Kitten eet slecht

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Nietje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:15

Re: Kitten eet slecht

Bericht door Nietje »

Bedankt; ik ben weer ietsje gerustgesteld.
Gisteravond heeft hij ook weer lekker zitten spelen.
Ik had vannacht kattenmelk, brokjes en blikvoer gewogen en neergezet. Vanmorgen bleek dat hij alleen wat brokjes heeft gegeten (een gram of 5), geen blikvoer. Heb net weer wat vers blikvoer en kattenmelk neergezet, en nu heeft hij wel ietsje van het blikvoer gegeten (ook maar een gram of 5) en ook wat kattenmelk gedronken. Daarna ging hij op de bak.
Terwijl ik dit nu typ zit meneer ook te spelen met mijn toetsenbord ;-)
Dus ook al eet hij vééééél te weinig, hij laat nog wel "normaal" kattengedrag zien.
Ik heb besloten om me minder druk te maken (zolang hij dit gedrag laat zien) en morgen dan contact op te nemen met mijn eigen dierenarts. Kijken wat hij er van zegt. Ga dan ook vragen naar die Hills a/d. Ik las ergens dat er ook van RC vergelijkbaar voer beschikbaar is; recovery ofzo. Komt dat inderdaad overeen met Hills a/d?

Benieuwd hoe het vandaag verder gaat... Misschien kom ik tussendoor nog even om geruststelling vragen... (gelukkig ben ik niet de enige die zich zo druk kan maken... ;-) )
Nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kitten eet slecht

Bericht door Kattenbella »

Hou je het gewicht van je katje ook in de gaten?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nietje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:15

Re: Kitten eet slecht

Bericht door Nietje »

Ik heb niet zo'n goede weegschaal..... :oops:
Maar ga morgen meteen kijken!
Woensdag woog hij (bij de enting) 2,5 kilo, gisterochtend bij de DA was hij 2,3/2,4. Hij verliest dus wel gewicht...
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten eet slecht

Bericht door Leonie89 »

wij hebben toendertijd inderdaad recovery gehad.. dat at ze wel, maar niet bijzonder.. ze kwam er ook nauwelijks door aan..
over het gewicht valt weinig te zeggen.. wij hebben onze poes toen elke dag of om de dag gewogen.. de ene dag was ze 2.1, de andere dan 2.4 en andersom.. en dan helemaal in paniek raken als ze weer eens wat minder woon..
weeg bijvoorbeeld twee keer in de week op vaste dagen en ope en vast tijdstip.. weeg altijd op dezelfde weegschaal (voor 10 euro heb je al een degelijke digitale weegschaal bij de blokker of marskramer) (ik heb er ook nog wel een voor je trouwens ;) ) en rond dezelfde tijd.. maar er dan een mooi tabelletje van, zodat je kan zien of er een stijgende of dalende lijn in zit..
Spekkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:36

Re: Kitten eet slecht

Bericht door Spekkie »

Mijn kitten eet liever niet zijn eigen kittenbrokken maar gewone brokken voor volwassen katten..
lijkt wel of ze het niet lekker vind ofzo. maargoed daar zat bij mij de oplossing
Plaats reactie