Wel een hele leuke verrasing gekregen van mijn vriend

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
poekie3488
Huiskat
Huiskat

Wel een hele leuke verrasing gekregen van mijn vriend

Bericht door poekie3488 »

Hallo,

Jaja jullie lezen het goed. Iets van totaal wat ik nooit had verwacht van mijn vriend (teminste neit zo snel al, wij hadden afgesproken dat ik eerst werk moest hebben en boodschappen ect mee kon betalen). Wij zijn maandag een jaar samen. En ik wil al heeeel lang graag een kat/poes in huis. Ik vind ze leuk, gezellig, mijn hart gaat wat sneller pompen als ik leuke kat tegenkom. Jullie kennen dat gevoel wel, denk ik.

Toen was ik bij mijn vriendin. Die heeft drie nestjes, en er zat 1 zwarte met blauwe ogen tussen, en ik zei zo tegen me vriend als ik een kat mocht dat ik deze mee had genomen, dus mijn vriend zegt '' nou dan nemen wij die mee''. Ik kijk hem aan wat hij zei het wat te serieus in mijn oren, ik dacht even zal wel grapje zijn. Ik vroeg hem of hij dat echt meende. Ja zegt die. Ik wou je al een kat gaan geven als cadeautje ma wou het ietsje anders gaan doen. Maar ach, nou weet je het. Ik sprong een gat in de lucht. :edance: :edance:

Hij is nu 7 weken oud, en ik heb gevraagd of ze hem nog een paar weken willen houden. Ik weet dat dit beter is,en dan kan ik rustig om de spullen kijken. Ik heb nu werk, als oproepkracht. Dus ben niet altijd aan het werk, kan ik lekker met me katje bezig zijn. En als ik werk is dat vaak voor een paar uurtjes.

Maar nou mijn vraag, is het verstandig dat ik spulletjes van marktplaats haal? Ik bedoel heb een paar leuke krabpalen gezien, maar is dit verstandig? En dan bedoel ik het richting de kat, kan het voor mijn lieve zwarte katertje niet kwaad?
Of is nieuw kopen beter? Even niet de vergissing maken dat het mij om het geld gaat ofzo, want de gezondheid van de kat gaat bij voor, nog voor mezelf. Dat is net zoals bij me konijn en cavia's. Die trek ik altijd voor mezelf.

Binnenkort dan krijgen jullie paar foto's van mij op het forum.
groetjes,
Adriana

Re: Wel een hele leuke verrasing gekregen van mijn vriend.

Bericht door Adriana »

je bedoelt gebruikte krabpalen of nieuwe?
ik kan je de dweilemmers van Blokker aanraden als kattenbak, scheelt al gauw euro 20,- en ze bevallen hier prima.
Tember
Poema
Poema

Re: Wel een hele leuke verrasing gekregen van mijn vriend

Bericht door Tember »

Elke kat reageert er anders op, als ie gebruikt is. Als ik jou zou zijn, zou ik het er niet op wagen.. je kent je kitten nog niet goed. Je kan er wel eentje via marktplaats kopen, maar zorg dan dat je zeker weet dat ie niet tot amper gebruikt is!

Verder m'n complimenten dat je je kitten nog wat langer daar laat en je goed inleest! Heel erg goed van je. Heb je al een naam?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
poekie3488
Huiskat
Huiskat

@ adriana: dweilemmers? Kunnen ze daar inkomen dan of heb ik het verkeerde voor me? Ik bedoelde gebruikte krabpalen, ik heb ze bij pets place zien staan voor 180,-. Maar ik zal eens verder kijken bij welkoop en dat soort dingen. Want ze moeten er wel goedkoper zijn lijkt mij? Schrok hier toch wel van.

@ tember: Mischien kan ik indd het zekere voor het onzekere nemen en gewoon een nieuwe halen. Dan weet ik ook zeker dat er geen enge bacterie of weet ik veel wat voor ziekte er aanhangt.
Ik weet mischien een naam, alleen dat is de eerste die in me op kwam toen ik hem zag. Zorro, dus denk dat het gaat worden. Alleen de kater van me oma heet ook zo. :grin:
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Je kunt ook een afwasteil gebruiken als kattenbak, dat deed ik eerst ook.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
poekie3488
Huiskat
Huiskat

ook een goed idee! :grin:
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Gefeliciteerd met je kitten! Wat leuk dat hij binnenkort komt, goed dat je hem nog even bij zijn moeder laat.

Klik even op de banner van Zooplus hierboven, daar hebben ze veel krabpalen voor weinig. Ik vind een nieuwe ook een beter idee. Voor de geur, en je weet nooit waar zo'n ding vandaan komt.

En in het begin is een afwasteiltje prima, als hij nog zo klein is. Maar ik weet niet wat Adriana bedoelt, maar klinkt goed!

En Zorro is een heeeeeeeeeeele leuke naam, mijn kater heet ook zo. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
poekie3488
Huiskat
Huiskat

Ik zal eens ff kijken op die site, bedankt.
Ja, ik vind zorro ook een hele leuk naam, alleen ja dat kater van me oma heet ook al zo. Alleen die woont in den helder. Denk toch dat het zorro gaat worden, vriend heeft hem ook min of meer goedgekeurd :lol:

Maar goh, wat duurt het nu nog lang zeg hahah voor mij gevoel.
Eerst zei me vriend als je werk hebt, en dan praten we er over. Dit zei die twee weken terug nog en nu mag ik over paar weekjes me katje al ophalen.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik zou geen tweede hands krabpaal nemen. Ikzelf laat ze maken bij Boogytree.
Als kattenbakken heb ik grote opruimbakken van Blokker. Bevalt super zulke grote bakken.

Alvast veel voorpret - verstandig de kleine nog een poosje bij zijn moeder te laten.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Anne82
Lynx
Lynx
Contacteer:

Bericht door Anne82 »

Wat leuk voor je! Goed van je dat je hem nog even wat langer bij zijn moeder laat en je je zo goed ingelezen hebt!!

:thup:

Bij Zooplus kun je inderdaad leuke en goede krabpalen bestellen, bestel zelf altijd bij Jumbopet, daar hebben ze ook een groot assortiment en erg snelle levering!

Geniet van de voorpret!! :cathappy:
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Adriana

Bericht door Adriana »

poekie3488 schreef:@ adriana: dweilemmers? Kunnen ze daar inkomen dan of heb ik het verkeerde voor me?
begin indd met de afwasteil van umimeis voor je kleine huistijger,
ik bedoel blauw en lang en smal en het heet dweilemmer en handig is om het hengsel eraf te halen. er gaat een doos kattekorrels in en ze zijn dan hoog genoeg om het merendeel binnenboord te houden. ik heb er twee achterelkaar langs de muur in het toilet staan en dat kan makkelijk omdat ze vrij smal zijn.
ben jij of is vriendlief handig? er zijn bij bv Gamma en de tuincentra houten palen en die kun je afhankelijk van soort plafond tussen vloer en plafond klemmen en daaraan kun je plateaus maken en krabplanken van sisal ophangen. en een klos grof touw (watersportwinkel) en dan strak om de paal wikkelen is ook goed te doen.
poekie3488
Huiskat
Huiskat

Dat klinkt wel aantrekkelijk en leuk.
Maar ik ben bang dat we daar de ruimte niet voor hebben, ons huis is niet super denderd groot.
Maar er zitten hier wel leuke ideeen bij hoor, zeker iets om over na te denken.
Heb al een paar leuke voerbakjes gekocht, een voor brok, een voor water, een voor natvoer en dan nog een voor schoon. zodat de ander in de afwas kan.
Ik moet evne wachten op me geld ma heb nu al zin om allemaal kattenspullen te halen hahah. Echt erg is dat.
Adriana

Bericht door Adriana »

heb je eraan gedacht dat er ook wel eens een bezoek aan de dierenarts gebracht moet worden en dat behandelingen zoals inenten, ontwormen, castratie over een paar maanden ook geld kosten?
misschien een idee om je nieuwe aanwinst in de verzekering doen?
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Of je kunt elke maand een bedrag op een speciale poezenrekening storten zodat je altijd geld hebt gereserveerd als er wat is met de kat.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Meowth
Poema
Poema

Bericht door Meowth »

poekie3488 schreef:@ adriana: dweilemmers? Kunnen ze daar inkomen dan of heb ik het verkeerde voor me? Ik bedoelde gebruikte krabpalen, ik heb ze bij pets place zien staan voor 180,-. Maar ik zal eens verder kijken bij welkoop en dat soort dingen. Want ze moeten er wel goedkoper zijn lijkt mij? Schrok hier toch wel van.
Kijk eens bij Zooplus online! Veel goedkoper en ook leuke keuze. Denk dat ik de mijne daar ook ga halen. Zo'n ton voor 39 euro.
Maar ik kan ook een gebruikte krijgen dus dat ga ik eerst uitproberen.
Plaats reactie