Kittens laten wennen aan knaagdieren?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kittens laten wennen aan knaagdieren?

Bericht door Mirjam86 »

Nou we komen van een flat waar ze ons eerder altijd al vanaf de woonkamer wakker hield, dus dat went denk ik wel weer snel. Maar gewoon af en toe eerder naar boven om tegen de hamster te kletsen en in de slaapkamer met haar spelen. Het is niet anders, zoveel stress is ook geen pretje voor het arme dier!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kittens laten wennen aan knaagdieren?

Bericht door Mirjam86 »

Update: op het hamsterforum zitten veel mensen die ook katten hebben met goede ervaringen.
Ik ben er nog steeds een beetje huiverig voor, maar ik zal het eens een paar dagen aankijken als de kittens er zijn.
Sowieso niet zonder toezicht de kittens in de woonkamer laten, maar het schijnt dat ze goed kunnen leren dat de kooi een 'no go' is.
En dan 's nachts niet in één kamer laten natuurlijk.
Ik zal het zien, als ik het idee heb dat het stress geeft verhuis ik haar alsnog naar boven.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kittens laten wennen aan knaagdieren?

Bericht door Mirjam86 »

Inmiddels zijn de kittens meer dan drie weken hier en ik moet zeggen dat het tot nu toe erg goed gaat.
Wanneer er visite met honden over de vloer komt is de hamster altijd erg van slag.
Met de katten heeft ze dit probleem helemaal niet. Ze is gewoon relaxed en zelfs nieuwsgierig naar deze wezentjes.
De kittens kunnen natuurlijk nog niet zo hoog springen dat ze bij haar kooi kunnen, maar tot nu toe gaan ze er braaf voor zitten en live-TV kijken. Ze proberen ook niet omhoog te klimmen oid.
Ik blijf er natuurlijk wel bij, en 's nachts mogen ze er niet bij.
De hamster heeft ook een loopbol waar ze wel eens in gaat. Toen we dit gingen proberen keken de kittens er niet naar om, maar was het de hamster die achter de katten aanliep.
Humoristisch gezicht! Voorlopig kan ze dus nog even gezellig beneden blijven.

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Kittens laten wennen aan knaagdieren?

Bericht door Gootje87 »

Het lijkt me stug dat de pootjes van een kat door die kleine tralies kunnen of wel?

Tja ik heb ook geen ervaring met kleine knagers, alleen met loslopende binnenkonijnen, die in het begin groter waren dan de kittens en dat gaat nu super! Maar de katten willen soms ook spelen met de nijnen en die spelen heel anders! Dus kan me voorstellen dat als je kat straks wilt spelen met je ratjes, dat het de ratjes iets te veel zal zijn aangezien ze kleiner zijn...

Je moet de ratten dan echt op onbereikbare plek zetten voor de katten, maar ik zie verder ook zo gauw geen oplossing.
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kittens laten wennen aan knaagdieren?

Bericht door Mirjam86 »

Hoi Margot,

In mijn geval gaat het om een hamster ;)
En ik denk inderdaad niet dat een kattenpootje door de tralies past, maar een nageltje natuurlijk wel!
Voorlopig gaat het zo goed. Als er iets verandert kan Devi bij ons op de slaapkamer staan, waar de poezen niet mogen komen.
Qua spelen scheelt het wel dat de hamster nooit echt los loopt waar de katten bij zijn.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Kittens laten wennen aan knaagdieren?

Bericht door Gootje87 »

Haha ja ik lees het nu net Mirjam, ik wist al dat jij een hamster had, maar ik dacht dat het nog over de ratjes ging :-p
Ik denk dat jij een goede oplossing hebt zo. Vind Devi wel heeeeel leuk! In de Knaag&Ko opvang waar ik vrijwilligerswerk doe, zitten nu ook veel hamsters, maar een paar zijn zo vals dat ze hun bekkie wagenwijd openzetten en keihard krijsen vanuit hun holletje! Hamsters from Hell..
Denk dat Devi veel liever is hihi :D
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kittens laten wennen aan knaagdieren?

Bericht door Mirjam86 »

Haha tegen ons wel ja! De DA probeerde ze te bijten toen ze een ontstoken oogje had :P
Ach ja, het is een dametje met een eigen willetje. Ze houdt niet van knuffelen en opgepakt worden, maar daar hebben we nu T&T voor!
Je kan wel vreselijk met haar lachen, ze haalt altijd de vreemdste capriolen uit.
T&T zitten dan voor de kooi te kijken wat ze allemaal uitspookt...
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie