Katertje verwacht

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Renee en Shampoo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 okt 2010 11:19
Contacteer:

Re: Katertje verwacht

Bericht door Renee en Shampoo »

1ste
nadeel hieraan vind ik dat als mensen dit te weten komen ze dan minder snel geneigd zullen zijn om hun kittens gratis aan te bieden dit vergalt het voor mensen die het niet breed hebben en die een gratis kitten zoeken.
Ik ben het hier niet mee eens, ik hoop dat niemand hun kittens meer gratis aanbiedt. Maar gewoon voor 60 a 80 euro vraagt, incl. 1 of 2 entingen, ontworming en ontvlooien.. en GOED kittenvoer.
Voor hulp aan zwerfkatten; http://zwerfkatten.webklik.nl
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katertje verwacht

Bericht door castratenkoor »

mee eens - gratis aanbieden zorgt voor impuls aanschaf - en risico dat ze eindigen als python en boa - voer - bontindustrie - enz enz
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Katertje verwacht

Bericht door KoosjeCato »

Ik vraag me dan altijd af wat als een dier naar de dierenarts moet?
Ik ben nota bene student, heb nou ook geen geldboom op mijn balkonnetje staan, maar voor mijn dieren zorg ik dat ik altijd een potje geld heb! Een dier in huis nemen werkt twee kanten op, het is heel erg leuk voor ons natuurlijk, maar ik vind dat er ook aan het dier gedacht moet worden, kan je die een goed en gelukkig leven bieden. Daar hoort medische zorg bij
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katertje verwacht

Bericht door castratenkoor »

Helemaal mee eens. Ik heb daar een rampenrekening voor, daar wordt elke maand automatisch geld op gestort als het salaris binnen komt.
Een ongeluk komt nooit alleen, dat zie ik ook hier. Zo heb je maanden geen extra kosten en zo gaat het achter elkaar met meerdere katten niet goed.
Ik zorg dat ik altijd ruim geld heb staan voor als er wat met de katten is.
En staat er erg veel op de rekening dan koop ik een nieuwe paal of zo.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kyannike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011 20:16
Locatie: berchem

Re: Katertje verwacht

Bericht door kyannike »

ja ik laat ze helpen hoor ik ben niet aan het wachten op een nestje en al zeker niet op een nestje van broer en zus.

Om het blankenberge verhaal af te maken:
ze is naar blankenberge gereden en heeft er 80 voor gekregen en nu is ze naar nieuwe kittens aan het zoeken. Eens zien hoe zij het zal vinden als ik haar zeg dat ze haar poesje niet meer krijgt van ons.
nog 16 dagen en dan komt ons katertje en katinnetje!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katertje verwacht

Bericht door castratenkoor »

Ik zou eerlijk gezegd zo'n vriendin niet hoeven.......laat ze postzegels gaan verhandelen ipv levende dieren.

Ik had een vriendin, die fokte met een raskater waarvan beide ouders jong gestorven zijn.
Is geen gezonde fok. veel problemen in die lijn. Verder heeft ze twee ongecastreerde katers in huis, wat vechten betekent.
Alle katten in aparte ruimtes, nou wat een lol.
Maar ze is niet voor rede vatbaar en fokt gewoon door.

Ze vindt me niet lief meer omdat ik mijn ongezouten mening heb gegeven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Katertje verwacht

Bericht door Anne »

Dat is dan haar probleem Dinie, jij bent lief voor je dieren dat is veel belangrijker dan zo iemand naar d'r mond te praten!! :evil:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Katertje verwacht

Bericht door Gootje87 »

Tja, soms vraag je af waar die mensen hun hersens hebben zitten... (als ze die uberhaupt hebben) :S
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
kyannike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011 20:16
Locatie: berchem

Re: Katertje verwacht

Bericht door kyannike »

ik begrijp je bezorgdheid om 60a 80 euro te vragen maar de eigenaar van mijn kittens laat ze ook niet vaccineren ze heeft gezegd omdat jullie ze gratis krijgen moet jullie de vaccinaties voor jullie rekening nemen. Natuurlijk ontworming en goed voer hebben ze daar al gekregen.
nog 16 dagen en dan komt ons katertje en katinnetje!!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Katertje verwacht

Bericht door Anne »

Als je je kittens gratis krijgt en om die reden vaccinatie e.d. zelf te betalen ben je achteraf voordeliger uit met een kitten uit het asiel. Hier in Drenthe betaal je 90 euro voor een kitten en daar zitten vaccinaties en sterililisatie/castratie al bij in ;-)
Als je met een gratis gekregen kitten richting da gaat betaal je consultkosten van rond de 20/30 euro, vaccinatie en na 4 weken moet je weer terug komen en heb je weer vaccinatiekosten en de consultkosten. En daarna nog kosten voor sterilisatie of castratie.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kyannike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011 20:16
Locatie: berchem

Re: Katertje verwacht

Bericht door kyannike »

hier in het asiel bij ons is het 75 euro zonder castratie/sterilisatie.
Trouwens het consult en de spuitjes kosten hier maar 15 euro per keer
nog 16 dagen en dan komt ons katertje en katinnetje!!
Plaats reactie