Sinds gisteren een kitten erbij

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Iekke
Kitten

Re: Sinds gisteren een kitten erbij

Bericht door Iekke »

O ja, nog een vraagje. Ik gaf pepper nu voer, maar dat vind meneer niet zo lekker. Hij at het uieindelijk wel op, maar nu ik kittenvoer voor die kleine neerzet vreet Pepper daar natuurlijk vrolijk van mee. Ik houd wel steeds in de gaten dat er genoeg staat zodat Tequilla ook kan eten wanneer ze wil. Kan het kwaad dat Pepper ook kittenvoer vreet nu? Want dat zal het komende ca. jaar dan wel zo zijn natuurlijk. Ik ga trouwens Royal Canin kittenvoer kopen.
O ja en Tequilla is helemaal verzot op natvoer. Maar eigenlijk wil ik dit niet te veel geven. Of zou ik dit juist wel moeten doen omdat ze nog zo klein is? (6,5 week) In dat geval zal ik dan ook Royal Canin natvoer voor kitten kopen. Of is het, zoals ik denk beter gewoon lekker brokjes te laten eten en af en toe een beetje natvoer? Zo heb ik dat bij Pepper ook altijd gedaan, maar die kreeg ik met 9 weken...
Nou ik benieuwd!
Groetjes, Marike :-D
Pootje van...........Pepper en Tequila
lieke81
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door lieke81 »

Lees hier even ik had nl het zelfde probleem ...
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 24&t=23697

Succes
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Adriana

Bericht door Adriana »

als je naar de natuurlijke situatie kijkt van een kitten van 6,5 week dan krijgt hij alleen maar natvoer, poezenmoedermelk en die situatie zou ik zoveel mogelijk nabootsen. de stofwisselingsorganen zijn nog niet zo ver ontwikkeld dat ze droogvoer kunnen eten, dat geeft geheid problemen. en ik zou bij je da nog wat babymelk halen want zo'n hummel moet nog heel erg veel groeien.
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ik heb voor Polleke toen ze hier was en ging overgeven van gewone kittebrok, ze woog toen 444 gram met 8 weken, feline a/d van hills gehaald. Daar heeft ze twee a drie dagen van gegeten en toen ben ik lamshart gaan geven met geweekte kittebrok erdoor. Nu is ze zover ( 610 gram en 9 weekjes oud ondertussen) dat ze nog twee keer daags lamshart krijgt en de rest kittebrokjes.

Ik zou oppassen met teveel natvoer, daar kunnen ze diarree van krijgen.
1 theelepel per dag kan geen kwaad.
Eet ze wel goed de kittebrokjes?

Ik hou Polleke voorlopig ook op de kittebrok want ze moet nog erg groeien!!
de anderen kregen hier toen ze nog een kitten waren gewone volwassen brokjes,
nadat twee van hen diarree kregen van kittebrokjes.
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Iekke
Kitten

Bericht door Iekke »

Nou ik hbe het idee dat ze de kittenbrokjes niet zoe geweldig vind. Ik heb de brojes van Perfect fit (supermarkt) en babycat van Royal canin erdoor. Nu kwam ik gisteren op het idee om er een klein beetje warm water door te doen en toen viel ze er op aan!! Dus dit zet ik even door.
Ik heb eens even goed bij het voer op zplus gekeken en werd wel enthousiast van het Acana Wild Prairie voer. Kan voor kittens en volwassen katten. Ook alleen maar natuurlijke ingredienten. Helaas is de kleine verpakking hiervan niet op voorraad. En ik wil niet nog eens de fout maken meteen een grote verpakking te kopen en dan bevalt het niet... (Dit had ik met Pepper). Heeft iemand ervaring met dit voer??
Natvoer geef ik inderdaad maar een heel klein beetje en dit verorberd ze direct.
Ik had ook gekeken naar vatvoer van betere kwaliteit en twijfel erover dit te kopen. Zal allicht beter zijn dan supermarkt. Pepper krijgt touwens (bijna) elke dag een klein blikje van Gourmet, die vind hij erg lekker. Maar hij eet zijn brokken normaal ook goed.
Twijfels twijfels dus..
Vandaag een Tequila trouwens beter dan de afgelopen dagen. Tja het blijft lastig. Ik heb haar gewogen en ze weeg 610 gram. Dit is wel oke toch?
Groetjes, Marike :-D
Pootje van...........Pepper en Tequila
Plaats reactie