een paar vraagjes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
paperdoll
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2005 20:12
Locatie: roden

een paar vraagjes

Bericht door paperdoll »

hallo,

ik heb een aantal vraagjes over luna onze kitten poesje.

luna is obsedeerd door eten.
toen ik haar 1 dag had zijn we meteen naar de dierenarts gegaan omdat ze ziek was en die had ookal wel verteld dat ze een groeiachterstand had omdat ze weinig te eten had gehad.
wij zijn niet meer veilig met ons eten, zodra ze denkt dat wij iets te eten in onze handen hebben zijn we niet meer veilig.
ze begint heel hard te jammeren en klimt echt in onze benen.
een keer wegjagen is ook niet genoeg ze blijft doorgaan net zolang tot het eten op is en ze haalt alle trukken uit de kast om bij het eten te komen.
honger kan ze niet hebben want er staat een grote bak brokjes en meestal heeft ze even daar voor nog gegeten.
hoe leer ik haar dit af? want zeker nu ze groter en sterker word word het echt een probleem.

dan heeft ze nog een vreemde tik met likken,
ze wil/moet altijd mijn neus aflikken.
zodra ik op bed lig en ze erbij kan zit ze boven op me en geeft me een uitgebreide wasbeurt.
ik vind dit natuurlijk wel lief en schattig en laat haar rustig haar gang haar maar om 3 uur snachts ben ik er toch iets minder happy mee...
iemand enig iedee waarom ze dit doet?

en dan is er nog het drink bakje....
ik had eerst een plastiche maar omdat we hadden gelezen dat een metale beter zou zijn hebben we zo'n duo metale etens en drinkens bakje gekocht.
nou lijkt het wel of ze het drinken hieruit niet lekker vind.
ze drinkt alleen als ze echt echt dorst heeft en anders gaat ze gewoon mijn plastice beker af (waar overgens meestal ook gewoon water in zit)
waarom zou het metale bakje niet fijn vinden?

alvast bedankt voor alle tips/adviezen/opmerkingen
groetjes
karin
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Hallo Karin,

Om met je laatste vraag te beginnen is het vaak zo dat metaal een heel lichte smaak afgeeft aan het water. Katten, die veel gevoeliger smaakpapillen hebben als wij, kunnen deze smaak niet lekker vinden. Misschien drikt ze daarom niet graag uit haar drinkbakje. Je kan misschien eens proberen een stenen drinkbakje te plaatsen, dat kan ze niet omgooien, geeft geen smaak af, en is makkelijk proper te houden.

Wat het eten stelen betreft, komt het er vooral op aan heel consequent te zijn en jullie poesje niets anders te geven dan haar brokjes (of als je iets anders geeft, doe het dan steeds op de plaats waar ze normaal haar eten krijgt) Let wel, sommige poezen leren het nooit af, en dan zit er niets anders op dan dat jij leert alle etenswaren "poesvrij" weg te bergen.

Succes hoor!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

En wat dat likken betreft... da's volgens mij toch gewoon uit liefde ;-) . Flits doet het hier elke ochtend als ik wakker word (of vroeger :roll: ) en het doet zeer!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat likken doet onze Buffy ook heel erg, zodra ik thuis kom wil ze opgetild worden en krijg ik een uitgebreide wasbeurt.
Als ze op schoot komt altijd als ik achter mn pc zit doet ze het ook.
Tis geen prettig gevoel maar wel lief :verliefd:

Metalen bakjes krijgen op de lange duur trouwens ook roestplekken heb ik gemerkt.
Steen is steviger en stabieler.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
laila
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2005 23:39
Locatie: nieuwerbrug

Bericht door laila »

hoi paperdoll

heb je luna uit het asiel? of gewoon bij andere mensen omdat je zegt dat ze te weinig te eten kreeg
wat zielig voor zo''n beestje het is fijn dat die nou een goed baasje heeft gevonden
trouwens dat likken doet onze kater ook en soms bijt hij ook heel zachtjes
ik denk dat ze dat uit liefde doenmaar bij mij doet die het gelukig niet in mijn gezicht want dat lijkt me een beetje pijnlijk

groetjes laila
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Paperdoll,

Metalen bakjes kunnen prima zijn mits roetvrijstaal. Ik heb ze hier ook en de katten vinden het prima.
Volgens mij hebben katten juist minder (gevoelige) smaakpapillen waardoor ze ook niet zo gevoelig zijn steeds hetzelfde eten. Katten vinden dit wel prima.

Hoe gaat het nu met Luna?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten