Blazen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Blazen

Bericht door Bjørn »

Vandaag ben ik een beetje geschrokken. Sjorske was naar de keuken gelopen en was op de mat aan het spelen. Toen ik naar de keuken ging en op mijn knieën ging zitten in de deuropening, ging Sjorske opeens met een hoge rug blazen (niet echt hoorbaar, maar wel zijn bekkie open) en het leek alsof hij op me af wilde lopen om iets te doen.

Was hij bang voor me? Omdat ik op ongeveer gelijke hoogte zat met hem? Of is het iets anders?
Ik heb hem niet gestraft of iets dergelijks van te voren.
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik denk dat Sjors van je geschrokken is. Was hij misschien zo druk aan het spelen dat hij je niet aan had horen komen? Sommige katten vinden het ook bedreigend als je ze heel strak aankijkt. Dit doen katten onderling namelijk als ze ruzie hebben. Als je Sjors aankijkt, kun je het beste geregeld even met je ogen knijpen. Daarmee geef je aan: Ik bedoel het goed, ik vind jou lief. ;-)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

ik denk ook dat hij gewoon schrok.
Hij was waarschijnlijk zo verdiept in zijn spel met de mat dat hij je inderdaad niet hoorde.
Een mens schreeuwt of gilt dan van schrik, een kat reageert met blazen.

Misschien een idee om waneer Sjors zo aan het spelen is al kletsend op hem af te lopen, of in ieder geval geluid te maken, waardoor hij iets minder snel schrikt.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Nieuwe vraag hier:

Sjors wil nog wel eens vreemd reageren op ons. Hij heeft dan een hoge rug, kijkt een beetje schuin omhoog, staart zwaaiend tussen zijn pootjes en een zijwaartse beweging.

Is hij bang voor ons of wat betekent dit gedrag?
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Dan daagt hij je uit! Waarschijnlijk wil hij dan gewoon lekker met je spelen. Rent hij soms ook onverwacht weg dan?
Onze kleine Bindi doet het ook, zijwaarts naar de grote jongens toelopen. Rug omhoog, staart in een boogje en dan met 1 pootje naar ze uithalen om te spelen. :grin:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

claudia schreef:Dan daagt hij je uit! Waarschijnlijk wil hij dan gewoon lekker met je spelen. Rent hij soms ook onverwacht weg dan?
Onze kleine Bindi doet het ook, zijwaarts naar de grote jongens toelopen. Rug omhoog, staart in een boogje en dan met 1 pootje naar ze uithalen om te spelen. :grin:
Jaaaaaa....... dat herken ik nog van de meiden :-P . Het ziet er zeer gevaarlijk uit, maar het is echt spel :-P . Leuk om te zien ook!
Ik weet alleen niet of dit gedrag ook echt zo werkt naar mensen toe, dat heb ik er nou weer net niet uit weten te halen :-| . Maar het kan natuurlijk best zijn, met kittens weet je het maar nooit ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

dat doet Simba inderdaad ook. Dan lig ik echt helemaal in een deuk want het is geen gezicht. Eerder dacht ik ook dat hij dan boos was,maar hij wil dan echt alleen maar spelen. Lang leve het forum waar ik al deze wijsheid pik ;-)
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Xiara doet het ook hoor, maar dan is het echt een spelletje om ons zo gek te krijgen te komen spelen.
Ze doet het namelijk ook met haar bontmuisjes :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten