Kitten van 6 weken

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Sannie_xx »

Gelijk heb je, als jij hem niet had meegenomen dan had iemand het zes weken oude beestje meegenomen 'omdat ie dan zo lekker lang klein is' zonder te weten welke speciale aandacht zo'n beestje nodig heeft.
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door KoosjeCato »

Wij wonen ook op 70m2, hebben geen tuin maar wel 2 kittens ^_^ En dat kan prima hoor, dus ik zou lekker nog een kitten uit het asiel halen, dan heeft hij gezelligheid én je hebt nog een kitten uit het asiel een goed huisje gegeven ;)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door Anne »

Ik zou ook zeker voor een twede kitten gaan. Je kitten is nog maar 6 weken oud en nu al moederloos en geen broertjes en zusjes om van te leren. Normaliter horen kittens tot aan 13 weken bij hun moeder in het nest te verblijven. Je kan er op gaan zitten wachten dat jouw kitten gedragsproblemen gaat vertonen straks. Er is nu namelijk niemand waarmee hij kan spelen, verzorgen en slapen.Er is nu ook niemand die hem leert tot hoever hij kan gaan met spelen en gebruik van zijn nageltjes. Een kitten van 6 weken hoort niet alleen!!! Hoe goed je bedoelingen ook zijn!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Renee en Shampoo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 okt 2010 11:19
Contacteer:

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door Renee en Shampoo »

Ook ik vind dat je er nog een kitten bij moet halen, dit keer inderdaad een uit een opvang of asiel.
Ik heb 3 katten in een flat van 80m2 met balkon.
Voor hulp aan zwerfkatten; http://zwerfkatten.webklik.nl
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door Gootje87 »

Ik raad je ook zeker aan om nog een kitten erbij te nemen! Ik woon zelf ook in een appartement van 75m2 en het gaat echt prima! Als we weg zijn sluiten we de woonkamer af, dus kunnen ze in de badkamer (wc uiteraard met klep dicht :P) keuken en hal.
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door MarjanR »

Oh, hahaha. Dat herinnert mij aan Roxy*.
Die moest ook altijd in de wc zitten (maf beest).
Dus ik heb twee toiletten, een voor de katten en een voor mezelf.
Mooie deal dacht ik :lol:

Even terug on topic; neem een tweede erbij!
Ik leef hier op 80m2 met drie katten. En voor mijn gevoel kan er zelfs nog een 4de bij.
(maar ik ga verhuizen en moet maar zien of dat in m'n nieuwe appartement ook nog steeds kan, vandaar dat ik nog even wacht)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door nellebel »

ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat 1 kat/ kitten, meer kapot maakt en meer ruimte nodig heeft als 2. 1 verveeld zich en gaat zaken vernielen, kleding vernielen en onze flippie ging ons zelfs aanvallen. de hele dag alleen en als we dan thuiskwamen ......
Met een vriendje erbij ging het perfekt. ze speelden samen met het speelgoed en er is nooit iets vernield.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilsescholten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:17
Locatie: Nijmegen

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Ilsescholten »

Denjo schreef:Je hoeft er toch geen afstand van te doen? Het wordt dan het beste vriendje van jou en van je kleine kitten . Je 'adopteert' een kat uit het asiel maar hij/zij wordt gewoon van jou hoor!

ow zooo! ik dacht gewoon dat ik dan even als gast gezin diende.. nee twee poezen is teveel voor mij heb ''maar'' een apartement van 70m2 + tuintje wel maar dan nog xD

Ik heb een huisje van 50 m2 en net 2 kittens aangeschaft. Het is wel te doen hoor! Maar dan kun je ze op leeftijd denk ik best naar buiten doen, zodat ze meer leefruimte hebben!
Liefs Ilse, Storm & Bliksem!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door castratenkoor »

Buiten doen? Wel in een catproof tuin of een ren mag ik hopen.......

Los hebben ze meer leefruimte, maar ook heel veel kans jong te sterven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilsescholten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:17
Locatie: Nijmegen

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door Ilsescholten »

Als ze oud genoeg zijn kunnen ze toch wel naar buiten? ken veel mensen die gewoon buitenkatten hebben, met alle risico's van dien. Ik heb nog paar weken/maanden om over te denken of ik buitenkatten wil maken, maar denk het wel...het blijft hun natuur om buiten te zijn/ te jagen....heb wel een tuin die omheind is (was voor de chihuahua's van mn zus, maar de katten kunnen daar als ze oud genoeg voor zijn gewoon overheen)
Liefs Ilse, Storm & Bliksem!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou hem proof maken, zodat de katten er niet uit kunnen.
Het zit ook in de mens zijn natuur om los te lopen, maar je laat je kinderen toch ook niet de straat op vanaf ze kunnen lopen.
Als buitenkatten gemiddeld maar een kwart leven van hun eigenlijke levensduur, dan is het wel duidelijk. Velen halen zelf hun eerste verjaardag niet.
Het is niet omdat andere mensen dat risico nemen, dat je dat ook moet doen. Zo zou iedereen ook maar bezig blijven. Je moet zelf zien hoeveel je om je katten geeft en hoe hard je hen wil beschermen. Maar ik vind het persoonlijk het risico echt niet waard.
Ook de berichten over kattenhaters, vergiftigingen, diefstallen van persmakers enz... En dan zwijg ik nog over gewoon aanvallen van zwerfkaters of boze buren of een kattenhatende hond die je kat per ongeluk te pakken krijgt.
Ze kunnen ook binnen jagen, als je daar maar mogelijkheden toe biedt, en in een afsloten tuin is dat ook. Er is geen reden waarom ze de tuin uit zouden moeten kunnen. En er zijn zoveel voordelen. Niet alleen voor de veiligheid van je katten, maar ook omdat er dan geen andere mensen last hebben van jouw katten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door castratenkoor »

Ilsescholten schreef:Als ze oud genoeg zijn kunnen ze toch wel naar buiten? ken veel mensen die gewoon buitenkatten hebben, met alle risico's van dien. Ik heb nog paar weken/maanden om over te denken of ik buitenkatten wil maken, maar denk het wel...het blijft hun natuur om buiten te zijn/ te jagen....heb wel een tuin die omheind is (was voor de chihuahua's van mn zus, maar de katten kunnen daar als ze oud genoeg voor zijn gewoon overheen)
Het blijft hun natuur om platgereden/vergiftigd/tot bontmuts verwerkt te worden? Heeft weinig met natuur te maken als je ze los laat. Is meer Russisch roulette spelen met kattenlevens.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door Adriana »

wij hebben hier redelijk vaak berichten van baasjes met de vraag: mijn kat komt niet meer terug en is al tig dagen weg.. wat kan er gebeurd zijn?

als je al niet een melding krijgt van de dierenambulance als de kat gechipt is, dan weten wij dat natuurlijk ook niet want ook wij zijn niet helderziende.
en er zijn tig berichten van katten met gebroken poten, bekkens, staarten en bijtwonden. en dan recent de catnappers-bende..

je neemt dus met die beslissing en hebt zelf de verantwoording voor het mogelijke onheil door de hierboven al genoemde risico's als je je katten los naar buiten laat gaan.
en katten zeiken in andermans tuinen.. zou jij het prettig vinden als je daar niet meer kunt zitten omdat je vergaat van de kattenpislucht?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie