Opvoeding dove poes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
suusju
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2005 11:02
Locatie: Vlissingen

Opvoeding dove poes

Bericht door suusju »

Hallo iedereen,

Ben hier net nieuw, maar zit wel een beetje met een probleem.
Sinds een paar maandjes hebben we een hele lieve, maar ook erg dove poes.
Ik heb net al het topic gelezen over planten (planten eten en mee spelen ed), daar valt dus meer weinig aan te doen, hihi. (nieuwe palntjes kopen denk ik maar :lol: )
Maar ze zet ook wel eens haar nagels in de bank of loopt over tafel en aanrecht. Hoe zou ik haar kunnen leren dat dat niet mag? NEE roepen helpt niet, want dat hoort ze niet... en op een tafel ofzo slaan ook niet...Plantspuit, nekvel en tikje op haar neus hebben we al gehad. Nekvel schrikt ze wel van, maar even later haalt ze haar streken gewoon weer uit.
Nu zetten we haar, als we allebei weg zijn, in haar eigen kamertje. Ik weet ook niet of dat een goed idee is, maar het werkt wel, want daar heeft ze alles staan, kattenbak, eten, slaapbankje en al haar speelgoed en krabpalen. En in de kamer kan ze geen ongein meer uithalen.
Ben benieuwd of iemand mij kan helpen! Ik hoop het, want ze is voor de rest heel erg lief en aanhankelijk.
Groetjes
Suzanne
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Suus,

welkom hier :grin:

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je oogcontact maakt. En consequent zijn. Je kunt haar als ze aan de bank krabt, telkens weghalen. Het zal even duren, maar meestal gaan ze de link op een gegeven moment wel leggen ;-) Al zijn er uitzonderingen :lol:

En het apart op een kamertje zetten vind ik niet zielig. Dat doen wij zelf ook met onze poezels :smile:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Apart zetten kan juist goed helpen hoor, ik doe dat met Quinto ook regelmatig. En Xandor zoekt zelf juist vaak de slaapkamer op waar hij lekker alleen kan zijn. Zolang ze daar maar geen hele dagen zit.
Ik heb zelf geen dove poes maar ik heb wel eens gehoord/gelezen dat het helpt als je eerst flink op de grond stampt als je de aandacht wil hebben, de trillingen voelt ze wel en dan heb je haar aandacht. Op het moment dat je oogcontact maakt kan je wel boos doen of de plantenspuit gebruiken dat hebben ze best door volgens mij.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

inderdaad dat kamertje is helemaal niet zielig. Als ze daar alles heeft wat ze nodig heeft kan het juist even heel goed voor haar zijn.

Mijn tante had vroeger een dove kat. Die deed het inderdaad ook met trillingen. Een dreun op het aanrechtblad voelde ze echt wel.
En wat al eerder gezegt is, heel consequent zijn!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Een plantespuit werkt ook prima voor dove katten! Onze Angora is ook voor 50% doof.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Onze Guus is doof geworden na een herseninfarct...

Wanneer ik haar moet straffen dan oogcontact maken en een tik op d'r neus

Groetjes Renate
Gesloten