Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Adriana

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

even off topic: nee, ze moest mee :pdtmat: omdat mijn vriend een half jaar zeilt of op zijn boot woont. toen we haar overnamen was ze al 5 en niks gewend. eerst tuig getraind, toen auto en daarna boot (eerst binnen de palen, toen even motor aan, toen even motor aan een stukje zeilen en vanaf de derde keer ging het probleemloos). hier in de groep was ze niet te handhaven, Mies is een supersolo-diva en duldt geen viervoeters in haar buurt en mijn vriend heeft zich toen over haar ontfermd, ze is nu onze lat-poes.
alles bij elkaar ging dat trainen/wennen vrij snel en wat scheelt missch is dat het een rusje is. mijn ervaring met dit ras is dat je ze vrij makkelijk iets kunt leren. ze gaan bij ons ook in tuig aan de lijn mee in de auto, in een kooi breken ze de hele tent af. en Mies zit altijd op mijn vriend zijn schouder en hij loopt op die manier met haar naar boot, tuin, lift enz.

gelukkig ook weer een goed bericht over Patiaan, ja, wat ik hier zie en hoor is dat het erg wisselt. net of ze af en toe een dagje moeten bijkomen.. krijgt Patiaan vit c?
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Nou Patiaan os erg makkelijk maar op een boot mee.. ik betwijfel het ;-) Heb een paar jaar geleden ook geoefend met tuigje voor in de tuin: Drama! Raakt totaal in paniek heeft er zelfs een bloedende nagel aan over gehouden door zijn panieekactie. Terwijl hij "normaal"echt een hele makkelijk kat is en nergens bang voor. Hij krijgt geen vit. c, volgens DA zit alles al in het voer. Wel af en toe beetje eidooier.
Denk dat ik zal moeten wennen aan het "wisselende"zal er bij horen denk ik. En denk ook wel dat je veel meer op je kat let zodra je weet dat er iets is zoals nu met niertjes... Als hij hiervoor veel zou slapen zou t me mis. niet zo opgevallen zijn. Vanmorgen gelikkug weer zeer goede eetlust ;-)
Weekend weer mee naar tuin, als weer goed blijft.

Ina: Nog van Harte met Sophietje! Schrijf nu heel gehaast vanaf werk, vaak geen tijd om echt te lezen, dus heb het gemist... Hoop dat je haar nog wat jaartjes bij je mag hebben!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Cerna

Bericht door Cerna »

Wat is het hier opeens stil. Allemaal van het mooie weer aan het genieten?

Vorige week heb ik me ingelezen op de site van WHG-dierenartsen (die link had Adriana gegeven) en toen zag ik dat zij MacSamuel niertonicum voorschrijven.
Omdat ik nog steeds niet weet of het wel of niet wat gedaan heeft bij Noa (je zou denken van niet, maar misschien waren de waardes anders nog wel hoger geweest :eeh: ), heb ik hen een mailtje gestuurd.

Gisteren kreeg ik een mailtje terug van de dierenarts die het middel ontwikkeld heeft en toen moest ik een heleboel informatie over Noa doormailen en nu krijg ik twee homeopatische middeltjes die misschien positief kunnen werken op de nieren.
Ik heb er een goed gevoel bij, die dierenarts lijkt me heel sympathiek. Op de een of andere manier heb ik, zelfs na zo'n kort mailcontact, veel vertrouwen in zijn deskundigheid.

Morgen krijgt Noa weer infuus. Het gaat goed met haar; ze heeft nu al ruim een maand niet meer gespuugd :eclap:

Ina, nog gefeliciteerd met Sophietje. Zij is precies twee dagen jonger dan Cochi (ook een nierpatiënt, maar dan een met een enorme eetlust).
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

De laatste twee weken is Moos wat aan het "minderen".
Ik weet dat zijn waardes onder de waardes van de katten in dit topic zitten, maar toch.
Ik maak me nu een paar dagen wat zorgen.
Ik ben vanmiddag met hem naar buiten geweest en heb hem flink geborsteld.
En dan zie ik hem wel wat opklaren (ik kijk dan in z'n ogen, die veranderen dan gewoon. Had spijt dat ik geen camera bij me had).
Moos trekt zich wat terug. Is niet zo dwingend meer voor aandacht.
Hij gaat naar mijn bed en blijft daar tot ik naar bed ga, en dan wordt hij pas dwingend.
En dat ligt hem niet.
Ik had met mezelf afgesproken niet vóór september naar de da te gaan voor bloed te meten.
Misschien heeft het niets met z'n nieren te maken, maar meer met de pijn in z'n rug.
Maar ik ben weer terug op de K/D brokken voor m'n oudje.
Ik blijf hem Uremyl geven en nu fortiflex (even verzinnen hóe???).

Maar ik ben nu al aan het bedenken hoe en wat mbt de waardes wanneer ik die ga laten meten.
En wanneer ze echt veel te hoog zijn.
Het idee om hem daar 3 dagen te laten voor een infuus en niet thuis, verscheurt m'n hart.
Maar als ik hier lees hoe goed de kat ervan opknapt geeft het me wel weer moed om erover te denken.
En ik blijf het nog even aankijken. Maar? Hoelang?
M'n kerel is nu alweer 18 jaar (ja, deze maand. Ik weet alleen niet welke dag precies).
Ik weet dat hij moet gaan ooit, maar ja...
Wel het liefste zonder pijn, graag!

Wat fijn dat het WHG je vertrouwen geef, Annet.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
mjverrijp
Huiskat
Huiskat

Bericht door mjverrijp »

Het is per dag inderdaad erg wisselend, de ene dag komt ze gelijk eten zodra ik opsta 's morgens en de anderen drie katten eten geef. Ik dan gelijk gerustgesteld. de andere dag blijft ze liggen waar ze ligt en komt niet eten. Ik ben dan helemaal gefocust op haar wat ze doet en pas weer een beetje tevreden als ze wat gaat eten of lekker naar buiten gaat.
Kan je MacSamuel gebruiken in combinatie met fortekor en renalzin?

Ina
Cerna

Bericht door Cerna »

MacSam mag je in combinatie gebruiken. Ik heb nog twee onaangebroken potjes staan, dus mocht je geïnteresseerd zijn en het willen bestellen, zou je het dan van mij over willen nemen?
Adriana

Bericht door Adriana »

Cerna schreef:Wat is het hier opeens stil. Allemaal van het mooie weer aan het genieten?

Het gaat goed met haar; ze heeft nu al ruim een maand niet meer gespuugd :eclap:
hi.hi! hoe stiller en saaier in dit topic, hoe beter, denk ik altijd maar. .
gelukkig goeie berichten over Noa en daar dus rustig vaarwater.
en ook Sophietje schijnt zich erg goed tevoelen en geniet volop van buiten zijn en van haar kattenleven!
Patiaan heeft ups en downs, maar die heeft Mies in bepaalde zin ook en we zijn er nog niet achter of er en zo ja welke oorzaak daarvoor is.. (..? óver-eten..?)
ben ook erg benieuwd hoe het nu met Rosa gaat, hoop dat de medicatie aanslaat en dat ze toch baat heeft gehad bij het doorspoelen. yana: klein berichtje?

wat ik hier in de cijfers over de afgelopen twee jaar bij Mies zie is dat ze wat betreft creatinine in de korte tijd dat ze (ook) Sanabelle Urinary kreeg het opmerkelijk slechter deed dan vanaf het moment dat ze 100% is overgestapt op in haar geval k/d.
en wat ik kan meedenken voor Marjan en haar lieve Moos is dat ze Moosje wat tijd zou kunnen geven om met k/d de handel weer op orde te krijgen. hij heeft het daarop ooit goed gedaan.. en, heb je ooit analgos van huisddokter tegen zijn gewrichtsklachtenpijn geprobeerd?

bij Mies hebben we over echo-onderzoek van haar nieren nagedacht om te kunnen zien/weten hoe de conditie van haar nierweefsel is. dit mede naar aanleiding van het onderzoek bij de bengels, dat heel informatief was. maar als haar baasje dat besluit zijn we een half jaar (= zeilseizoen) verder en voor hem is het kwestie van meten = weten want er is geen acute noodzaak.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Ff op telefoon van vriend typt erg moeizaam dus hou t kort: heb nog niets gehoord van da whg op mijn vraag over meer info permanente aansluiting. Kreeg wel bericht van assistente dar ze de mail door zou sturen. Vind nu wel erg lang duren. Annet moest jij lang wachten op antwoord? Patiaan doet t goed afgelopen dagen. Eetlust stukken beter en geniet van zonnetje en tuin.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
mjverrijp
Huiskat
Huiskat

Bericht door mjverrijp »

Annet, als je de macSam niet nodig hebt, wil ik ze wel overnemen van je.
Ik hoor de verdere afhandeling wel.

Ina
,
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Moos is gewoon weer terug op de k/d.
Afgelopen met de toestanden, zijn nieren zijn niet meer 100%... eerder 30 tot 25%.
Ik ga nu eerst de pijn met homeopatische middelen proberen. En anders inderdaad de pijnstiller kant op.
Mijn man hoeft geen pijn te hebben :enaughty:
Ik neem zelf ook pijnstillers voor m'n rug, en dan zal hij pijn hebben?
Denk het niet!
En ook geen j/d meer. Basta. Voer wat goed is voor z'n nieren, daar is hij dol op dus klaar en duidelijk. Ik ga denk ik langzaam de Uremyl afbouwen omdat hij weer gewoon k/d eet.
Of zou ik dat er nog bij houden... twijfel.

Cerna

Bericht door Cerna »

Patiani: nee, ik hoefde maar een paar dagen te wachten. WHG zijn echter een aantal dierenklinieken in verschillende plaatsen en ik heb de dierenarts in Dodewaard. Misschien dat het daar mee te maken heeft? Ze sturen de mail vanuit Rotterdam naar de dierenkliniek/-arts die de expertise in huis heeft.
Ik zou er een belletje aan wagen......

Ina: fijn dat je de pillen over wilt nemen. Ik stuur je een PB.

Vandaag heeft Noa weer thuis infuus gehad en het ging niet lekker. Het prikken deed haar pijn en ze wilde weg. Met moeite hebben we er 100 ml. in gekregen. Het dwangvoeren daarna lukte ook nauwelijks, maar om 18.00 uur ging het weer moeiteloos en vanavond was ze weer zeer actief. Het vocht heeft haar dus wel erg goed gedaan, maar ten koste van wat?
Maandag moet ik met Cerná naar de DA voor een cortaloneprik. De tweede helft van haar tanden moet maar over 7 weken want zowel zij als ik hebben rust nodig. Zo kan de geopereerde kant goed genezen en heeft ze tenminste over 7 weken ook weer een kant waar ze mee kan eten.
Maar afijn, dan overleg ik met de DA wat te doen. Misschien toch maar eens per week naar de kliniek met Noa? Hij zal wel in zijn vuistje lachen "heb ik toch nog gelijk gekregen".
Ik vind het wel jammer dat het niet echt lukt. :cry: Gelukkig is de kliniek maar 5 minuutjes hiervandaan.
Adriana

Bericht door Adriana »

Annet, het lukte toch wèl? :eclap: alleen niet op dat tijdstip, Noa had er toen helemaal geen zin in..
geef je infuus op een vast tijdstip en zou daar iets te veranderen kunnen zijn? je schrijft dat het s avonds wel goed ging en missch is Noa dan meer in the mood voor haar infuusje.
nee, niet wanhopen hoor want volgens mij gaat het intussen sinds de thuisinfusen met Noa en jou veel beter! en dat soort eventuele stress is maar heel tijdelijk. uit mijn diabetestijd weet ik dat zowel met oortjeprik en spuiten er dagen waren, dat het maar moeizaam lukte en dat ik daar wel eens wanhopig van werd. maar op andere dagen ging het vlot..
eigenlijk hoop ik dat Noa een relatie gaat leggen tussen infuusje en 'je beter voelen', katten kunnen dat.. en dan zou ze bijna knorrend naar je toe kunnen komen als het tijd is.. ;-)
MarjanR schreef:En ook geen j/d meer. Basta. Voer wat goed is voor z'n nieren, daar is hij dol op dus klaar en duidelijk. Ik ga denk ik langzaam de Uremyl afbouwen omdat hij weer gewoon k/d eet.
Of zou ik dat er nog bij houden... twijfel.
k denk dat je Moos goed genoeg kent om te zien of hij het goed blijft doen op k/d en als je Urémyl afbouwt dan heb je sowieso nu een combi die er hopelijk voor zorgt dat Moos zijn waardes missch wat sneller gaan zakken.
en het zou erg mooi zijn als je een goeie pijnstiller voor hem vond..
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Fijne morgen dames :)
Hm, ik denk ook dat het wel gelukt is hoor Annet.
Dat het een keertje niet lukt kan natuurlijk gewoon ook een keertje voorkomen.
Het blijven tenslotte eigenwijze poezels.
Ik snap je twijfel wel, dat gevecht wat je ervoor moet leveren.
Maar waarom laat je haar niet gewoon gaan en probeer je het een uurtje later nog eens?
Het komt niet op een uurtje aan toch?

Ik ga naar de Analgos kijken, Adriana.
Als dit niet aanslaat (moet het wel de kans geven, tis homeopatisch dat duurt wat langer voordat je effect ziet).
En als dát niet werkt dan mag de da een pijnstiller opzoeken.

Cerna

Bericht door Cerna »

We hebben besloten om toch maar thuis infuus te blijven geven; misschien had Noa zaterdag gewoon haar dag niet. Want bij de DA is nog meer belastend en verschrikkelijk duur; dan betaal je 30 euro per keer. Het tijdstip ('s morgens) is wel het beste want dan is ze nog niet buiten geweest en toch wat rustiger. Als ze eenmaal buiten is geweest, dan is er vaak geen land mee te bezeilen. Dan vindt ze ons zo lastig....... :eshifty:

Gisteren kon ik weer merken dat ze infuus had gehad: ze at voor twee. Heb tegen de DA vanmiddag gezegd dat Noa het zo goed doet dankzij het infuus geven. "Fijn", was zijn antwoord.........
mjverrijp
Huiskat
Huiskat

Bericht door mjverrijp »

Fijn, dat je het blijft proberen, Annet!
Je moet niet vergeten dat het bij de da ook wel eens niet lukt.
Ook bij Sophie ging het wel eens niet.
Kreeg ze de volgende keer wat meer.
Ik hoefde trouwens per keer maar € 7,00 te betalen, alleen de infuusvloeistof.
€ 30,00 is inderdaad wel erg veel.

Gr Ina
Plaats reactie