Ik en mijn vriendin wonen nu 1 jaar samen en wij zitten te dubben om een huisdier voor de gezelligheid aan te schaffen. We zijn alleen nog wat informatie aan het inwinnen of dit ook een verstandige keuze is, zowel voor ons als de eventuele katten.
De meeste onduidelijkheden kan ik wel op het forum vinden, echter niet alles en wellicht kunnen jullie ons daarbij helpen.
Wij wonen momenteel in een klein appartementje (60m2) en wij zijn momenteel 3 dagen overdag niet thuis. Omdat wij dan niet thuis zijn leek het ons verstandig om dan eventueel 2 katten aan te schaffen, alleen is het huis dan niet wat te klein voor 2 katten? Ze kunnen bv ook niet naar buiten (er is wel ruimte om in de woonkamer speelgoed, krabpaal e.d. te plaatsen).
Is het verstandig om kittens aan te schaffen als je 3 dagen overdag niet thuis bent? We kunnen wel een aantal weken vrij regelen, maar na een aantal weken houdt dit op en zullen we toch weer naar het werk moeten

Tevens vroegen wij ons af hoe katten reageren als het gezin later wordt uitgebreid (bv met een kind/hond). Wij lezen hier op het internet nogal verschillende ervaringen over.
Als laatste vroegen wij ons, hoeveel voer en hoeveel kg korrels voor de kattenbak gaan er per week doorheen? (ivm de financien)