Zeer brandende vraag

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Drezzz
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2011 14:42

Zeer brandende vraag

Bericht door Drezzz »

Hallo Allen,

Ben nieuw hier maar zal direct ter zake komen.

Afgelopen zondag hebben we afscheid moeten nemen van Simba, onze lieve kat die ons ontzettend verschrikkelijk dierbaar was/is...

Simba had een teek op zich gekregen die zn bloed na consumptie weer terugspoot gevolg was bloedvergiftiging...
Hij viel ontzettend af maar kreeg medicijnen en het ging weer stukke beter met hem. echter hij bleef heel erg dun..

Zondag avond kreeg ik een belletje van mn vader huilend zoals ik nog nooit mijn vader heb horen huilen... Het was simba...
Hij was thuis net van werk en zoals altijd riep hij onze zoon/broertje/kind samen met Tijger om te eten.
Hij lag op een hoogslaper en moest dus een trappetje af.
Zoals vaker wilde mn broertje hem halverwege pakken om hem voorzichtig op de grond neer te zetten.
Toen deed Simba iets watie nog nooit gedaan had namelijk uithalen en blazen naar mn broertje..

Toen mn broertje naast hem neer knielde om te kijken schoot hij volledig vol en begon te huilen.. hij wist niet watie zag....

Simba`s huid had volledig losgelaten vlak onder zn kop waar zn nek begon totaan zn borst /bovenrug...alsof iemand hem daar had zitten villen...

Simba was ernstig ziek en na de moeilijkste beslissing van onze leven besloten we met een pijn die ik nooit meer wil meemaken om simba in te laten slapen...

Simba beet mijn vader toen ie zn laatste prikje kreeg in zn rechterhand in zn duim... nu 2 dagen later ligt mijn vader in ziekenhuis omdatie bijna zn duim kwijt was vanwege infectie.
Hij moet nog 2 dagen daar blijven voor de zekerheid... het was een hele heftige ontsteking.. de doktoren snapte er helemaal niets van...

Ik heb mijn kat in mn handen gehad en gezoend wetende dat ik hem daarna nooit meer in mn handen zou hebben maar schijt daaraan het was mijn simba en ik zie hem nooit meer terug kon/kan me niets schelen...

Ik heb heb dus gewoon gekust op zn lippen en nu sinds gisteren ben ik grieperig/hele droge keel en steeds de neiging om over te geven.... waar ik morgen voor naar de dokter ga.

nu gaat dit niet over mij of mijn vader maar....

Nu DE vraag:
Wat kan in godsnaam zoiets verschrikkelijks veroorzaken? iemand hier die ook de pech heeft en dit ook heeft meegemaakt en of weet wat het is?


sorry voor lange verhaal maar mn hart nam toetsenbord even over..

Bedankt voor jullie tijd en moeite alvast.
Andres Arroyo Gonzalez
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door Ilone »

Jeetje wat een nare toestand..
Allereerst sterkte met het verlies van Simba, en beterschap voor je vader.

Je zegt dat het met een tekenbeet is begonnen, zou het niet de ziekte van Lyme kunnen zijn geweest?
Zijn huid liet los?? Klinkt mij niet als een of ander simpele bacterie of virus...Zou Simba niet zoveel jeuk en/of pijn kunnen hebben gehad dat hij het zelf heeft losgekrabt/gebeten?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Drezzz
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2011 14:42

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door Drezzz »

Dank je wel Ilone,

hij had niets opengekrabt of gebeten het was echt gewoon gescheurd dat huid hing er bij alsof het een lapje huid was echt zo verschrikkelijk beeld....

en simba had niet de symptomen van lyme...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door nellebel »

andres, wat een verschrikkelijk verhaal. Heb je simba mee naar huis genomen? Ik zou toch de Da laten kijken waaraan hij nog echt is gestorven. Lijkt me voor jou en je vader toch ook van cruciaal belang. en je broertje want die is ook gekrabd.
Of dat van zo'n tekebeet kan komen? volgens mij gaat dat toch niet zo snel (ziekte van lyme) en ziet dat er anders uit. Had de DA geen idee wat het kon zijn? vooral jouw eigen huisarts duidelijk maken wat er met je kat was.
verschrikkelijk om je kat zo aan zijn einde te zien komen, wat zal ze pijn hebben gehad.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte met deze nachtmerrie :cry:
Ik zou zelf naar de huisarts gaan want het lijkt er sterk op dat jullie Simba iets besmettelijks bij zich had, wat weet ik niet.
Wat denkt de dierenarts ervan, nu dit alles is gebeurt?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door Ilone »

Hm, je hebt het ook over bloedvergiftiging door de tekenbeet.
Eens even googlen wat dat me voor info geeft, met googlen op Lyme kom ik inderdaad niet ver.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door pearlsofpassion »

Deed mij toch ook aan Lyme denken, vooral omdat het op de mensen overgaat (en dat is een van de weinige ziekten die mensen ook krijgen (en zonder AB aan kunnen sterven!))

Wat zijn de symptomen dan van Lyme (allemaal!) dat je zeker weet dat het dat niet was?
Overgeven is er zeker eentje van, dat weet ik wel, de rest weet ik niet... en ik weet ook niet hoe je het van aan ander beest dan een teek kan overkrijgen. Ik dacht dat het via bloed ging, maar misschien ook speeksel, dat weet ik niet...
Ik zou toch eens deftig op Lyme zoeken, en inderdaad (indien mogelijk) achterhalen wat Simba had!
Heeft hij AB gekregen??

Die beet van je vader zou nog tetanus kunnen zijn...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door Ilone »

http://www.kattenziektes.com/lyme.html

Een aantal dingen vallen me wel op, bijvoorbeeld het agressief worden.
Maar aan de andere kant ontwikkeld Lyme zich meestal wel in een tijdsbestek van jaren, geen dagen of weken...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Drezzz
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2011 14:42

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door Drezzz »

Hallo Allen,

Simba heeft toendertijd een AB kuurtje gehad jah en mn broertje was niet gekrabt en simba deed het alleen omdatie bang was eenmaal op andere plek aangeraakt liet ie zich makelijk dragen zoals altijd...

het was echt verschrikkelijk om mijn mannetje zo te zien echt ik zit al sindsdien in de avonduren te huilen overlijden hoort erbij maar waarom zo verschrikkelijk.... ik kan het geen plek geven....


en bedankt voor jullie hulp/steunbetuigingen... waardeer het enorm..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door nellebel »

dat zal ook zijn tijd nodig hebben voordat je het een plekje kunt geven. simba zal altijd in je hart bij je blijven. heel veel sterkte hierbij, maar denk ook aan je eigen gezondheid. je helpt simba er nu ook niet mee door zelf niets t edoen. morgen naar de huisarts, maar ook achterhalen via de DA wat simba nou mankeerde. weet je DA dat jij en je vader er ziek van zijn geworden?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door Ilone »

Zijn jullie nog van plan om autopsie te doen bij Simba?
Ik denk dat dat in dit geval best belangrijk is, aangezien je vader zelfs in het ZH is wegens een beet.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Drezzz
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2011 14:42

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door Drezzz »

DA weet niet hiervan ik ga ze bellen en vertellen en wellicht is een autopsie wel handig.... alleen wetende dat mn arme simba weer uit mekaar getrokken gaat worden... dat gaat me wel erg aan et hart.. en ik ga morgen zeker langs de HA.

ik zal jullie op de hoogte houden

bedankt mensen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door Ilone »

Graag gedaan, en heel veel sterkte!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door Adriana »

wat een afschuwelijk verhaal en wat zullen jullie verdriet hebben!
wens jou en je vader veel sterkte en ook beterschap.
je vraag lijkt me er eentje voor univ Utrecht en/of univ Gent, die moeten het weten of kunnen uitzoeken

http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... fault.aspx

http://www.ugent.be/portal/di
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Zeer brandende vraag.

Bericht door Peet »

Jemig.... wat een nachtmerrie zeg. Ik zou ook wel willen weten wat de kat bij zich had.
Sterkte en beterschap!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie