wij zijn momenteel 30 weken zwanger van ons eerste kindje. Tot hier toe zijn onze 3 poezen altijd alleen onze lievelingen geweest, binnenkort gaan ze ons dus moeten delen met een ander wezentje.
Nu begin ik me toch wel wat zorgen te make hoe ze op een baby gaan reageren: ze zijn zo gesteld op stilte en rust! Zelfs als er gewoon bezoek komt (volwassenen, zelfs nog geen brullende kinderen) slaan ze op de vlucht om pas uren later uit hun schuilplaats terug op te duiken. Maar wat met dit 'constante' bezoek dat misschien ook nog heel lawaaierig zal zijn (liever niet als IK kon kiezen, maar ja...)??
Heeft iemand tips om de aanpassing een beetje verteerbaar te maken voor onze schatten of wordt het gewoon afwachten en hopen op het beste?
En hoe 'introduceren' we de baby het best? Ik weet dat je aan honden alvast een pamper kan laten ruiken - maar wat met poezen??? Leggen we die ook een pampertje voor in de periode dat ik nog in het ziekenhuis verblijf? Kom ik alleen terug binnen om hen eerst te kunnen knuffelen en smokkelt manlief de baby snel in z'n wiegje? Of maken we best samen onze entree zodat ze direct zien dat er een bewonertje bij is??
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me soms schuldig voel naar onze poezen toe: wat doen we hen toch aan???

Alvast bedankt voor de tips!!