Maya schreef:Ik hoop dat de goede plaats is om deze vraag te stellen en dat hij nog niet eerder is gesteld (kon niks vinden), maar hoe krijgen jullie je katten 'savonds binnen?
Bij mij gaat het soms heel goed, dan komen ze meteen aanlopen als ik de deur open doe om ze te roepen en lopen ze ook nog eens in 1 keer door naar mijn kamer boven, waar ze altijd slapen. MAAR vaker gaat het niet goed. En een paar keer achter een kat aanrennen die als een gek de boom in sjeest zodra je naar buiten stapt omdat ze al weet hoe laat het is, is leuk, maar om er elke avond 1 tot 1,5 uur mee bezig te zijn is toch wat minder. Zaterdag ben ik tijdens het stappen zelfs een paar keer terug naar huis gegaan (gelukkig is de kroeg op de hoek

) omdat er eentje nog niet binnen was. En gisteren ging ik al om 22uur slapen, maar met maar 1 poes, de andere heeft mijn broertje om 00.30uur naar binnen gekregen en mijn kamer binnen gelaten.
Ik word er letterlijk en figuurlijk een beetje moe van, dus ik hoop dat er iemand tips heeft. Dan kan ik tenminste weer naar bed wanneer IK dat wil.

Ook ik heb dat zelfde probleem gehad en af en toe nog heel af en toe.
Mijn oplossing is geef ze zo vroeg mogelijk eten rond een uur of 17:00 en dan komen ze als het goed is rond een uur of 20:00 weer naar binnen om wat te eten, ik laatr ze dan ook binnen en dan mogen ze niet meer naar buiten.
Een voorbeeld:
Wij gaan vanavond weg, dan geef ik ze rond een uur of 17:30 eten en dan blijven ze binnen.
Nog een voorbeeld:
Als we niet weg gaan Komt Barney de jongste meestal rond 16:30 binnen dan vraagt ie om eten en krijgt dat dan ook, blijft het dan sávonds warm dan komt ie rond een uur of 20:30 weer binnen en blijft binnen.
Kortom als je je katten niet laat binnen wil hebben zou je ze eerder naar binnen kunnen doen.
Nu vraag je je misschien af ik wil wel mijn deur open kunnen houden, daar heb je ook weer een oplossig voor, je kan een haak op de deur doen zodat er wel vriese lucht naar binnen kan maar de katten er niet meer uit kunnen.
Ik hoop voor je dat ik je een beetje geholpen heb.
Hou je ons op de hoogte hoe het gaat?