Kat mee op reis

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Anonymous

Kat mee op reis

Bericht door Anonymous »

Hallo,

Wij hebben een kitten van vier maanden. Nu gaan we met kerst twee weken naar familie in Denemarken en dan nemen we Judy mee. Heeft er iemand tips of ervaringen voor de reis? We gaan met de auto. Ze heeft al vaker in de auto gezeten en vindt dat prima, alleen zijn dat maar kleine stukjes. En ik weet dus niet hoe ze reageert als ze ruim zes uur in de auto zit.

Groetjes, Martine
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Volgens mij krijg je dat dierenpaspoort al standaard bij de eerste enting. Ik dacht trouwens ook dat je dier gechipt moet zijn!
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Wij nemen onze katjes soms mee naar mijn ouders (ritje van bijna 3 uur) Als je er voor zorgt dat ze in een reismand zit die groot genoeg is en dat die reismand vast gezet kan worden gaat het wel goed denk ik. Als ze misschien veel gaat miauwen kun je even een doek over de reismand leggen, zodat ze niet al te veel van de omgeving ziet. Voor sommige katten kan dat stressvol zijn.

Norris lag toen hij nog klein was de hele reis bij mij op schoot te slapen. Wie weet werkt dat bij jou ook wel goed.

Ook belangrijk is om voldoende te stoppen onderweg. Als je een kittentuigje hebt, kun je haar even rond de auto laten lopen. Even wat laten eten of drinken en even op de bak zetten.

Succes! En veel plezier alvast!
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik sluit me aan bij de tips die Miekje geeft, op 1 ding na; ik zou haar zeker niet aan een tuigje rond de auto laten lopen! Dat is typisch iets wat een hond prettig zou vinden, maar een kat absoluut niet. Katten houden van een vertrouwde omgeving met hun eigen geurtjes. Even buiten lopen in een vreemde omgeving met geuren van andere mensen en dieren levert alleen maar veel stress op.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Te bedenken dat het tuigje net los zou schieten :?
Dan kun je beter het raam een stukje openzetten als jullie stilstaan.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Er zijn speciale reiskattenbakjes te koop, die je op kunt vouwen. Misschien handig om naar om te zien?
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Emma Boom schreef:Misschien handig om naar om te zien?
Huh,

Om naar te gaan kijken bedoel je??
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Om naar te zoeken, om te kopen, om te bezien of het ergens verkocht wordt... :cool:
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

De meeste katten doe je geen plezier door ze mee te nemen, ze zijn nogal gehecht aan hun huis.
Dit itt een hond.
Kun je thuis geen goeie oppas zoeken?
Als je dr wel meeneemt, zorg dan voor genoeg afleiding, eten, drinken, en een bak ,ook voor onderweg!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Zorg voor een veilige bench, voldoende stoppen zodat ze kan drinken en ik zou haar er in tussentijd inderdaad niet uit laten. Dat lijkt mij alleen maar meer stress geven. Zorg ervoor dat er in ieder geval een dekentje inligt met haar eigen geur zodat ze in ieder geval steeds een vertrouwde plek heeft om te 'schuilen'. Als ze al gewend is aan autorijden zal ze waarschijnlijk het grootste deel van de reis liggen te slapen dus dan zal ze er niet echt veel last van hebben.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Mariekjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2004 16:39

Bericht door Mariekjuh »

ik zou zorgen dat je een schone doek oid meeneemt, en de kat zo weinig mogelijk laat eten en drinken ivm wagenziekte.
van te voren laten wennen aan het reishok waar ie in gaat.
met onze kater ging het op korte stukjes ook prima, maar ff wat langer, en keer op keer gaat ie vreselijk overgeven en jammeren, echt heel vervelend als ze wagenziek zijn
de meeste katten doe je inderdaad geen plezier door ze mee te nemen!
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

De hele reis naar Denemarken zou ik ze zeker wel laten drinken en eten als ze dat willen. Vanuit Arnhem richting Denemarken is best een aardig stuk.

We hebben Norris nu 3 keer mee genomen naar mijn ouders en 2 keer wilde hij heel graag even buiten kijken. Als hij naar buiten wil ga ik hem dat niet verbieden. Hij is zo nieuwsgierig als maar zijn kan...

Sommige katten kunnen inderdaad goed ziek worden in een auto, maar gelukkig worden ze dat niet allemaal.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik zou ook zeker water geven! Wij zijn vorig jaar naar Denemarken geweest en het was voor ons zo'n 7 uurtjes rijden. Ik denk dat het vanaf Arnhem nog iets langer is!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dank voor alle reacties. We gaan het gewoon proberen en ik hoop dat het allemaal rustig gaat. Gelukkig hebben we geen haast dus kunnen we best zo nu en dan even stoppen. Ik heb inderdaad een tuigje, maar tot nu toe vindt ze dat maar een vreselijk gek ding dat alleen maar bedoeld kan zijn om aan te vallen. Verder nemen we de kattenbak gewoon compleet mee, zodat we die neer kunnen zetten en ze daar even haar behoeften op kan doen.

Helaas hebben we geen oppas voor zo´n lange tijd, dus zou ze uit logeren moeten gaan. Daarom leek het ons het makkelijkste om haar maar gewoon mee te nemen. En ook wel gezellig. Tot nu toe is ze eigenlijk heel makkelijk, nooit bang en vreselijk nieuwsgierig naar alles wat nieuw en spannend is, dus ik heb wel goede hoop dat het goed gaat.

En nu maar hopen dat ze niet gevoelig is voor wagenziekte!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Leuk schreef:.
En nu maar hopen dat ze niet gevoelig is voor wagenziekte!
je zou in ieder geval bij de dierenarts kunnen informeren of ze daar wat voor hebben en voor de zekerheid iets mee kunnen nemen. Dan kan je het in ieder geval op de terugweg voorkomen.
groetjes Sharon
Gesloten