Zeer brandende vraag

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door Ilone »

Was je nog bij de HA geweest?
En/of DA gesproken?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Zeer brandende vraag

Bericht door jennli »

Een van onze paarden had ooit een bacterie waardoor de huis los liet rond zijn hoeven. Echt afschuwelijk, draait je maag van om als je dat ziet. Hele lappen vel vielen er van af. Hij wilde alleen nog maar liggen. Aangezien we moesten redden wat er te redden viel heeft hij diverse antibiotica, paardenmiddeltjes en heeeeel veel pijnstilling gehad. Ben er maanden mee bezig geweest, vier maal daags op gezette tijden medicatie toedienen, wonden wassen en verzorgen. Paard wilde niet eens meer eten, dus medicatie mengen met appelmoes en met een grote spuit in zijn mond. Heel gedoe, maar hij is uiteindelijk met heel veel moeite wel opgeknapt. Geen idee wat het was, maar ik vermoed dat het net als bij jouw poes met een teek te maken had. Ik kan je helaas niet helpen bij wat het nu uiteindelijk geweest was, maar het lijkt me onmogelijk bij zoiets agressiefs om je poes te kunnen helpen. Hoe erg het ook is, ik begrijp dat ze moest inslapen en vind het echt afschuwelijk voor je. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Simba en hoop dat zowel jij als je vader snel zullen herstellen.

Misschien ook goed mogelijk dat jouw klachten los staan van de ziekte van de poes. Door je verdriet en je zorgen heb je zelf ook een verminderde weerstand.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Zeer brandende vraag

Bericht door marliesmeershoek »

Kan die teek niet een soort hondsdolheid bij zich gehad hebben van weer een ander dier? B.v. een vos?
Drezzz
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2011 14:42

Re: Zeer brandende vraag

Bericht door Drezzz »

Hallo allen,

sorry voor het lang op antwoord laten wachten maar was het helemaal vergeten dat ik hier wat had geplaatst..

allereerst bedankt voor jullie medeleven en de aardige reacties.

Waar simba aan is overleden is onbekend helaas... en het was te laat om het nog te laten uitzoeken.

Mijn vader heeft met onstoken hand paar dagen in ziekenhuis gezeten daarna met bloedvergiftiging nog een paar dagen in totaal een week...

ikzelf had allerlei bacterie binnengekregen waarvan ik de namen echt nietmeer weet ben ook paar dagen plat geweest gewoon thuis met koorts en overgeven.. en dat kwam door de knuffels en kussen die ik simba had gegeven... desondanks zou ik dat zo weer doen voor mijn mannetje.. alles is inmiddels wel mijn vader heeft nog fysio voor zijn hand echter zijn duim zal waarschijnlijk nietmeer zo flexibel zijn kwa buigen...

alles is op zn pootjes terecht gekomen..

nogmaals bedankt voor jullie meeleven

PS mijn vader zit te overwegen om weer kat te nemen om Tijger (onze rode kater) niet alleen te laten..

iemand suggestie waar er leuke kittens te vinden zijn eventueel?

zoals jullie gezien hebben zal hij geen liefde tekort komen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zeer brandende vraag

Bericht door pearlsofpassion »

Kittens genoeg in de asielen. Er is zeker wel een leuke bij je in de buurt.
Binnenkort barst het kittenseizoen weer helemaal los, nu moet je voor jonge dieren wat meer zoeken. Maar binnen een maand of zo, zitten er vast weer hopen te wachten op een nieuwe thuis.
De asielen zitten echter ook vele volwassen katten. Die zoeken ook allemaal een thuis. Sommige zitten er zelfs al van kitten af, maar zijn gewoon als kitten nooit geplaatst geraakt. En als volwassen kat hebben ze natuurlijk minder kans eens alle kittens weer binnenstromen.

Ik weet niet hoe oud Tijger is, maar als hij al iets ouder is, zou ik ofwel 2 kittens, ofwel een volwassen kat nemen.
Een kitten is namelijk ontzettend druk en wil constant spelen en een iets oudere kat heeft daar niet altijd zin in. Dat geeft dan achtervolgingsproblemen en ruzie tussen te twee. Je moet kijken dat je katten een beetje dezelfde interesse's hebben, om te zorgen dat het goed gaat.
Als je een kat hebt die ietsje jonger is dan Tijger, zou dat geen problemen mogen geven. En twee kittens gaat ook goed omdat Tijger dan zelf kan beslissen wanneer hij mee wil spelen, terwijl ze als hij geen zin heeft, elkaar hebben en hem niet gaan lopen pesten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Zeer brandende vraag

Bericht door Peet »

Gelukkig dat jullie opgeknapt zijn. Hoop dat je vader's duim ook goed komt.
Wel een bizar verhaal al met al hé....

Succes met de zoektocht naar gezinsuitbreiding.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie