@ Dafpoetser: Ja natuurlijk reken ik op reacties, ik vraag ook jullie advies en dat is heel erg welkom

En van die kast, hij overdrijft natuurlijk! Dat zei ik ook al. Met één krasje gaat hij echt geen nieuwe kast kopen, dat is belachelijk.
Je kan er van te voren misschien ook niet zoveel over zeggen.. het blijft toch afwachten hoe hij er op gaat reageren. Het zal ook geen ramp zijn als er iets kapot gaat (ligt er natuurlijk wel aan wat er kapot gaat), maar ik weet gewoon dat hij daar heel erg van gaat balen. En dat is ook niet zo raar denk ik. Maar hij gaat dat echt niet afreageren op de kat hoor (in de zin dat ie weer terug naar t asiel moet), dat ga ik echt niet toelaten

Hij zegt nu zelf ook dat ie een beetje aan het overdrijven was.. gewoon om zijn punt te maken
De kindjes van mijn 2 broers (5 stuks onder de 6 jr) waren hier laatst met een feestje en toen zag ik hem ook soms zo kijken van oei! gaat dat wel goed

Maar ja.. het zal gewoon wennen zijn denk ik.
Bovendien ben ik voorlopig nog gewoon elke dag thuis, dus in het begin kan ik hem/haar goed in de gaten houden en leren waar hij wel/niet op mag en dat soort dingen. Dat gaat dan ook in goed overleg met mijn vriend natuurlijk. Maar hij moet er wel rekening mee houden dat er gewoon iets kan gebeuren, dat is natuurlijk niet uit te sluiten.
Ik hoop echt dat we gauw in het asiel gaan kijken