Inenten kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
poekie3488
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mei 2010 09:44

Re: Inenten kittens

Bericht door poekie3488 »

Nee weet ik wel, ik bedoel het ook niet verkeerd.
Ik geef mijn mening ook alleen maar :)
Daar is dit forum ook voor, voor meningen ervaringen ect.
Gebruikersavatar
gabsky
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2010 13:37

Re: Inenten kittens

Bericht door gabsky »

nou vandaag naar de dierenarts voor de eerste inentingen. ik ben benieuwd hoe ze zich daarna voelen. Ik denk dat ik wel voor de tweede ga.
maar goed die hoeven pas over 3 weken.
Koos en Fien zijn er!
Gebruikersavatar
gabsky
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2010 13:37

Re: Inenten kittens

Bericht door gabsky »

De dierenarts ging super goed. Ik ging met een helemaal trots gevoel naar buiten. Ze zei dat ze er helemaal goed uit zagen en ze waren super rustig. bij het prikt miauwde ze amper tot niet en het pillentje lukte ook in een keer. vervolgens gingen ze weer in hun reismandje liggen slapen. haha en dat terwijl ze nog met mand en al op de tafel bij de dierenarts stonden. Ik denk dat die er ook van onder de indruk was want eenmaal thuis aangekomen kwam ik erachter dat die helemaal vergeten was mij te laten betalen.
Koos en Fien zijn er!
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Re: Inenten kittens

Bericht door lvhesteren »

Is het noodzaak een kitten te laten inenten op de 9e en 12e week of mag dat ook evt. later?
Heb nl. interesse in een kitten, maar deze is nu 11 weken en nog steeds niet ingeent. Persoonlijk vind ik dit helemaal niets en twijfel erg of met de fokker van dit kittentje in zee zal gaan.
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Inenten kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Het mag natuurlijk later, maar hoe later hoe meer kans dat ze niesziekte oplopen en als kitten is dat wel erg ernstig. Ik vind het ook raar dat de fokker het niet laat doen. Zou het niet vertrouwen!
Het je het met hem besproken?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Re: Inenten kittens

Bericht door lvhesteren »

Mijn oudste kater komt ook bij haar vandaan, dat is een pers met neusje. Moet zeggen dat deze kater in vergelijking met mijn brit vaker ziek is.

Hij heeft afgelopen woensdag zijn jaarlijkse inentingen gehad en nu bleek dat hij ontstoken tandvlees had, maar ook is er helaas een hartruis opgemerkt (vorig jaar nog niet).

Verder over het kittentje.... ik heb die fokker met enige prive-omstandigheden geholpen. Ter compensatie bood ze me een kitten aan. Het is een erg mooi poesje, daar niet van, maar het wordt maar niet ingeent door financiele omstandigheden (hele nest niet).

Ons huis wordt 8 sept opgeleverd en dan moet er nog een aantal weken geklust worden, daarom wil ik het kitten nog niet in huis halen.

Twijfel dus of ik het kitten wel in huis zal halen, want geloof dus dat een pers lang niet zo sterk is als een brit en ivm de inentingen die ze niet krijgt.
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Inenten kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Maar jij kan de inenting toch betalen? Dat is toch logisch?
En het hele nest wordt niet ingeënt? Waarom heeft ze dan in godsnaam een nestje???? Als je goed fokt, en de katten dus alles geeft wat ze nodig hebben, geef je altijd meer geld uit dan je terugkrijgt. Als ze er toch aan verdient, kan ze er beter mee stoppen want dan doet ze geen recht aan de katten, en daar kan je het toch niet mee eens zijn? Mensen die geld uit hun dieren slaan op zo'n manier, srr hoor!
Ik kan verstaan dat het bij jou fokker niet zo is, ik wil ook niet beweren van wel, maar dan moest ze gewoon geen nestje hebben als ze er het geld niet voor heeft. Een sterilisatie heb je er na zo'n nestje ook wel uit....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Re: Inenten kittens

Bericht door lvhesteren »

Breng al bakken geld naar dat adres, en alles kan er mee gedaan worden behalve dat katje in laten enten....

Snap je ook mijn twijfel??

In ieder geval mijn oudste kater krijgt dinsdag een echo, om te kijken hoe en wat betreffende het hartruisje.
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Inenten kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou er eens goed over doorpraten, dat ze moet stoppen met op deze manier kittens bij te maken! En je kan wel wat dreigen als je daar al zoveel geld geeft. Maak duidelijk dat het voor jou belangrijk is dat haar katten goed verzorgd worden als ze geld van je krijgt en zeker jouw kitten! Je bent dan in een positie dat je dat kan eisen (of zie ik dat verkeerd). Ze is verantwoordelijk voor haar katten, en help haar dan aub met het castreren van haar poes! Dan is dat toch al een financieel probleem minder voor haar. En als dat er niet van af kan, kan ze dan wel katten houden? Zeker geen nestjes!

Wat je met het katje moet doen, dat moet je zelf weten, maar als je het al gratis krijgt, is een intenting toch normaal om te betalen? Als je het niet wil, dan moet je het maar niet nemen he.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Re: Inenten kittens

Bericht door lvhesteren »

geef ook steeds geld voor die entingen, maar zoals in vorig bericht al te lezen was, er wordt steeds wat anders met ons geld gedaan.
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
Emje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2010 17:44

Re: Inenten kittens

Bericht door Emje »

Een maand voor dat mijn katjes hier kwamen wonen zijn ze voor alles inge-ent, ontvlooit, ontwormt etc. en de mama is ook gesteriliseerd.
Haar kitten was toen 2 maanden.
De dierenarts zei dat ze geen 2e keer hoefde.
Pas volgend jaar als ze 1 jaar is.
Nu hoor ik ik dat t voorkomt dat ze juit van die inenting erg ziek kunnen worden,
2 katjes zijn al overleden hierdoor(pas gehoord)
Nou weet ik niet wat te doen.
Ze komen niet buiten en zijn momenteel kerngezond,
helemaal "goedgekeurd"door de dierenarts.

Emje
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: Inenten kittens

Bericht door enna »

Het is nog steeds een discussie wat nou te doen , de fabrikanten zeggen allemaal dat hun inentingsstof herhaald moet worden (binnen een paar weken) .(bij de eerste kitten inenting)

En het is waar dat er kittens overlijden of andere bijwerkingen kunnen hebben van een inenting (het is tenslotte een medicijn) en geen een medicijn is zonder risico.
Daarom is het ook zo belangrijk dat als het kitten voor de eerste inenting gaat het kitten in topconditie moet zijn. Dus de dierenarts moet dat kitten eerst goed nakijken of het dus gezond is.
Als mensen met een nestje gaan moet dus in principe alle kittens uit dat nestje gezond zijn.
Is een kitten ook maar een beetje niet zo lekker dan kan een inenting rare dingen doen....
En het is ook normaal dat na de inenting een paar dagen later er wat kleine bijwerkingen kunnen zijn. Dus kittens moeten niet te kort op een inenting verhuizen van huisje, even een tijd er tussen omdat hun weerstand wat verlaagd is... dus dan zijn ze weer vatbaar voor andere ziektes...
Miauwwww
Plaats reactie