Huidschilfers (roos of vachtmijt) bij de kat

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Goh, ik geef Dokus al een paar dagen edelgist en het werkt geweldig. Dank je wel Karin!

De vacht van Dokus glimt als een goudvis :P en is ook zachter geworden. Nu is hij een echte knuffelbeer (euh.. kat :) )
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Hoi Roland,

Vervelend voor Storm, ondanks dat ie er geen last van schijnt te hebben. Mijn Pippin heeft ook behoorlijk last van schilfers en mijn (homeopatische) DA zegt dat dit veel voorkomt bij dieren die lang niesziekte hebben gehad.

Ik heb trouwens iemand hier op het forum een keer iets horen zeggen over edelgist (Stella misschien?). Dit doet een schilferige huid ook veel goed en is relatief goedkoop. Bij de meeste reformzaken betaal je voor een pot rond de € 4,--. Het is poeder dat je door Storms eten doet. Ik moet het nog steeds een keer halen voor Pippin. :)

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Hoi Roland
Wanneer je bent gaan zoeken ben je waarschijnlijk niet bij het eerste topic terecht gekomen dat ik heb geplaatst (begin van een hardnekkige verslaving :lol: )

Hierin beschreef ik de vachtproblemen die Bloempie had (klitten) Vitamine B was toen de oplossing. Wanneer de katten roos krijgen geef ik ze dat nu al ter preventie van klitten. Het werkt heel goed. Kosten 6-7 euro per fles.

Hier heb je het topic
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ze+klitten
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Wanneer je bent gaan zoeken ben je waarschijnlijk niet bij het eerste topic terecht gekomen dat ik heb geplaatst (begin van een hardnekkige verslaving
Dat komt waarschijnlijk omdat je jouw topic in augustus hebt gepost en ik dit topic al in april :-)

Uiteindelijk hebben het flesje zalmolie gebruikt voor onze andere kat, die last had van harde ontlasting :-D

Storm heeft nog altijd last van schilfers, maar dat is in de tijd dat hij verhaart erger dan anders. Daarbij is hij ook nog eens pikzwart, dus zie je de schilfers veel sneller. Hij heeft er verder geen last van.

Wat betreft de Vit. B.: Storm krijgt hoogwaardig voer, dus zou het hem niet aan B moeten ontbreken. Ik weet niet precies hoeveel vitaminen je moet geven tegen schilfers, maar teveel vitaminen lijkt me niet goed. Dan zou het helpen tegen de schilfers, maar veroorzaakt het misschien een andere kwaal.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gast

Bericht door Gast »

Al het schapenvet van Pro Derma is voor de huid en vacht, daarbij heb je vital voor weerstand, biergist voor een zuiverende werking, relax met valeriaan voor een rustgevende werking en naturel. De prijs is bij ons 2,32 (en het hoeft overigens niet perse in de koeling te liggen hoor ;) )
Ik twijfel of ik het binnenkort ook eens moet proberen voor Indy. Wat me tegenstaat is eigenlijk het vette ;) Indy is al aan de maat en ik vraag me dus af of ik ook nog eens extra vet door het voer moet gaan mengen.
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Ook staat de teunisbloemolie op de site van Puur Natuur.

Teunisbloemolie
Ontstekingen, allergieën en huid- en vachtproblemen.

50 ml Eur. 13.95

Afbeelding
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gast

Bericht door Gast »

Voor een kat van ons asiel die ook last had van roos
gebruikte wij tarwekiemolie dat hielp echt heel goed!! Inwendig een halve theelepel je kan het op de brokjes doen of gewoon geven.

Groetjes van Jessie :grin:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik sluit hier maar even bij aan.

Tutsie, de kat van mijn broer die hier 2 weken logeert, heeft ontzettende roos. Tenminste dat dachten we. :???: Nu zie ik opeens dat Flanna ook huidschilfers in haar vacht heeft. Dat had ze drie dagen geleden nog niet. :???: Die roos zou dus ook vachtmijt kunnen zijn. Ik heb het internet even afgespeurd en vachtmijt schijnt heel besmettelijk te zijn. Ik ga vanavond gelijk met Tutsie naar de DA. (in overleg met mijn broer natuurlijk) Bah, ik krijg er zelf ook een beetje jeuk van, maar dat is hopelijk psychisch. :roll:
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Oeh ik wist niet dat vachtmijt bestond,
Rebel van ons had ook schilfers , ik las toen dat het kon komen doordat katten ook weleens op de kachel liggen. Wij hebben vloerverwarming dus vermoedde ik al dat het daar door kwam. Nu we minder stoken zijn de schilfers ook minder , maar zal het zeker in de gaten houden nu ik lees over die mijt.....
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Het was inderdaad vachtmijt. :-( Volgens de DA is het goed te verhelpen. Alle 5 de katten krijgen een pipetje stronghold en dan moet het gauw over zijn. En verder moeten ze gedurende 3 weken elke dag een paar druppeltjes Prodier vachtconditie. Hopelijk is het dan over!
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Gelukkig met een paar druppels te verhelpen!! Ik zal Rebel ook maar in de smiezen houden!!
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

En het leek dus eigenlijk gewoon op roos? Hadden ze het erg of niet? En hebben ze daar ook jeuk van? Ik zie ze hier niet overmatig krabben ofzo, maar dan is het misschien toch handig als ik ook maar eens naar de dierenarts ga. :oops:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik zal de titel van dit topic wijzigen in roos/vachtmijt.

Marije, hoef je niks aan je huis te doen? Kunnen mijten niet overleven buiten de kat? Of helpt stofzuigen voldoende.
Ik vind het idee niet echt fijn :???:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Emma Boom schreef:Marije, hoef je niks aan je huis te doen? Kunnen mijten niet overleven buiten de kat? Of helpt stofzuigen voldoende.
Ik vind het idee niet echt fijn :???:
Zuigen, dweilen en het huis luchten zei de DA. Volgens mij overleven de mijten niet lang zonder de kat en op de kat overleven ze als het goed is dan sowieso niet meer. Hoop ik dan maar. :???:
claudia schreef:En het leek dus eigenlijk gewoon op roos? Hadden ze het erg of niet? En hebben ze daar ook jeuk van? Ik zie ze hier niet overmatig krabben ofzo, maar dan is het misschien toch handig als ik ook maar eens naar de dierenarts ga. :oops:
Ja, het leek op roos en ze krabben wel maar niet idioot veel ofzo. Ik had het anders ook niet geweten hoor. Ik vond het alleen zo raar dat Flanna het ook opeens had.
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Roos?

Bericht door Bjørn »

Onze Sjors is nu 7,5 week oud.
Hij ligt nu op schoot te slapen. Aangezien Sjors grotendeels zwart is, vielen me een aantal dingen op in zijn vacht. Ik weet niet wat het is, maar het lijkt erg veel op roos.
Weet iemand wat dit is en of het normaal is bij kittens?
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gesloten