Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Je kan ook gewoon iets als een curverbox gebruiken als kattenbak. Okee, de instap zal niet geweldig voor hem zijn, maar hij kan erin ieder geval niet overheen plassen.

Succes ermee!!
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Das ook nog een idee, Bella gebruikt volgens mij ook een curver als een van haar kattenbakken :ethink:

maar die instap kun je wel maken.
Gewoon met een figuurzaag een instap zagen lijkt mij... Niet zo moeilijk en de makkelijkste oplossing.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Hoeveel kattenbakken in 1 huis?

Bericht door Anne »

Hoi allemaal

Wij zijn van plan om binnenkort de tuin af te zetten zodat Destin, Casper en Hobbes alleen nog maar in de tuin kunnen komen. Nu lopen ze nog vrij buiten rond en mogen ze nog genieten ;-)
Voor Destin zal dat wel wennen zijn want hij is nog jong en zit vol energie. Voor Casper zal het ook wel even wennen zijn ;-) want ze loopt regelmatig een ommetje. Onze Hobbes ligt alleen maar te slapen overdag in de tuin en is best wel stiekem bang voor de andere katten in de buurt. Bartje is wat ouder en slaapt ook heel veel en tot nu toe nog niet buiten geweest want we hebben hem nog maar net :lol: Omdat hun vrijheid beperkt wordt straks hebben we besloten dat ze voortaan ook wel naar boven mogen.
Daar hebben we drie slaapkamers tot gebruik met drie heerlijke bedden ;-) Ook nog een trap die leidt naar de zolder.Op de zolder zelf mogen ze niet komen want daar heeft ooit een vorige bewoner-poes geplast en ik ben bang dat ze daar overheen willen plassen...Tot nu toe zijn ze niet boven geweest.. Er staat boven dus ook geen kattenbak en ik vroeg me af of dat dan nodig is?
Beneden maken ze gebruik van 2 kattenbakken, dat gaat prima.
Is het nodig er boven ook een neer te zetten?
het lijkt mij zelf van niet, maar even voor alle zekerheid...
Wat raden jullie me aan?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

2 kattenbakken is echt wel genoeg voor 3 katten hoor. Ik reken altijd (ongeveer dan) 2 katten per bak. Misschien is het een idee om er eentje boven en eentje beneden neer te zetten?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik heb hier diverse curverbakken en zelfs een oude PTT bak Laat maar sproeien ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Hoi

Bedankt voor het meedenken :-P We proberen eerst even zonder en ik ben er overdag ook wel bij. Als we weggaan of snachts blijven ze beneden en daar staat er 2.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Als wij gaan verhuizen hoeft de kattenbak niet meer in de woonkamer.
Dan ga ik denk ik over op het grit van Catsan. Het is bij de supermarkt te koop, en hoor er wel goede dingen over.

Iedereen die het gebruikt tevreden over?

De nieuwe reclame met dat kleine witte pluizeballetje heeft me over de streep getrokken :)
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hahaha, dat is geen nieuwe reclame hoor!!

Tja, grit is verder zooo persoonlijk! Zo zweer ik bij de Schep & Schoon van de appie (ik ga er speciaal voor naar de Appie) terwijl een ander weer zweert bij bijvoorbeeld houtkorrels.
Gebruikersavatar
Diesel22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2006 11:28
Locatie: Zuid Holland

Kattenbakgrind die niet zo ruikt

Bericht door Diesel22 »

Wie o wie :?:

Kan mij helpen aan kattenbakgrind welke niet zo ruikt. Ik heb al verschillende merken gebruikt. Maar elke keer als Diesel naar de kattebak is geweest en hij komt daarna kroelen dan ruik je gewoon dat grind. Is er geen fris kattenbakgrind :?:

Hoor graag jullie bevindingen met kattenbakgrind...
Samantha - Diesel & Fabio
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Of houten korrels....
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Litterpearls met daar doorheen AH Schep & Schoon.

Ik doe eerst schep en schoon en dan litterpearls, mengt zich vanzelf.

Litterpearls maken geen klonten van urine, maar isoleren zo wel de stank, en de klontjes schep en schoon schep ik er dagelijks of 1x in de twee dagen uit...
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

sadewi schreef:Litterpearls maken geen klonten van urine, maar isoleren zo wel de stank, en de klontjes schep en schoon schep ik er dagelijks of 1x in de twee dagen uit...
Schep en schoon is echt niet nodig hoor. Lees maar eens op de verpakking van de litter pearls: het vocht verdampt weer! Volgens mij 'verstoor' je de werking als je gaat mengen. ;-)
Gebruikersavatar
Diesel22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2006 11:28
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Diesel22 »

Super bedankt voor jullie antwoord !!

Ga vanmiddag eens kijken voor litter pearls...
Samantha - Diesel & Fabio
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Op advies van de DA heb ik dat gedaan, dus zo erg zal het wel niet zijn :)

Grote nadeel van litterpearls: ze nemen ze makkelijk mee buiten de bak, en daar wil je niet met blote voeten op staan... En da's onhandig als de bak in de woonkamer staat..!
Dappie rules!
Plaats reactie