Pippin heeft weer diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Die manier van pilletjes geven toonde mijn DA me ook toen Cuzco nog klein was.
Ze zegt het natuurlijk wel enkel bij kittens te doen (ik veronderstel tot 4 maand). Maar je merkt vanzelf wanneer het niet meer gaat, want als ze te oud worden, werkt het gewoonweg niet meer.
Nu gaan ze vanzelf nog verslappen als ze bij het nekvel opgetilt worden, en dan gaan de reflexen liggen. Zo kan je gewoon een pilletje toedienen zonder dat ze geen kokhalzen. Maar op latere leeftijd is dat dus niet meer.
Dus je zal hierna toch een ander trucje moeten zoeken. ;-)

Hopelijk blijf het deze goede kant opgaan!

Heb dat nekveltrucje trouwens ook een gebruikt bij Cuzco toen hij de allereerste keer buiten was. Hij was weliswaar in tuig, maar liep ook naar de verkeerde kant en niet naar binnen. En wou ook echt niet dat ik hem opnam om naar binnen te gaan (ik geloof dat hij van iets geschrokken was toen) en spartelde hevig. En toen heb ik hem ook gewoon in zijn nekvel vastgehouden (lichtjes ondersteund onder de poep) en dan verslapte hij helemaal. Zo kon ik hem veilig naar binnen brengen.
Hij was toen wel maar een week of 9-10. Pippin lijkt me daar al wat zwaar voor, en hopelijk heb je het ook gewoonweg niet nodig. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Adriana »

;-) rustige methode die altijd werkt:
linkerhand over koppetje leggen, duim op rechteronderkaak en middelvinger op linkeronderkaak en je hoeft niet eens zachtjes te duwen, want bekje gaat al open.

in nekvel pakken en zelfs optillen maakt diepe indruk op kleuterkatten en op die manier koppel je de medicijnengeef-actie aan een corrigeer-actie.. en dat lijkt me niet zo verstandig..

maar het probleem is inmiddels gelukkig opgelost met andere pillen en nu nog mooie drollies maken, Pippin!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door castratenkoor »

Zet um op Pippin, sigaren willen we zien.....(nou ja van horen dan).
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

Ik ga verder met jouw methode Adriana, een stuk vriendelijker. Dank je!
Wil je geen sigaar van Pippin zien Dinie? Een foto is zo gemaakt, no problemo! :lol:

Vandaag al de uitslag van het lab, hij heeft toch wel giardia, de test bij de DA was dus niet kloppend. Waarschijnlijk net een paar dagen te pakken gehad dat hij het niet uitscheidde.
Daarnaast heeft hij dysbacteriose, waarbij de bacteriën in de darmen ontregeld zijn. Daar werkt de kuur die hij al had tegen, en nu dus nog een kuur tegen de giardia.
Maar goed nieuws wat voer betreft, ik meng het weer met de sanabelle!

Dit alles speelde zich af in de maand wachttijd van de verzekeing, snif....... Ben zo´n €250 verder.

Maar goed, hij wordt weer beter!!!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Gootje87 »

Dat is dan goed nieuws Stella! Gelukkig het te behandelen, wel balen van die verzekering zeg! Ik ga er ook maar eens voor kijken.. wat een geld allemaal!
Ben blij voor jou en Pippin :)
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door castratenkoor »

Mooi dat er toch een oorzaak gevonden is. Zo te horen zou dat met de juiste medicatie gauw weer goed moeten zijn.

Ach Stella, zien mag ook hoor, ben niet zo gauw ergens vies van, dus kom maar op met die foto!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

En nou helpen duimen dat Zorro en Snoopy het niet krijgen. Maar ja, dan gooien we er een kuuurtje tegenaan, weten we wat het is. En die zijn al wel verzekerd...
Pffffffffff, best opgelucht dat er een diagnose is die te behandelen is!

Margot, ik vind verzekering een aanrader! Maar iedereen heeft een ander plan, Dinie bv heeft een calamiteitenrekening, ook een goed idee.
Laatst gewijzigd door Catfish op 09 mei 2011 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door castratenkoor »

Ahum Dinie is de naam hahahahaha.
Ja ja ik heb een rampenrekening waar ik elke maand een vast bedrag op stort.
8 katten verzkeren is ook wat veel. Maar zo heb ik altijd mijn eigen buffer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

Hoe bedoel je DiNie? :lol:
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door castratenkoor »

Hartelijk dank......ben erg gehecht aan mijn naam ;-)
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Catfish schreef:Ik ga verder met jouw methode Adriana, een stuk vriendelijker. Dank je!

Als het zo lukt, tuurlijk! Maar ik dacht dat dat je eerste methode was en dat dat niet lukte...
Mijn DA deed het zo, maar ik gaf het ook gewoon met de hand. Geen problemen mee.
Maar ik denk dat het wel een waardevolle tip is voor bij hele kleine kittens, als het even nodig is. Gewoon om een worsteling (volgens mij nog traumatischer) te vermijden.
Ik denk wel dat Pippin er al te groot voor is.

Goed dat je nu wel weet wat het is, spijtig dat het toch Gardia blijkt te zijn. Hopelijk knapt hij snel op en verdrijft die vieze bacterie uit zijn darmen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door BillyJean »

Fijn dat er nu eindelijk bekend is wat Pippin heeft, ik hoop zo dat ie nu snel opknapt en dat jullie kunnen genieten, lekker zorgeloos ....
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Adriana »

als het giardia blijkt, kan het dan zijn dat hij dat vanuit de fokker heeft meegenomen?
ergens heb je, dacht ik, al gezegd dat de fokker bereid was om mee te betalen - wat ik ongelofelijk fatsoenlijk vind trouwens.. maar als het rechtstreeks mee is gekomen van de fokker, dan is de fokker aan te spreken.. hij/zij heeft namelijk niet het gezonde kitten geleverd waarvan in het contract sprake was....

de nekvelmethode is altijd met alle leeftijden af te raden, dat doe je op geen enkele leeftijd gewoon niet en al zeker niet optillen.. (alleen bij acute onhandelbaarheid als het niet anders kan en dan regelrecht de bench in, maar dan is het crisis en zijn ze behoorlijk wild..)
de kleuterkatten hier leren dat er af en toe in hun bekje wordt gefriemeld, bij Maks geen probleem, Bolle dacht daar wat anders over.
zo eens per week krijgen ze een snoepje als pil in hun bekje om te wennen dat ik zo af en toe gewoon even naar het gebit wil kijken. en ze moeten leren dat als ik mijn brandschone vinger tussen hun kaken doe, dat dus geen lamskauwstaafje is. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

De "Adriana methode" zoals ik het voor het gemak maar even noem, lukte in het begin bij Pippin echt niet. Uiteraard kende ik hem wel. Maar na wat oefenen lukt het nu, gaat prima. Ik had er gewoon domweg niet aan gedacht.......... Ik doe de nekvel-methode (zonder optillen!) alleen als het echt niet lukt, beter dan het gewordtel en ik heb het binnen één seconde voor elkaar. Maar ik hoef het haast nooit zo te doen. Hij is er overigens niet van onder de indruk.
De pillen tegen de giardia zijn groot, maar ik een plakje kipfilet is het zo weg... Onvoorstelbaar wat die kat allemaal eet, pil of geen pil erin. Wel makkelijk met medicijnen.
De pillen tegen de dysbacteriose zijn gelukkig klein.

Het gaat inmiddels beter met zijn diarree, ik ben optimistisch!

Adriana, ik heb een bijdrage van 100 euro van haar gekregen. Ik heb met mijn DA de mogelijkheden besproken om het hele begrag van haar terug te eisen. Maar naast het feit dat ik het al fijn vind dat ze vrijwillig bij heeft gedragen hebben volgens haar de andere kittens nergens last van. Twee van Pippin´s zusjes wonen nog bij haar, nog niet verkocht, en hebben nergens last van. Verder heeft ze van zijn broertjes niks over diarree gehoord. Kortom, ik heb geen poot om op te staan, ook volgens mijn DA niet. Ook al is de kans dat het uit het nestje komt heel groot, maar niet aantoonbaar. Dus ik laat het hierbij en ga gewoon genieten van mijn katten, waarvan Pippin ook weer een stuk gezonder is.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Aziraphale »

Wat er voorspoedige berichten over lieve Pippin! Ik hoop dat de gardia snel verdwijnt!!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Plaats reactie