zal ze weg gaan lopen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

zal ze weg gaan lopen?

Bericht door yana »

Ik zit heel erg ergens mee en wou jullie mening weten:
Sinds vd herfst was er een 6-jarige poes bij ons aan komen lopen.
HEEL LIEF beestje, houdt heel erg van mensen, bekenden of niet.
Geeft kopjes, springt op schoot, geeft likjes..
We voerden haar met regelmaat natuurlijk.
Begin dit jaar werd ze steeds dikker; zwanger dus!
Toen at ze als een dokwerker (sowieso omdat ze buiten was ook al).
Maart dit jaar wou ze ineens naar binnen;ze heeft toen bij ons binnen gejongd! Ook met zogen at ze heel veel.
We moesten ze apart houden omdat we al 5 katten hebben.
Ze wou en wil, zeker de laatste tijd toen de kleintjes onafhankelijker werden, graag naar buiten. Aan het begin mocht ze nog even naar buiten van ons, dat was ook maar 15min ofzo en dan ging ze gauw weer naar de kleintjes.
Naar buiten kan hier echter eigelijk niet veilig ivm het verkeer. We hebben ook al 5 katten(waarvan 2 jonkies van haar)en dat is eigelijk al veel.
Nu heb ik goed huis gevonden voor allemaal, ook voor mamapoes.
Bij lieve mensen in de stad die helemaal kattegek zijn, al 31jr katten gehad hebben, een heel groot huis hebben, en een grote afgesloten tuin. En als ze de muur vd tuin overgaat zijn er nog meer grote tuinen.
Ze is daar samen met 2 kleintjes.
Sinds haar sterilisatie, dat hebben we nog wel gedaan voor ze wegging, at ze al flink minder.
Ook nu bij die mensen (waar ze nu net 2 dgn is)eet ze niet heel veel.
Nu weet ik niet hoeveel voor haar normaal is daar wij haar alleen kenden met grote honger (buiteleven, zwangerschap,zogen).
Nu ben ik zoooo bang dat ze niet aard daar en stopt met eten vd heimwee of dat ze wegloopt (ondanks dat ze haar eerst zo'n 4-6wk binnen zullen houden).
Hoe groot is de kans nou dat ze weglopen? Ook als je ze eerst paar weken binnen houdt? Komt het vaak voor dat ze stoppen met eten vd heimwee?
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Yana,

De poes is net verhuist naar een nieuw baasje. Dat veroorzaakt natuurlijk wel de nodige stress. Dat kan de oorzaak zijn dat de poes nu een stuk minder eet. Ook zoogt ze haar kittens niet meer en heeft ze nu minder voedsel nodig. Maar eet de poes wel te weinig? Op de verpakking van het voer staat hoeveel gram de kat moet eten op een dag. Als ze dat ongeveer eet, dan zou ik me niet al teveel zorgen maken hoor!
Er wordt gezegd dat je een kat zo ongeveer 6 weken binnen moet houden in het nieuwe huis. De kans blijft natuurlijk bestaan dat ze wegloopt, maar dat weet je natuurlijk nooit vantevoren!

Succes in ieder geval!
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Net weer gebeld met nieuwe baasje; ze gaat wonderbaarlijk snel vlg haar! Ze is rustig, op haar gemak, eet goed, is lief, ook voor vreemden..alsof ze er al langer is!
Nu ben ik al weer heel wat geruster!
Gesloten