Je bent een naamgenote van mijn 4 maanden oude kitten Cindy

Ik heb haar nu 6 weken, en zelf heeft ze haar favoriete speelgoed ontdekt: een stuk 'open weef' gordijn, dat ik tijdelijk ergens had liggen omdat ik het voor het raam van mijn schuurtje wilde ophangen.
Zover is het niet gekomen, want Cindy vond het gordijntje (ongeveer 1 x 1,5 meter) en sleepte het naar de grond. Het werd haar lievelingsspeeltje dus ik liet het maar zo. Ze doet er van alles mee: ze valt het aan, sleept het door de kamer, als ik er een speelgoedmuisje op gooi gaat ze 'op jacht' en haalt er de gekste fratsen mee uit.
Een fijn tijdverdrijf is als ik het kleedje over de vloer trek en zij springt er dan op 'lift' mee, een soort sleetje rijden dus.
Het nieuwste spel is: ik gooi het gordijn over de leuning van een stoel (met stevige canvas bekleding), zij springt en klimt als een bezetene omhoog en valt elk stukje van het gordijntje aan, springend van zitting naar rugleuning en weer terug, om elk stukje van het gordijn te 'vangen'. Heel vaak gaat ze al vooraf op die stoel liggen en kijkt me uitdagend aan, om aan te geven dat ik het kleed erop moet gooien, er aan moet trekken of het over haar heengooien, en dan begint haar wilde spel.
Met dit idee in mijn achterhoofd wil ik proberen een soort klimwand te maken (misschien vind jij dit ook leuk voor je kittens). Bijvoorbeeld een oude deur ergens schuin tegen een muur zetten (eventueel met een stuk oude vloerbedekking erop) en daar overheen een net spannen. In dat net steeds andere speeltjes ophangen.
Ook heb ik een paar oude 2e hands tuinstoelen in de kattenkamer gezet, waar de katten niet alleen in slapen, maar er ook heerlijk hun nagels aan kunnen scherpen en van alles mogen doen om met die stoelen te ravotten.
Het voordeel van zulke uitdagende speeltjes is dat ze een hoop energie kwijt kunnen en minder snel 'verboden' dingen in huis beschadigen (daarbij moet ik wel zeggen dat Cindy verder tamelijk gehoorzaam is en geen 'sloopkatje', ze mag bijvoorbeeld wel aan bepaalde stoelen maar niet aan de bank krabben, en dat doet ze dan ook niet)
Veel plezier met je kittens!
Erna
poes Shakti (2 jaar) en Cindy (4 maanden)