4 hoog

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 4 hoog

Bericht door rieneke »

roderik, zorg je ook een beetje voor jezelf?
al die zorgen slopen je, het vreet energie.
de duimen draaien nog steeds voor appie en jou!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 4 hoog

Bericht door lievelijn »

jeetje zeg.. wat een boel narigheid! heel veel sterkte hoor en zoals rieneke al zegt, denk ook een beetje aan jezelf!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

da belde pas tegen 6-en, om het pootje zonder verband moet een sokje gedaan worden, zodat hij niet te vaak in zijn pootje gaat bijten of voortdurend likken.
enkels zagen er al beter uit dan voorheen.
deze week een pootje nog met gipsverband en het andere pootje met een sokje om.
dan wil hij dat ik in de week vaan de 16e november hem belt om een vervolg afspraak te maken en dan wil hij ook het andere pooje zonder verband hebben en dan kijken hoe Appie erop reageert.
maarre...hoe doe je in hemelsnaam een sok aan bij Appie ?
ook nog even mijn eigen da gebeld of Appie ook nat voer mag en zoja of er dan speciaal natvoer voor is van hetzelfde dieetmerk.
en dat is er :-)
morgen effe erlangs rijden en ook maar vragen over de sok aandoen.
uitvogelen hoe je dat het beste en snelste kan doen, heb maar 1 paar handen en wil hem niet nog meer stress bezorgen.
het gaat de goede kant op met mijnheer :-)
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Leonie89 »

hmmm ja dat moet ik ook niet proberen met onze kat, een sok omdoen.. en blijft het zitten??
fijn dat het beter met je mannetje gaat, het zat allemaal niet mee de laatste tijd..
we blijven je verhalen volgen en duimen :)
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

er zit nog geen sokje om hoor, kan geen gewone sok omheen, denk eerder zo'n babysokje oid en daan iets bedenken om het te laten zitten maar niet te strak en ook weer niet te los, maar wellicht heeft de da een antwoord op voor me.
weet effe niet zo hoe je hier foto's neer kan zetten, maar er staan er een paar via de link van de hyves kattensite....of is dit nu spam als ik dit zo schrijf ?
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

het verband is er vanmiddag afgehaald, Appie moet nu tot as maandag zonder verband in de bench, as maandag Den Haag bellen voor een afspraak.
mijn eigen DA heeft dit gedaan, hoewel dr How verteld had dat ik dit makkelijk zelf kon gaan doen, maar ja, ben niet zo'n held die Appie evt pijn kan gaan doen bij het verwijderen ervan.

dit keer ben ik er wel bijgebleven toen Appie in de dwangbuis werd gestopt en hij was een stuk rustiger dan de vorige keer in die buis.
hij liet wel volmondig horen dat ie het er niet mee eens was, maar aaien op zijn favoriete plekje deed af en toe wonderen.
hij heeft een spuitje gekregen tegen de pijn, deze werkt tot en met woensdag, daarna overgaan op pijnstillers, ook heb ik zalf mee gekregen welke ik dan op de wondjes moet smeren...poei...zie er nu al tegen op...zijn nageltje heeft hij ook bij geknipt, deze waren flink gegroeid, in zijn bench wel eens een kleine krabpaal erin gezet, maar hij had niet genoeg steun van zijn achterpootjes om er gebruik van te maken.

het bloedt niet te hevig ook al likt hij er voortdurend aan.
de DA heeft bij zijn achterpootjes flink wat korstjes weggeknipt, welke waren " vergroeid " met zijn tenen, Appie had hier gelukkig niets van en liet het gelaten toe allemaal.
al met al gaat Appie vooruit en zal het per dag nog meer gaan verbeteren ( hoop ik ).
hij krijgt nu ook natvoer erbij, je moet wat om hem alsnog een beetje te verwennen en het verblijf een heel klein beetje aangenamer te maken voor hem.
de dag dat ie voorgoed de bench uit mag hang ik de vlag uit !


de zalf zelf heeft geen schadelijke bijwerking als hij het er weer vanaf likt, beter dat er heel even zalf op zal zitten dan helemaal geen zalf is het advies van de DA.
nu maar hopen dat Appie het toe zal laten dat ik er zalf op smeer.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Leonie89 »

het komt vast wel goed.. hij zal wel moeten.. heb je niet iemand die hem in de houdgreep kan houden al je het erop smeert?
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

nope, Appie en ik zijn de enige .
maar heb een trucje ervoor bedacht, Appie is gek op het speciale natvoer en als hij aan het eten is kan ik het er voorzichtig opsmeren :-)
hopenlijk zal dat zo blijven.
hij gebruikt zijn achterpootjes nog niet echt, maar vermoed dat ik nog wat meer geduld moet hebben en dat het na een paar dagen beter zal gaan ermee.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 4 hoog

Bericht door lievelijn »

gelukkig dat het smeren wel goed gaat! hoop dat het snel een beetje beter gaat met appie!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: 4 hoog

Bericht door tacuma »

Het klinkt allemaal toch hoopgevend! Ik blijf duimen voor Appie en jou, en wil je mijn
complimenten geven voor je geduld en doorzettingsvermogen!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

hoezo doorzettingsvermogen ?
Appie is mijn maatje en daar doe ik alles voor :epray:

Ik zie het al stukken positiever in dan de eerste 2 weken, oke nog een lange weg te gaan, maar weldra loopt mijnheer weer rond in de kamer en haalt hij weer van alles uit, niks effe relaxed surfen over internet, niks op gemakkie mail beantwoorden, nogal lastig als je toetsenbord bedekt is met kat :-)
aan 1 ding zal hij wel moeten wennen, de balkondeur blijft hermetisch gesloten !
financieel even voorlopig niet haalbaar om het balkon totaal katveilig te maken.
zijn krabpaal / klimrek roept hem ook al zo nu en dan, is alweer effe gelee dat ie bezoek heeft gehad van Appie.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 4 hoog

Bericht door rieneke »

ook ik neem mijn petje voor je af hoor roderik!
zo langzamerhand moet je er toch wel ff doorheen zitten.
heerlijk te lezen dat het de goede kant op gaat met je ventje!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 4 hoog

Bericht door Sandra W »

Je krijgt het wel voor je kiezen de laatste tijd, maar je neemt het in mijn ogen allemaal echt heel goed op. Klasse!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

een mijlpaaltje bereikt !
mijnheer heeft voor het eerst echt op een van zijn achterpootjes gesteund !
en maar draaien, keren, miauwen....je leert na een tijd die tekens te herkennen dus ik stond al in de aanslag met schone lakens en handdoeken :-)
sinds 4 dagen heeft hij eindelijk weer een grote boodschap geproduceerd.
maar ja...hele dag beetje liggen en maar een beetje bewegingsruimte is niet echt bevordelijk voor de spijsvertering denk ik dan.
als ie nu maar kon praten en antwoord kon geven op mijn opmerkingen....
ga staan, gebruik nu eens een keer echt je achterpootjes, een mens kan je vermanend toespreken dat ie echt moet luisteren...
nee, ik durf hem niet uit de bench los te laten lopen, weet zeker dat ie dan direct in staat zal zijn om op zijn favoriete plekje probeert te gaan springen en wat er dan kan gebeuren....pffff....
hij laat wel steeds meer merken dat ie het echt zat begint te worden, hij grijpt mijn hand tussen zijn voorpootjes en bijt zachtjes erin maar zodra ik dan auw roept...
effe snel een lik erover en heeeeel zielig kijken...wordt daar dan maar eens echt boos op dan :-)
afijn de bench is weer schoon en het is allang weer bedtijd geweest zie ik.
ik bewonder zijn moed, hij laat het over zich heen komen allemaal, misschien hoopt hij zelf ook stiekem dat er weldra weer een dag komt dat mijnheer zelf weer overal kan gaan ronddartelen.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 4 hoog

Bericht door rieneke »

die dag gaat komen hoor!
fijn dat hij weer een stukje vooruitgang heeft geboekt :smile:
Plaats reactie