Krabpaal voor bijna blind poesje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
jessy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 nov 2007 14:16
Locatie: belgie

Krabpaal voor bijna blind poesje

Bericht door jessy »

hallo,
ik heb een bijna blind poesje uit het asiel gehaald. ze speelt echt heel graag. nu wil ik een krabpaal gaan kopen maar weet niet goed of ik een lage of een hoge krabpaal moet/kan kopen .
ik heb eentje op het oog die 2M15 is maar ben bang dat ze er niet op zal durven :???: heeft er iemand ervaring ??
of zou ik toch maar beter een kleintje nemen

mijn poesje is 12 wkn nu (denken ze)
hoe kan iemand nu zo iets mooi pijn doen
hier krijg je een 2de kans snoesje !!!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Allereerst natuurlijk van harte welkom op het forum en ook heel veel plezier toegewenst! Wat goed zeg dat je voor een bijna-blind asielpoesje bent gegaan, want die hebben het vaak toch net iets lastiger om een nieuw baasje te vinden!

Ik ken toevallig ook een bijna blind asielkittentje (een zwervertje van ongeveer 10 weken dat slechtziend is geworden door een verwaarloosde niesziekte) en het geluk daarmee (voor zover je natuurlijk van geluk kunt spreken) is dat ze niets anders gewend is dan licht/donker schimmen, dus ze weet moeiteloos haar weg te vinden en lekker wild te spelen gewoon door wat ze nog wel ziet en door middel van haar snorharen.

Ook ken ik een kater die pas op hoge leeftijd blind is geworden (door ernstige nierproblemen) en die is wel heel voorzichtig, maar die weet ook heel goed zijn weg in huis te vinden.

Ik denk dus dat het niet zoveel uitmaakt wat voor klimpaal je voor haar koopt, want ze zal er toch eerst aan moeten wennen, maar daarna zal ze net als een niet-blinde kat als een gek ervanaf roetsjen (daar zal je nog van opkijken :-)). Al zal haar val bij het oefenen op een hogere paal natuurlijk wel wat dieper zijn ;-).

Er is trouwens een forumster die twee blinde katten heeft en daarbij merk je niet eens dat ze blind zijn zo goed hebben ze zich aangepast. Misschien kan zij nog wat tips geven......

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Mijn twee blinde katten hebben de overigens hele gewone paal helemaal gesloopt samen met nog een paar andere katten.

Hier blinde Arlekinos (hij heeft geen ogen) bezig in de paal!Afbeelding

Afbeelding

Het komt wel goed met jouw katje, als ze maar lekker een veilig binnenhuis heeft. Ze redden ze echt zo goed, ik sta er steeds weer versteld van ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Oh ja, toen ik Arlekinos los liet voor de eerste keer racede hij naar boven en tastte hij of hij niet verder kon. Joker is wat voorzichtiger en geloof mij Arlekinos heeft echt geen ogen!



Afbeelding

Schrik niet van hem, je ziet hoe hij speelt ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
jessy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 nov 2007 14:16
Locatie: belgie

Bericht door jessy »

wat een lieverd !!!
hoe kan iemand nu zo iets mooi pijn doen
hier krijg je een 2de kans snoesje !!!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Dit is zijn landgenoot Joker, hier nog met snotneus en al. Hij heeft een hele andere aandoening/beschadiging waardoor hij anders reageert en een ander karakter. Toch zat ook hij veel in de paal, die dus nu vervangen moet worden ;-)

Afbeelding
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
jessy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 nov 2007 14:16
Locatie: belgie

Bericht door jessy »

aaaaaah wat erg
hoe kan iemand nu zo iets mooi pijn doen
hier krijg je een 2de kans snoesje !!!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Voor de paal! Ja dat is echt balen ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

De eerste keer dat je Jonker ziet is het inderdaad even schrikken, maar het is een hele zelfstandige en lieve kater waar je gelukkig helemaal geen medelijden mee hoeft te hebben. Die twee blinde katjes van Bella redden zich wel :-)!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
jessy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 nov 2007 14:16
Locatie: belgie

Bericht door jessy »

het zien er echt 2 schatten uit :grin:
hoe kan iemand nu zo iets mooi pijn doen
hier krijg je een 2de kans snoesje !!!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Jessy, op mijn fototopc kan je ze meer zien! Ik hoop dat je een mooie paal vind waar je blinde meiske zich thuis in zal voelen. Laat je haar zien? ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
jessy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 nov 2007 14:16
Locatie: belgie

Bericht door jessy »

ik heb en krabpaal gekozen !!!
nu nog wachten tot ik een foto album kan maken dan toon ik hem.
hoe kan iemand nu zo iets mooi pijn doen
hier krijg je een 2de kans snoesje !!!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Leuk, ik ga snel daar kijken :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
jessy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 nov 2007 14:16
Locatie: belgie

Bericht door jessy »

Afbeelding

dit is de krabpaal die ik wil hebben
hij is 208cm
hoe kan iemand nu zo iets mooi pijn doen
hier krijg je een 2de kans snoesje !!!
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re:

Bericht door chellemi »

Jeetje wat een verwennerij! En hoe vind ze de krabpaal?
Laatst gewijzigd door chellemi op 12 aug 2009 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Plaats reactie