Lana en kindertjes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Lana
Poema
Poema

Lana en kindertjes

Bericht door Lana »

Ik had zondag mijn achternichtje van 5 jaar in huis.
Maar Lana reageerde best dominant naar haar! Ze liep er met een dikke borstel op haar rug en een dikke staart naar toe, of ze zeggen wilde: "Wat Mot Je Hier :twisted: ??" Na even gesnuffeld te hebben ging het wel beter. Mijn achternichtje wilde natuurlijk met haar spelen, Lana reageerde heel geirriteerd!
Toen we aan het eten waren, was Lana in slaap gevallen. Na het eten ging mijn nichtje op de bank zitten, waar ze wakker van werd, en liep ze er weer zo raar naar toe! Ik schrik er een beetje van, zo ken ik haar helemaal niet.

Ze is natuurlijk helemaal geen kinderen gewend, en ze is wel nieuwsgierig naar ze, anders liep ze er niet op af!
In de toekomst hoop ik ook kindertjes te krijgen, hoop dat dat dan goed gaat! :-( :cry:
The good, the bad and the pussy!
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Lana en kindertjes

Bericht door Leonie89 »

ik heb hier wel eens oppaskindjes over de vloer (1,5 en 3 jaar)..
benthe verstopt zich dan gelijk onder het bed en merlijn verstijft (inderdaad hoge rug) en blaast als ze te dicht bij komen..
ik denk ook dat ze dat doen omdat ze he niet gewend zijn hoor.. als ze vaker zouden komen zouden ze er wel aan wennen geloof ik.. als je zorgt dat de kinderen zo rustig mogelijk blijven en geen toenadering tot de kat zoeken (behalve door met ze te spelen met bijvoorbeeld een hengeltje (=afstand) -> kind = spelen = leuk, later -> kind = leuk) katten zien kinderen vaak als bedreiging omdat ze zo druk en vocaal zijn.. daar moeten ze even aan wennen :)
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Sowieso is het vaak anders als het je eigen kinderen zijn. Dieren hebben vrij snel in de smiezen dat het bij jou hoort. Dan nog moet je een kind er nooit alleen mee laten, met geen enkel huisdier. Maar ze zullen eraan wennen en ze zullen nog minder snel één van je eigen kinderen iets aandoen.
Dit heb ik al enkele keren gezien bij mensen - tegen andere kinderen lelijk doen ,maar als ze bij het gezin hoorde werd het kind verdragen.

Maar ze zullen er lang niet allemaal gek mee zijn. Mijn zus heeft een kat gehad, half Pers, daar konden de kinderen werkelijk alles mee. Hij vond het geweldig, zocht ze telkens weer op en zat gewillig met een poppemutsje op zijn hoofd in de poppenwagen. Kon hem geen reet schelen, als hij maar aandacht van ze kreeg.

Veel andere katten hebben de kinderen nooit leuk gevonden en bleven uit de buurt. Het blazen en met hoge rug staan gaat al snel over, zeker als ze het kindje van baby af aan meekrijgen; in het begin huilen ze voornamelijk en/of bewegen op schoot, maar het onberekenbare bewegen wat peuters en kleuters doen, dat gaat geleidelijk en went de kat op die manier ook aan.

Dus je hebt kans dat Lana nooit de grootste kindervriend gaat worden, dat weet je vantevoren niet. Maar met de juiste aanpak hoef je niet bang te zijn dat het niet samen zal gaan hoor ;)
ktje
Poema
Poema

Bericht door ktje »

Tja hier kwam regelmatig ons neefje eerst op bezoek zo vanaf 1,5 jaar. Die ging ze ook achterna. Katten vlogen vaak onder de bank.

Nu hebben we zelf een zoontje en gaat het hartstikke goed. Vanaf het begin meteen. EErst een doekje gepakt die naar de baby rook en bij de katten gelegd. En is het vanaf toen goed gegaan.

Timo mag echt alles doen bij de katten. Hij trekt af en toe aan de staart en ze blijven gewoon zitten. Gelukkig begint Timo nu door te krijgen dat hij zachtjes moet doen met de poesjes.

Ik denk als je zelf kinderen hebt Lana anders zou reageren. Zorg alleen wel dat ze een plekje krijgt waar ze zich terug kan trekken van het kind/kinderen.

Maak je er niet veel zorgen over.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Lana
Poema
Poema

Bericht door Lana »

Bedankt allemaal voor de reacties!

Lana's reacties, naar het kind toe zette me aan het denken. En ik ben al een piekermens...! ;-)

Als ik het zo lees, kan het opzich wel veel moeite gaan kosten, maar ze kan er wel aan wennen!
Ach, zover is het ook nog lang niet hoor, maar een poes gaat natuurlijk wel ong. 15 jaar mee!

Ik ben wel gerustgesteld! :smile:
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

dat gevoel hebben wij ook hoor!! je wilt gewoon het beste voor je katjes en je kindjes..
Lana
Poema
Poema

Bericht door Lana »

Ja precies, Tis altijd wel afwachten hoe een dier reageert op een kind!
Maar ik ben opgegroeid met huisdieren en heb zelf altijd veel liefde van ze gehad!

Hoop dat het goed komt! Ook voor jullie! :smile:
Plaats reactie