Moederpoes bijt kittens hard in keel

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Moederpoes bijt kittens hard in keel

Bericht door Suzanne1970 »

Gisteravond zagen we dat onze moederpoes alletwee haar kittens omstebeurt best wel hard beet in hun keeltjes...in ieder geval zo hard dat de kittens begonnen te trappelen en piepen en weg probeerden te komen.Het leek wel of ze zat te kauwen :shock: verder is ze een hele goeie mama die dr dochters roept om te drinken en ze wast ze netjes en waarschuwt ze op een normale manier als ze d'r staart pakken wanneer ze daar ff geen zin in heeft.
Is dit normaal gedrag en kan het geen kwaad? weet iemand dit?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nee :shock: In de keel heb ik nog nooit gezien en ik vind het ook wel een beetje eng. Ze corrigeren hun kittens wel door ze in het nekvel te bijten, of door spelen uit te lokken.
Als het weer gebeurt, kijk dan eens naar de stand van haar oren. Als die plat liggen, heeft ze kwaad in de zin en anders is het gewoon spelen. Je staat er versteld van hoe hardhandig ze haar kids leert spelen 8-)
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Ja we zaten met zn vieren echt zo te kijken :shock: wat is dit dan? Is dit spelen of is dit opvoeden of wat? Ik heb ze dan ook wel ff bij moeders weggehaald op dat moment want ik vond het ook een beetje eng.We gaan ze in ieder geval goed in de gaten houden.

Bedankt voor je reactie :!:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Waren de kleintjes misschien net even heel druk, dat de moederpoes ze even flink terecht wilde wijzen? Ik weet het niet hoor, ik heb ook niet veel verstand van moederpoezen en hun kittens, maar als ze verder een lieve moeder is, kan ik me niet goed voorstellen dat ze het kwaad bedoelde.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Quinto doet dit ook wel bij de andere katten, heel eng! Ik weet ook niet goed of hij dan aan het spelen is of ze wil onderwerpen. Maar helemaal bij die kleine tere nekjes is het wel erg eng.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Zou het mischien komen omdat wij ze geknuffeld hebben?
We hebben natuurlijk wel de luchies van onze eigen katten bij ons. Vreemde luchies voor Lucia die haar niet bevallen mischien :geenidee:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

oh ja jullie zijn de schuldigen :evil: :grin: :grin: nee hoor denk ik niet want schoonmams pakt ze ook vast en die heeft ook 4 katten rondhobbelen.
Maargoed ik wacht even af of ze het nog vaker doet want vandaag heeft ze het maar 1 keertje gedaan en iets minder hard.Verder is het echt een moedertje
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Heb ik het weer gedaan :-( :grin: :grin:
Had ze haar oren plat of niet?
Ze is een heel lief moedertje ja, daarom is het zo raar :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Ik weet niet meer of ze haar oren plat hield..zat helemaal verbaasd te kijken hoe hard ze het deed maaaaaarrrrr..heb dr tot nu toe niet meer op betrapt 8-) dus misschien was het gewoon heel hard spelen of ze was ze inderdaad ff een beetje zat.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Ik zie dat bij onze katten ook, dat bij de keel 'grijpen'. Ze zijn echter allemaal 2jr oud.
Vooral krolse poezen moeten het onderspit delven hier. Misschien toch een soort baasje-spelen want krolse poezen vinden bijna 'alles' goed , zeker van een kater! Maar ik heb nog nooit wonden ofzo gezien.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Laat ik nou hetzelfde toevallig pas geleden gezien hebben bij onze katten.
Redney doet het ook met spelen met de kleintjes, ook best stevig hoor maar ze schijnen het niet erg te vinden want ze gaan net zo hard door :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Goh, ik had dit nog helemaal niet gelezen. Maar hier gebeurt het ook, al is het wel andersom.
Kleine Bindi grijpt de jongens ook vaak naar de keel. Ze wil dan wel spelen, maar ze bijt ze wel (zachtjes denk ik).
Misschien is het toch een teken van spelen, of op die manier wordt de rangorde bepaald.
Gesloten