Allereerst natuurlijk van harte welkom op het forum en ook heel veel plezier toegewenst! Wat goed zeg dat je voor een bijna-blind asielpoesje bent gegaan, want die hebben het vaak toch net iets lastiger om een nieuw baasje te vinden!
Ik ken toevallig ook een bijna blind asielkittentje (een zwervertje van ongeveer 10 weken dat slechtziend is geworden door een verwaarloosde niesziekte) en het geluk daarmee (voor zover je natuurlijk van geluk kunt spreken) is dat ze niets anders gewend is dan licht/donker schimmen, dus ze weet moeiteloos haar weg te vinden en lekker wild te spelen gewoon door wat ze nog wel ziet en door middel van haar snorharen.
Ook ken ik een kater die pas op hoge leeftijd blind is geworden (door ernstige nierproblemen) en die is wel heel voorzichtig, maar die weet ook heel goed zijn weg in huis te vinden.
Ik denk dus dat het niet zoveel uitmaakt wat voor klimpaal je voor haar koopt, want ze zal er toch eerst aan moeten wennen, maar daarna zal ze net als een niet-blinde kat als een gek ervanaf roetsjen (daar zal je nog van opkijken

). Al zal haar val bij het oefenen op een hogere paal natuurlijk wel wat dieper zijn

.
Er is trouwens een forumster die twee blinde katten heeft en daarbij merk je niet eens dat ze blind zijn zo goed hebben ze zich aangepast. Misschien kan zij nog wat tips geven......
groeten,
Sandra