4 hoog

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: 4 hoog

Bericht door tacuma »

Heerlijk om te lezen dat het duidelijk de goede kant op gaat met Appie! Wat heeft
dat ook een impact op je eigen gemoedstoestand, hè?! Zo langzaam maar zeker
lijkt het toch goed te komen, en ik hoop dan ook van harte dat jullie binnen afzienbare
tijd weer 'normaal' kunnen leven, zonder bench, gips, verband e.d.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Leonie89 »

het komt vast goed!! als ik het zo lees.. je krijgt een extra band met zo'n diertje denk ik..
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: 4 hoog

Bericht door Hilda »

Ook ik bewonder je doorzettingsvermogen.
Jij mag het dan normaal vinden omdat hij je maatje is maar je zou ze de kost moeten geven die schreeuwen dat ze alles voor hun diertje over hebben maar bij het minste geringste de spuit erin laten zetten omdat het makkelijker is een "nieuwe" te nemen of omdat het te duur of te moeilijk wordt.
Hier ook dikke duimen die draaien voor jouw Appie en zijn herstel!
Groetjes Hilda
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 4 hoog

Bericht door lievelijn »

:eclap: :eclap: :eclap: :eclap: :eclap:

jeeee wat fijn dat het beetje bij beetje beter gaat! en ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande :)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: 4 hoog

Bericht door Boomer »

Wat goed !!! Heerlijk te lezen dat er vooruitgang in zit !
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

de " spuit "...
hopenlijk nooit meer.
in mijn leven zijn er wat katten in mijn leven geweest.
Moortje was de eerste, was toen 7 jaar.
na de verhuizing in de tuin van de buren terecht gekomen ,die dachten dat ze last hadden van ratten met als gevolg vergiftiging, ik herinner me die ene nacht nog steeds, Moortje lag altijd naast me op het kussen, ik hoorde hem van het bed springen, nou ja zeg, hij heeft ruimte genoeg...boos dat ie weg was gegaan...tot de volgende ochtend ik geroepen werd door ma, Moortje lag dood naast de kattebak.

Toen kwam Poema, niemand wilde hem hebben, zag er niet uit, heeft een jaartje of 3 toch nog een leuk leven mogen hebben bij ons.
daarna een hele tijd niets meer, pa was die " zeikkatten " meer dan zat.
Op mezelf gaan wonen en al snel was daar Freddy, een gigantische kater die wat ik ook voor hem weggooide hij kwam terugbrengen.
is een maand weggeweest, nergens te vinden, bij terugkomst was ie onhandelbaar geworden, verwilderd en aggresief, heeft alsnog daarna een nieuw huisje gevonden.

Kasper, een kneusje met wel tig kwalen, 3 mooie maanden aan hem mogen geven.
Bij Kasper voor het eerst " de spuit " moeten ondergaan en das dus gewoon zwaar *** ( sorry )
er was geen redden meer aan, maar die laatste minuten en seconden als de spuit is ingebracht...

En toen was daar mijn rooie Maatje...
met die scheet kon ik alles.
ging rustig liggen ronken als ik hem op mijn nek had.
en nu Appie.
ik heb geen kinderen, zal ik ook nooit krijgen, dus wie weet beschouw ik de kat wel als vervanger ervan, 1 ding weet ik wel, heb er alles voor over om ze een aangenaam leven te bezorgen.
ja, weet ut, heeft in weze niet echt veel te maken met de topic, maar moest het effe kwijt, kan toch de slaap niet echt vatten en tja, dan ga je soms slap lullen / schrijven.

Heb het liever niet, maar op de een of andere manier trek ik een kat aan die wat mankeert of gaat mankeren, Appie uitgezonderd, als ik dat ene moment over kon doen die ene nacht, dan val ik omlaag ipv Appie.

Appie trekt met zijn rechterpootje, wil deze niet echt gebruiken, hij steunt er wel een beetje op, maar meer ook niet.
vanavond heel voorzichtig er aan gevoeld en Appie was dat al snel zat en liet dit merken door in mijn hand te bijten.
schrok hier wel van, want deed toch wel zeer, maar doorgebeten heeft hij niet, maar aan de andere kant, als ik zoiets zou hebben zou ik luid vloekend hebben gezegd stoppen, afblijven, dus een beet is hetzelfde in kattentaal.
ondanks zijn ( hopenlijk tijdelijke ) handicap, blijft het een proper boeffie, hij krabt zijn lakens , handdoeken op een hoopje als hij een kleine en of grote boodschap heeft gedaan en bij het verschonen spint hij zodra hij kan gaan liggen op het verschoonde goed :-)
de bench staat naast mijn stoel en op die manier kan ik de kooi opendoen en mijn hand erin doen, mijnheer ligt dan of op of tegen mijn hand aan koppies te geven , als mijn hand niet naar zijn wens ligt dan geeft hij dit aan en wordt er van positie gewisseld.
maar ik hallelujah de dag dat alles weer bij het oude zal zijn voor hem.

maar...stel dat dit leven zijn enige zal zijn, in de bench omdat hij nooit meer echt kan lopen...
is dit een volwaardig leven voor hem...zelf zeg ik dan van niet.
en dan komt die *&^%$# spuit weer er bij kijken....
nah..zal morgen wel weer beter gaan, zit effe in een dip om zijn gezondheid van leven.
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: 4 hoog

Bericht door fazerdriver »

Kom op Roderik. Natuurlijk gaat het allemaal goedkomen met Appie.
Je ziet toch al dat hij vooruit gaat. Het gaat langzaam maar er zit vooruitgang in.
En hoe jij ermee omgaat en alles voor hem overhebt. Je bent een doorzetter en Appie ook.

Kan goed geloven dat je in een dip zit en dat mag je hier natuurlijk van je afschrijven, maar
aan "de spuit" moet je toch echt niet gaan denken.

Jullie moeten blijven knokken voor elkaar.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel uit je dipje bent.

Groetjes,
Karin
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: 4 hoog

Bericht door tacuma »

Hallo Roderik,

Wat kan ik me je gevoelens goed voorstellen: balancerend tussen hoop en vrees, omdat het
zo lang duurt, en je niet weet hoever Appie zal komen, en of dat nog een katwaardig bestaan
zal zijn. Als leek en op een afstand kan ik alleen maar zeggen dat er toch een stijgende lijn
in de ontdekken valt, en dat je zelf aangeeft dat Appie zijn ene achterpootje niet graag
belast. Dat is toch iets anders dan helemaal niet gebruiken, of achter zich aanslepen.

Kop op, je houdt het al zo lang vol, en kan dat nog heel lang, waar het je lieve Appie betreft.
Schrijf al je twijfels, frustraties e.d. hier maar lekker van je af, en weet dat we met je mee-
leven! Heel veel sterkte gewenst!

Bemoedigende groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 4 hoog

Bericht door lievelijn »

wij " zien" de vooruitgang in elke post waarin je vertelt over het wel en wee van appie, jullie zijn twee kei-en en gaan jullie hier doorheen slaan! kom op no0g even volhouden, alles komt goed! een hele dikke knuffel van vlinder en mij!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

een dip gaat gelukkig ook weer voorbij...
zelf ben ik deze situatie niet zat, maar Appie was altijd al een kat in beweging, hoezo effe pas op de plaats, slapen kan altijd nog en hop daar ging mijnheer weer zijn klimpaal in en weer af en weer in, oh..wacht effe, u wilt achter de pc gaan surfen ? dacht het niet, zal effe helpen met typen :-)
Appie begint deze situatie nu langzaam ook steeds zatter te worden en probert nu tijdens het verschonen van de bench eruit te gaan, maar dat is beetje gevaarlijk voor hem, de bench staat op het tafeltje en voorlopig is dat een veel te grote hoogte.
vanochtend stond mijnheer op...etenstijd en pilletjestijd, heel even op 4 pootjes !
maar al snel zakte hij door zijn rechterpootje, maar hij blijft het proberen en misschien pijnig ik hem teveel ermee, maar ik zet zijn drinken en eten iets verder weg in de bench, ene keer sleept hij zich ernaar toe maar als ik hem dan over zijn kontje aait gaat hij staan ! en weet van gekkigheid niet hoe hij moet draaien zodat ik hem daar blijf aaien.
morgen dr How bellen en deze vooruitgang melden en vragen of Appie ook af en toe de bench onder toezicht uit mag.
gelijk een nieuwe afspraak ter controle maken.

aan dit alles kleeft 1 nadeel :-(
de poging tot stoppen met roken is mislukt.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Leonie89 »

ik zie ook zeker verbetering!! jij en appie zijn doorzetters!! dat appie uit de bench wil, kan ook betekenen dat hij vindt dat hij zich weer beter voelt.. niet dat dat betekent dat hij er ook daadwerkelijk uit mag.. dat is aan de dierenarts..
het gaat hardstikke goed, je doet geeft echt om dit katje, dat zien we allemaal!!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 4 hoog

Bericht door rieneke »

nou roderik, steek nog maar lekker een peuk op zou ik zeggen, dat stoppen komt wel eens een keer als je wat minder zorgen hebt :smile:
wat zei de da?
mag appie er af en toe even uit?
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

dr How heeft pas donderdag telefonisch spreekuur, de assistente wilde geen uitspraken doen over Appie, dr How weet hoe en wat over Appie, donderdag tussen 16.00 en 17.00 heeft hij spreekuur.

ik weet bijna echt zeker dat het redelijk goed zal gaan komen met mijnheer.
we hebben vandaag voor het eerst weer een beetje geravot in de bench !
zijn favoriete spelletje is mijn hand grijpen alsof het een prooi is, maar dan zachtjes, poeppie bijt echt niet door bij mij.
of mijn hand onder het laken doen en bewegen ermee, mijnheer gaat weer als vanouds erboven op.
met het eten staat hij soms op alle 4 de pootjes, ook al is het maar heel eventjes.
bij thuiskomst zit mijnheer al vol ongeduld te wachten...doet alsof ie blij is mij te zien, maar....ja daag, ik zie dat je eten pakt voor me en das effe belangrijker voor mijnheer.
vandaag de laatse dag van de pijnstillers geweest.

wat mijnheer eindelijk ook weer doet is zich heeeeeeeel langzaaaaaaam eens lekker uitstrekken op zijn rug, inclusief dus met zijn beide achterpootjes.
ik durf nog geen echte bak in de bench te zetten met kattebakkorrels, wil eerst afwachten wanneer Appie op controle is geweest en wat de da zegt over zijn pootjes.
stel je voor dat er maar 1 korreltje in zijn pootje blijft zitten en het gaat ontsteken oid.

en stel dat ie de bench uitmag dan zal dat enkel onder mijn toezicht zijn, kan me niet voorstellen dat ie dan al zou mogen gaan springen of afspringen van dingen.
een mens kan fysio krijgen maar ik zie Appie echt niet geduldig zo'n fysio kuur ondergaan :-)

ik ben :grin: :-P :smile: :lol: :edance: :eboohoo: :eangel: :eclap:
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: 4 hoog

Bericht door fazerdriver »

Hoi Roderik,

Ik ben blij te lezen dat je je al weer een stuk beter voelt. En natuurlijk ook dat het met Appie weer iets beter gaat.
Al zijn het steeds maar kleine dingen maar elke keer kan je toch weer vooruitgang melden over Appie. Ben ervan overtuigt dat het allemaal goed gaat komen.

Hoop dat de DA vanmiddag ook goed nieuws voor je heeft.

We lezen het wel weer.

Groeten,
Karin
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

dr How had goed nieuws te melden !
Appie hoeft pas in januari terug te komen bij hem.
mijnheer mag de komende weken onder mijn toezicht de bench uit !
in de nachtelijke uurtjes en als ik aan het werk ben zal Appie de bench in moeten, als alles goed gaat mag hij na week of 3 zonder toezicht uit de bench blijven.
zijn eerste stapjes zojuist genomen door de huiskamer en de gang, alles effe controleren of alles er nog staat :-)
heb uit voorzorg de kattebak gevuld met krantesnipsels en de kap eraf gelaten.
na zijn verkenningstocht zag hij iets bekends, zijn krab / klimmeubel...
hij is in de onderste slaapplek gegaan en ligt daar nu nog steeds.
moet denk wel voorkomen dat hij wanneer hij eruit wil niet eruit springt.
Plaats reactie