Katertje verwacht

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Katertje verwacht

Bericht door Mirjam86 »

:lol: :lol: :lol:

Ik geloof inderdaad dat ik gelezen heb over een luchtbevochtiger!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Katertje verwacht

Bericht door KoosjeCato »

En hoe is het nu met het katertje? Wel een schatje hoor, hoop dat je een van zijn broertjes of zusjes ook gereserveerd hebt :D
Ik heb nu 2 kittens en als ik zie hoeveel plezier en vreugde en vooral steun die twee aan elkaar hebben, kan je het een kitten echt niet aandoen om in zijn eentje te moeten opgroeien. (vind ik dan als ik naar mijn beebies kijk) Het zijn ook echt nog maar beebies. :)
Overigens ben ik ook allergisch voor katten, maar toch heb ik er 2 omdat het al een diep verlangen is sinds ik uit huis ben. Gisteren heb ik mijn moeder toevallig opgebeld of ik vroeger ook allergisch voor katten was, dat was ik helemaal niet! De ellende met hooikoorts, astma en allergieën is pas goed begonnen toen ik uit huis ging! Natuurlijk heb ik wel met mijn Vriend besproken wat als ik toch veel last krijg? Tja, dan toch naar de huisarts voor medicijnen. ;) Mijn katten doe ik mooi niet weg.
Afgelopen dagen waren niet echt een pretje, jeukerige ogen, niezen en dat met allergie tabletjes. Maar ik heb hele dagen bij ze gezeten, mijn neus in hun vachtjes geduwd en in de tussentijd goed gezogen en gedweild. Of er nu 1 kat rondloopt of 2 maakt niet veel verschil. Vandaag is hoera, hoera, de eerste dag zonder allergietabletten, maar nog wel met oogdruppels die ik toch al had tegen de hooikoorts. En zowaar gaat het goed! :D Ik wist niet eens dat je verschillende categorieën had in kattenallergie. Bij mij treedt gewenning op, maar dat vermoeden had ik al omdat mijn ouders katten hebben en ik vroeger niet allergisch ben geweest voor katten. Als ik een weekje bij mijn moeder logeer, kan ik aan het einde van de week de katten redelijk goed hebben, aan het begin stukken minder. ;)
In jullie nieuwe woning zou ik geen nieuwe bank neerzetten of dure bank waar niet aan gekrabt mag worden. Of dure spullen die niet omgestoten mogen worden. Alles heb ik zowat al uit de woonkamer kunnen verplaatsen met die twee en een nieuwe bank stond al op de verlanglijst, maar duurt nu nog langer. ;)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Katertje verwacht

Bericht door BillyJean »

die advertentie is wel heel leuk...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katertje verwacht

Bericht door Adriana »

kan me alleen maar aansluiten bij alle adviezen om twee in dit geval katertjes te nemen en niet eentje. daarbij moet je allereerst aan de leefomstandigheden en het welzijn van je huisdier(en) denken en niet aan de jouwe.
twee leeftijdgenootjes hebben elkaar, leren sociaal gedrag van elkaar en slopen en ravotten met elkaar. beter voor je meubels en je nachtrust. ik las dat er een vraag was of je dat een kat kunt afleren en het antwoord is waarschijnlijk niet, want het is ook aandacht vragen. en daar heb je veel minder last van als je er twee hebt en eentje of twee maakt niks uit.

en als dat allemaal niet mogelijk is en dat is ook al geadviseerd/gesuggereerd, neem dan in het belang van het dier een jong volwassen kat uit het asiel. die zijn uitgestuiterd en de asielmw's weten welke dieren solisten zijn..
dus even niet jezelf en je vriend op de eerste plaats zetten maar het welzijn van je toekomstige huisdier.. pse..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kyannike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011 20:16
Locatie: berchem

Re: Katertje verwacht

Bericht door kyannike »

het katertje wordt verwacht op 15 juni en dan zullen we al verhuisd zijn naar ons nieuwe appartement.
We hebben besloten om er twee te nemen, dus ons katertje en het zusje ervan.

Normaal gezien was het katinnentje ook gereserveerd voor een vriendin van mij maar ik heb ontdekt dat ze een handel in katten is begonnen. Namelijk dat ze gratis kittens zoekt op internet deze gaat halen bij mensen thuis en dan doorverkoopt aan 50 à 100 euro.

1ste
nadeel hieraan vind ik dat als mensen dit te weten komen ze dan minder snel geneigd zullen zijn om hun kittens gratis aan te bieden dit vergalt het voor mensen die het niet breed hebben en die een gratis kitten zoeken.

2
Ik vind dit absoluut niet kunnen deze voor mij "illegale" verkoop. Net zoals bij een hond vind ik dat een kat vanaf het begin een definitieve thuis moet hebben en een stabiele thuis en niet moet gehaald worden om vertroeteld te worden en dan verkocht te worden.


Ook als die vriendin niet zo was geweest had ik toch nog een ander kitten erbij genomen desnoods uit een andere nest bij andere mensen of bij dezelfde mensen omdat zij opnieuw een nest hebben met kittens bij een andere kat. ik heb gezien bij mijn katertje dat hij heel gehecht is aan zijn zusjes en omdat ik het zielig vind als hij alleen zit gaan we er 2 nemen.
nog 16 dagen en dan komt ons katertje en katinnetje!!
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Katertje verwacht

Bericht door KoosjeCato »

:edance: gefeliciteerd alvast met je 2 aanstaande bewonertjes. En die vriendin zou ik op MP zetten ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katertje verwacht

Bericht door Adriana »

hihi en wat leuk dat zuslief meekomt!
je zult zien hoe geweldig dat voor jullie en voor de beide katjes is. :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katertje verwacht

Bericht door castratenkoor »

vriendin maar op marktplaats inderdaad - pffffff dat doe je toch niet.

Wat fijn te horen dat je 2 kittens neemt!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kyannike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011 20:16
Locatie: berchem

Re: Katertje verwacht

Bericht door kyannike »

tja uiteindelijk kan ik niets meer doen dan alvast het zusje weghouden bij haar.
De eigenaar van de kat waar onze kittens van komen is een vriendin van mijn vriend en die heeft ons uitdrukkelijk gevraagd ik doe ze gratis weg alleen als ze een goede thuis krijgen. Ik noch mijn vriend willen het op ons geweten hebben dat de kat na 2 weken ook verkocht is en de eigenaar wil af en toe ook eens een foto'tje van de kittens dusja dat gaat moeilijk als ze ze gaat verkopen.

Nu is ze erover aan het denken om een poesje te verkopen voor 50 euro maar die mevrouw die het wilt is afkomstig van blankenberge en zij is afkomstig van antwerpen dus ze vind dat een beetje te ver en nu wil ze voor naftvergoeding naar blankenberge rijden speciaal voor die 50 euro.

Echt ziek :enaughty: :-x
nog 16 dagen en dan komt ons katertje en katinnetje!!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Katertje verwacht

Bericht door Mirjam86 »

Nou inderdaad! Katten zijn geen handelswaar!!
Maar goed, gelukkig neem jij de zorg voor broer en zus op je, leuk hoor!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katertje verwacht

Bericht door castratenkoor »

Wel met 6 maanden laten castreren hè, een ongelukje = nestje = zit in een klein hoekje.....

Alvast veel voorpret voor de katjes komen!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Katertje verwacht

Bericht door Anne »

Hardstikke mooi dat jullie er twee nemen!!!

Het is zowiezo nooit slim om dieren gratis op marktplaats of andere sites aan te bieden.
Dat is alleen maar mooi voor handelaars die die arme diertjes doorverkopen aan labratoriums e.d. :evil:
Dus daar mag je mensen dan best wel voor waarschuwen vind ik.

inderdaad, vriendin maar op marktplaats zetten!!! Hopelijk is ze wel een beetje goed voor de kittens die ze doorverkoopt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kyannike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011 20:16
Locatie: berchem

Re: Katertje verwacht

Bericht door kyannike »

goed... als je goed hetzelfde vind als de whiskas niet in een kommetje doen maar uit het blik laten eten en het blik staat in de kattenbak :s
nog 16 dagen en dan komt ons katertje en katinnetje!!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Katertje verwacht

Bericht door Anne »

:-(
Dan lijkt het me duidelijk dat jouw vriendin de belangen van de kittens die ze doorverkoopt niet echt op nr 1 heeft staan :-( Zou je misschien aangifte kunnen doen bij de dierenbescherming?
Want zoiets lijkt meer op verwaarlozing :evil:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Katertje verwacht

Bericht door Aziraphale »

:( Ik geloof dat zo'n iemand geen vriendin van mij kan zijn!

Wat fijn dat je nu twee kittens neemt, broer & zus!! Laat je ze rond 6 mnd helpen? Kan dan mooi tegelijkertijd.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Plaats reactie