhuis geweest. misschien valt het dus wel mee. En je laat je vriend iedere dag foto's maken zodat je lekker kunt meegenieten van de groei van bono (dat zal veel zijn in die paar dagen hahahaha)
En daarna neem je alle tijd om even de knuffelmomenten in te halen.
Laat je pyjama of een t shirt met jou geur achter, kan hij daar lekker op liggen om te slapen.
Heeft je vriend ook even zijn knuffelmomenten met bono. hij zegt wel dat hij niet "vermenselijkt" maar hier nog zo een. moppert op mij en lacht mij uit hoe ik tegen flippie praat en doe, maar moet je hem zelf horen hahahaha
ik zeg ook vaker dat flippie mijn kindje is. maar ik behandel haar niet als een baby of kind, want ik wil geen kinderen maar wel een kat. maar ze blijft mijn kleine meisje en mama's lieverdje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
manon3

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door manon3 »

Nellebel, je bedoelt zeker Tessa hè ? En niet Manon. ;-)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door nellebel »

sorry manon, had je bijna een galoperatie bezorgd hahahahaha
ik bedoel inderdaad tessa.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tessa1602
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2010 10:54

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door Tessa1602 »

Hallo allemaal,

Het duurde even voordat ik weer hier kwam kijken omdat ik het zo jammer vind dat als je hier een vraag stelt en toevallig komt 'men' er achter dat je 'maar' 1 kat hebt dat je dan hele lading kritiek over je heen krijgt. Althans zo komt dat bij mij wel over. Ik krijg gelijk het gevoel dat ik me moet verdedigen waarom wij er maar 1 hebben. En alles wat ik ook zou zeggen valt te weerleggen dus wat ik ook zeg, het is nooit goed.

Ik vind dat een beetje jammer want hierdoor ben ik huiveriger om hier een vraag te posten. Ik zit er niet op te wachten om bekeerd te worden! ;)

Dus vandaar dat ik de post van Manon zeer waardeer. En ik snap ook wel dat je het goed bedoeld Valerie maar ik heb geen vraag gesteld over of het verstandig is dat ik maar 1 kat houdt.

Dus Puck, Wendy & Manon, dank voor jullie input. Ik ga hopen dat ik snel weer thuis ben en in de tussentijd is het inderdaad goed voor man en Bono...Zijn ze ook even 'mannen onder elkaar'!! hahahha

ps: leuke naam: Flippie! ;)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door pearlsofpassion »

Sorry, dat was niet de bedoeling.
Ik wou gewoon even informeren. Als je zeker bent van je keuze moet je het toch niet als kritiek aanvoelen?
Vele mensen staan er niet bij stil en krijgen dan later problemen, terwijl ze dat helemaal niet wilden! Dan is het toch goed als je die er even op wijst.
Het is helemaal geen probleem als je het bij 1 kat houdt, zolang je maar weet wat de consequenties daarvan zijn en bereid bent die te aanvaarden. Dus dat er dan later ook geen kat bij kan, en dat je wel actie gaat ondernemen als zou blijken dat je kitten er wel degelijk een probleem mee heeft. Het gaat vaak goed, maar je moet ook bereid te zijn iets te doen als het niet goed gaat.
Er zijn ook heel veel mensen die erg blij zijn als ze deze tips ontvangen omdat ze zelf niet bij stilgestaan hebben.
Als je het weet, en je vind nog steeds dat 1 kat voldoende is, is dat je eigen keuze en prima, maar dan is er toch niets op tegen dat ik je dat even vertel?

alleszins, het was niet als kritiek bedoeld, ik weet al lang dat huisdieren nu eenmaal zich aan te passen hebben aan de baasjes en niet steeds op de voor hen ideale manier gehouden worden. Daar ga ik echt geen punt meer van maken.
Iedereen moet zelf maar uitmaken wat hij voor zijn dieren wil en hoe belangrijk hij dat vind.

Je gaf trouwens zelf aan dat je je zorgen maakte of hij niet eenzaam zou zijn. Daarop vind ik een uitleg over een tweede een logisch gevolg... Dan is hij zeker niet eenzaam...
Het is geen aanval, gewoon informeren en een voorstel doen voor een oplossing.

Ik bedoel dit echt niet ironisch of belerend, of waarschuwend of zo. Ik wil gewoon feiten aanhalen over katten en kittens zodat je weloverwogen je eigen beslissing kan maken.
Ook voor je katje.
Ik hoop dat je dit bericht op een positieve, rustige manier kan lezen. Zo is geschreven. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Tessa1602
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2010 10:54

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door Tessa1602 »

Hi Valerie,

Dank je voor je reactie. Ik was misschien wat fel maar omdat ik hier op de site hele discussies voor bij heb zien komen was ik bang dat dit ook zou gebeuren. Maar wat ik al schreef ik snap dat je het met de beste bedoelingen schreef en dat kan ik alleen maar respecteren. Je neemt het op voor de katjes bij wie het misschien niet zo goed gaat.

Wij hebben wel overwogen de beslissing genomen om het er bij 1 te laten. En gezien het feit dat ik elke dag thuis ben vw arbeidsongeschikt is er aan aandacht absoluut geen gebrek. Ook al ben ik zelf geen kat..;-)

En over dat ik me zorgen maakte dat hij eenzaam zou zijn was tijdens m'n verblijf in het ziekenhuis. Maar hij heeft m'n vriend ook nog dus die 2 gaan zich prima vermaken samen. :eclap:

We zullen het zien hoe het gaat in September en hoe lang ik moet blijven.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door pearlsofpassion »

Ik hoop dat je snel terug thuis mag zijn, en dat alles goed blijft gaan met Simba.
Hij zal nog zo blij zijn als je terug bent. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Tessa1602
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2010 10:54

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door Tessa1602 »

Dank je wel!! Ja dubbel zoveel knuffelen met Bono! ;)
Maar dat doe ik met alle plezier...gaat goed komen! :grin:
manon3

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door manon3 »

Tessa1602 schreef:
Dus vandaar dat ik de post van Manon zeer waardeer.

Dank je Tessa.
Ik kwam niet alleen voor jou op maar ook voor mezelf.Want ik wordt ook constant op verschillende forums "aangevallen" over het feit dat wij maar 1 kat hebben.

En Valerie, je bericht kwam op mij nogal fel over vandaar dat ik zo reageerde.
Je zult het wel goed bedoeld hebben maar door al die negatieve reacties die ik altijd krijg zie ik de goede bedoelingen niet meer.
Het is gewoon niet leuk meer als je je constant moet verdedigen tegenover andere mensen die je ook nog een schuldgevoel proberen aan te praten.
En er zitten op dit forum meerdere mensen die ook maar 1 kat hebben.
En we hebben allemaal het beste met onze diertjes voor anders zouden we hier niet zitten. ;-)
Plaats reactie