Welk natvoer raden jullie aan?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Camoth
Tijger
Tijger

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Camoth »

Ja, ik moet ook echt geen blik tonijn opentrekken voor mijn befaamde salades, want dan is het miauwen hierzo :lol:

Dat kan ook Umimeis. Geen idee. Coco vind het mierzoete Ben & Jerry's lekker en vanille vla ;-)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

elvedinenleonie schreef:geckecked... het is gourmet.. het zijn van die kleine blikjes (denk aan leverpastei) en het is meer een soort mouse iets.. Benthe is er gek op.. bij elk blikje wat we openen denkt ze dat het voor haar is.. :lol:
Kweet niet of het dit merk is maar er is zo'n blikje wat je op toastjes kunt eten....
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

@ Nyncke,
Wat bedoel je precies?
Wat wij als mensen op toastjes eten (john West zalmpathe) of is het 'bij wijze van spreken'? :lol:
Of een echt merk van kattennatvoer?
Hmmm heerlijk een toastje gourmet :roll:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Ik bedoel dat er een merk ( gourmet ofzo, ben niet zeker van het merk ) is wat inderdaad op feestjes op toastjes gesmeerd werd.
Moet erg lekker zijn.....geen lekker idee....

Heb dit van mijn zwager en die was doodserieus. Ze gaven me eens zo'n blikje met Sinterklaas voor de kat...maar het is ook erg lekker voor jezelf, zeiden ze erbij. Dit was echt bloedserieus....
assepoez
Huiskat
Huiskat

Bericht door assepoez »

Assepoez krijgt 1 keer per dag in de avond natvoer van Wishkas. een half zakje.
en ze heeft altijd brok tot haar beschikking :lol:
Siris
Panter
Panter

Bericht door Siris »

Bij mij krijgen ze carnibest 's avonds als blikvoer/extra. Ben Simba lanzaam aan het wennen (kreeg altijd gourmet) maar volgens mij wil hij daar niet aan, dus doe ik het voor nu half om half zeg maar en straks maar mengen. En anders krijgt hij gewoon gourmet en Phoebe carnibest.

Hier ook altijd brokjes tot hun beschikking.

Nyncke als het zalmpate is van gourmet (kattenvoer) dat zou ik toch echt niet op je toastje smeren, volgens mij ben je dan in de mailing genomen. Als het inderdaad die van John west of ander merk is, klopt het wel.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

sowieso is vis uit blik voor mensen niet goed voor poezen, veel te zout.

Vlinder krijgt hier af en toe rauwe of gekookte kipfilet (iets anders eet ze niet). en nog zeldzamer af en toe een natvoerzakje van hills of RC. Heb ook wel eens shinycat gehad maar daar laat ze de ene smaak van staan en de andere moet eerst een halve dag staan voor ze er wat van eet.. en het is echt als traktatie bedoeld dus wil dan ook iets dat ze ook echt lekker vind.

Denk dat ze 1x in de week iets extra lekkers krijgt.. dus 1x in de week natvoer of kip.
ik <3 Vlinder
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Nyncke schreef:Ik bedoel dat er een merk ( gourmet ofzo, ben niet zeker van het merk ) is wat inderdaad op feestjes op toastjes gesmeerd werd.

Heb dit van mijn zwager en die was doodserieus. Ze gaven me eens zo'n blikje met Sinterklaas voor de kat...maar het is ook erg lekker voor jezelf, zeiden ze erbij. Dit was echt bloedserieus....
Oke dan....ik ga eens ff rondkijken hihi
Het is wel vreemd, weet je zeker dat het toch niet dat kattenvoer is?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

Nyncke schreef:Ik bedoel dat er een merk ( gourmet ofzo, ben niet zeker van het merk ) is wat inderdaad op feestjes op toastjes gesmeerd werd.

nee het is echt kattenvoer hoor!!
Afbeelding

en nog iets.. Benthe is altijd kieskeurig geweest met haar voer.. nooit liep ze te slijmen om eten of als wij vlees aan het bereiden waren.. ze wou alleen graag naast ons op een stoel staan om te kijken en bij ons te zijn.. onze knuffelbeer..
maar sinds afgelopen week heeft ze ineens interesse voor ham, kip, gehakt, alles.. zogauw ik bij het aanrecht iets doe staat ze op haar achterpootjes herftig miauwend naast me..
haar etensbakje is gewoon gevuld en ze eet er ook net zo goed van als altijd..
vreemd..
beestenbende
Panter
Panter
Contacteer:

Bericht door beestenbende »

haha die Benthe, de geurontwikkeling komt nu pas in volle gang.
Bij ons krijgen ze naast Iams light ( dagelijks ca 65 gram per kat) 1x in de week Iams natvoer, ik merkte dat ze van goedkope blik natvoer behoorlijk diaree kregen en bij Iams natvoer niet. Ik verdeel het zakje ook over 2 katten en is puur als tractatie bedoelt! Maar wij betalen het via de leverancier direct en dat scheelt natuurlijk ook weer behoorlijk aan geld!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Even bumpen ;)

Momenteel geef ik Mouse en Zooey brokjes die de hele dag klaar staan - RC Babycat. Hier heb ik ze aan laten wennen en eten ze nu volop. Daarnaast geef ik ze 's avonds nu nog elke avond natvoer. Dat wil ik gaan minderen, maar omdat Zooey haar botjes nog wat te voelbaar zijn maar ze op wat ze nu krijgt zo goed aansterkt, blijf ik het nu nog even doen. (ze vinden het ook zooooo lekker). Ik geef ze nu Whiskas Junior, half zakje per kitten, maar dat is vooral ontwennen en ik wil overstappen op RC natvoer.

Ik heb nou RC kitten instinctive zakjes van mijn moeder gegeven, de schat - echter dat zou volgens RC zelf pas vanaf 4 maanden zijn. Ze zouden nu van natvoer nog babycat moeten krijgen (soort mousse). Daarnaast last ik op de site van Zooplus dat iemands kittens van de Kitten Instinctive natvoer ontzettend aan de race was gegaan.... nou zit ik in dubio. Beter wachten met die zakjes geven tot ze 4 maanden zijn (ze zijn zolang houdbaar....zeker... maar zijn ze dan ook nog echt goed qua smaak/kwaliteit?) en nu RC babycat voor ze halen..... of kan ik het ze wel al gewoon geven?

Ik ben benieuwd :)
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Kan je gewoon geven, niks aan de hand. Zo lang ze ook brok krijgen is er niets aan de hand. Zelfs als ze volwassen brok zouden krijgen zou dat niet erg zijn. Het is meer dat het voer geoptimaliseerd is voor een bepaalde leeftijd kwa ingredienten dan dat het schadelijk is.

(dus babycat natvoer is bijvoorbeeld mouse, wat makkelijk weg te eten is door kleintjes e.d.)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Check, dan zal ik het gewoon eens proberen. Ze zijn van de Whiskas wel gewoon vleesbrokjes gewend..... dus wat dat betreft prima. Het kauwen is het probleem dan in ieder geval niet. Maar ik kan voor de probeer wel eens zo'n kuipje mousse halen.
En ze eten de RC Babycat inderdaad zonder problemen. Volgens mij groeien ze beiden ook als kool... maar ik ga eens een weegschaaltje voor ze halen, anders moet ik steeds tot bij de DA wachten :)
Roos en Minousch
Panter
Panter

Bericht door Roos en Minousch »

Ik geef ze premium natvoer, Bozita, dat is gewoon betaalbaar, en erg goed voer, er zit een hoog vleesgehalte in, en daar gaat het om, en niet omdat het een bijding is.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Roos en Minousch
Panter
Panter

Bericht door Roos en Minousch »

Ik geef ze premium natvoer, Bozita, dat is gewoon betaalbaar, en erg goed voer, er zit een hoog vleesgehalte in, en daar gaat het om, en niet omdat het een bijding is.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Plaats reactie