Eigendomsoverdracht

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Surreallistic
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2005 11:34

Eigendomsoverdracht

Bericht door Surreallistic »

Hallo allemaal,

mijn vriendin en ik hadden al een poes van 1 jaar. Afgelope zomer kwam er een kitten bij het werk van m'n vriendin aanlopen en we besloten het beestje te laten onderzoeken. Kerngezond, luidde de diagnose. Die wilden we dus graag erbij, want weer neerzetten en aan moeder natuur overlaten, verkrijg ik niet over m'n hart natuurlijk.

Maar nog altijd wil de reeds aanwezige poes niet wennen aan het kitten-geweld. Blazen/grommen is aan de orde van de dag (overdag zijn ze gescheiden, want de kleine speelt/bijt/krabt graag).

Nu zitten we er dus aan te denken het beestje aan een andere kattenliefhebber te geven. Maar de kleine heeft al een "paspoort" waar ik als eigenaar in sta. Hoe gaat zoiets in zijn werk?
I thaw I thaw a puddycat!
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Tja, allereerst erg jammer dat je katten niet samen kunnen... Heb je echt alles geprobeerd?

Als het echt niet werkt moet je de kleine inderdaad weg doen. Weet je al aan wie je hem wilt geven, of ben je nog op zoek? In het eerste geval zou ik even de dierenarts bellen om te vragen hoe het zit met dat paspoort (zou ik ook niet weten). Als je nog een nieuw baasje zoekt zou ik contact opnemen met een kattenopvang/asiel. Die weten wel hoe dat werkt.

Succes!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

volgens mij kan je dit inderdaad het beste bij je dierenarts regelen.
Waarschijnlijk kunnen ze het heel makkelijk over zetten, dus ik zou even je DA bellen, dan weet je het precies hoe het moet.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

In zo'n paspoort is toch plek voor een tweede of derde eigenaar?
Ik heb zoiets wel aan de hand gehad met de hond. Wij hebben de naam van de vorige eigenaar doorgehaald toen zij bij onze dierenarts ingeschreven werd. Oude dierenarts even gebeld dat ze geen "patient" meer bij hem was, en toen was het geregeld.
De paspoortjes zien er voor de katten hetzelfde uit, dus het lijkt me dat je het op die manier wel aan kan pakken.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Surreallistic
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2005 11:34

Bericht door Surreallistic »

Heb nog niemand in het hoofd nee. Ik twijfel nog, omdat het op zich een lekkere rausdauwer is en je gaat er toch wel een beetje aan hechten. Maar aan de andere kant vind ik het erg vervelend voor de reeds aanwezige poes. Zij was als kitten zo mak als een lammetje. Maar deze kater is echt heeeeeeeeeel anders en eist alle aandacht op. Vandaar de overweging.
I thaw I thaw a puddycat!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Onze reeds aanwezige poes blaast ook nog wanneer de kleine haar aankijkt of kliert (en ze is er al een jaar), maar toch is er wel een soort van acceptatatie, alleen zijn het geen vriendinnen. Ze hebben ook wel kont tegen kont gelegen op bed, maar dat kwam meer omdat de kleine aanschoof. Dat kan nu ook al niet meer. Maar we doen haar niet weg, want beide hebben ze wel hun eigen plekjes en dat scheelt ook.

Ik denk eerlijk gezegd, dat wanneer je ze vanaf het begin hebt gescheiden overdag, er meer 'wentijd' nodig is. Ze ontmoeten elkaar iedere dag opnieuw. En zien ze elkaar alleen 's nachts? Ik denk dat dat ook 1 van de redenen kan zijn waarom de reeds aanwezige poes nog niet gewend is.
Surreallistic
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2005 11:34

Bericht door Surreallistic »

"Ze zien elkaar 's morgens even voordat we gaan werken en 's avonds. 's Nachts zijn ze apart. Anders heeft de oudtse geen rust
I thaw I thaw a puddycat!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ja, da's steeds dus heel even en elke als ze elkaar weer zien, heeft die oudste waarschijnlijk een soort van spanning ('help, daar is die kleine donder weer' ;-) ). Misschien is het een idee om ze gewoon samen te laten? Of laat de ruimte dat niet toe? Want ze moeten natuurlijk ook niet op elkaars lip zitten... in ieder geval succes!
Surreallistic
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2005 11:34

Bericht door Surreallistic »

Is het proberen waard.
Feit is wel dat we de kleine na diverse waarschuwingen (en als meneer dan nog niet luistert) de keuken in doen. Ook dan zijn ze gescheiden.
Wat ik me afvraag is of dat stoeien ooit ophoudt? Het is een vrij dominant kereltje namelijk.
I thaw I thaw a puddycat!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Hier is een topic al over.
Via de zoek functie kan je deze vinden. Je kunt beter je vragenover acceptatie enzo daar stellen. Dit topic kan dan over het oorspronkelijke onderwerp blijven gaan. Zo blijft het allemaal ontopic.
Succes!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Surreallistic
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2005 11:34

Bericht door Surreallistic »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... c&start=45


Was daar ondertussen ook mee bezig. ;-)
I thaw I thaw a puddycat!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik zag het inderdaad :) Mooi zo
En als je het topic een beetje doorspit kom je wel tot wat tips waar je verder mee komt :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Niet dezelfde vragen stellen in verschillende topics, ajb. Het topic hier is "eigendomsoverdracht".

Bedankt.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Surreallistic
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2005 11:34

Bericht door Surreallistic »

OK.

Terugkomend op het topic.... als er mensen interesse hebben in de kitten-kater die "luistert" naar de naam Pooky.... ik hou me aanbevolen. Ben er alleen nog niet helemaal uit.
I thaw I thaw a puddycat!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Helaas is dit ook niet het juiste topic om een kat van een andere eigenaar te voorzien. Daarvoor hebben we het forum Vraag en Aanbod (te gebruiken door Vaste Gebruikers) ;-)
(Zie forumregels en Mededelingen voor de details)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten