Vogeltjes kijken en mekkeren

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Vogeltjes kijken en mekkeren

Bericht door Shaz »

Wij wonen op een flat op de vierde verdieping, de hoogste dus. Nu zijn er sinds het weekend dus 2 duiven bij ons op het balkon aan het nestelen. Wij hebben aan de zijkant een kleine nis waar ze steeds gaan zitten en takjes heenbrengen enzo. Ik vind dit natuurlijk ontzettend leuk om te zien en Quinto ook! Hij zit tegenwoordig uren voor de keukendeur te kijken naar de vogels om te zien wat ze aan het doen zijn. Het mooie is dat hij dan af en toe ook tegen de deur aanspringt en begint te miauwen, maar de duiven trekken zich hier niks van aan en gaan gewoon door :oops: . Dus gaat hij dan maar weer rustig zitten kijken :lol: Zijn jullie katten ook zo geobsedeerd door vogels voor de ramen? :?:

Groetjes Sharon :zwaaien:
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Bij mij zijn ze daar alledrie helemaal weg van.
Ze kunnen dan ook de mafste geluiden maken want miauwen kan ik het eigenlijk niet noemen.
Het liefste willen ze dan ook meteen naar buiten mar dat vind ik dan weer zielig voor die vogeltjes.

Groetjes Petra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Petra,

De mijne kunnen er ook wat van. Ook vanuit de ren.

Het geluid wat ze maken werdt ooit door de poezenkrant omschreven als Eekekeekkekmeekmekkeekk!

Ze trekken dan met het bekje !

Kattenbella. :lol:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
The Lizard Queen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2003 04:30

Bericht door The Lizard Queen »

D'r hangt hier altijd een reiger rond, hij woont zo'n beetje op de daken van dit huizenblok. Af en toe hoor je hem ook enorm hard krijsen en zie je hem rondvliegen.
Laatst zat Raven buiten, en hoorde ik opeens "KWAAHH!" (was de reiger dus) Raven keek naar boven en zag opeens de reiger zo'n meter of 10 boven hem langsvliegen. Heb nog nooit zo verbaasd zien kijken. :shock: :D
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Mitzy en Quira vinden vogels ook helemaal geweldig.
De vensterbank is niet meer veilig, en wat er op staat ook niet meer. Of moet ik zeggen wat er op stond? :?
Het zal me niet verbazen dat dat ding een keer afbreekt.

Ook Mitzy maakt dan dat typische geluidje en haar staart weet niet hoe hard ze moet zwiepen! :lol: Geweldig!!!

Nu zit er bij mij een merel die regelmatig het brood komt halen wat ik op het balkon neer strooi! En dan zitten er dus 2 poezen naast elkaar op de vensterbank!
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Als mijn katten reigers zien gaan ze er ook rustig achteraan, vangen doen ze hem toch niet maar ze jagen de reiger wel weg en daar gaat het om aangezien wij een vijver hebben met koikarpers die reigers heel leker vinden.

Groetjes Petra
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Ik heb weinig vogels op m'n balkon, waarschijnlijk door de katten ;)
laatst was wel de kat van m'n buurmeisje ontsnapt en die zat op mijn balkon. de katten helemaal gek in de kop!! ze liepen zelfs weg bij hun eten om die indringer in de gaten te houden :)
en heb ze nog nooit zo hard horen miauwen :-D
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Inderdaad, Quinto mauwt af en toe, maar de rest van de tijd is het inderdaad meer mekkeren wat hij doet, ik lig dan steeds in een deuk, waarop hij dan weer heel vals achterom kijkt :lol: Ik laat hem dan ook maar niet op het balkon, ik vind dat zielig voor de vogels, dus dat doen we niet. Insekten daarintegen mag hij van mij altijd pakken! En daar is hij ook erg goed in, negen van de tien keer mept hij ze dood, om ze vervolgens smakelijk op te gaan eten :?

Groetjes Sharon :zwaaien:
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Linus is ook altijd helemaal geobsedeerd als er een vogel voorbij komt vliegen. Dan rent íe naar het raam en maakt ook prrrauw wauw? geluidjes. Moeilijk te omschrijven :lol: .

Laatst zat er een lieveheersbeestje op 't raam, nou, hij druk springen en met zijn poot slaan, echt lachen om te zien :D .

Gisteren schrok ik heel erg, want Linus lag lekker te luieren op onze schoten (ja, ja, we zaten naast elkaar en Linus moet niet 1 maar 2 schoten in bezit nemen :roll: :) !) en opeens rende hij vanuit het niets naar de muur tegenover de bank en ging heel druk doen en lopen springen. Liep er een HOOIWAGEN op de muur! Ieeeehhhh, gatsie :? , die vind ik zo eng met die lange poten!!!!

Linus was niet weg te slaan bij het beest en toen mijn vriend 'm oppakte en weg zetten, kwam hij als een haas weer terug met van die grote jachtogen. Mijn vriend heeft de spin uit Linus zijn poten proberen te redden. Maar op een gegeven moment waren we 'm kwijt!

Linus zat de hele kamer rond te snuffelen, als een speurhond, zo van 'waar is mijn prooi gebleven??'. Op zich wel handig, want als Linus 'm vond, konden wij 'm pakken. Maar weg was weg, dus die spin kan zichzelf wegtoveren ofzo, heeel vreemd waar die opeens is gebleven....jakkes. Naja, Linus weet er dus wel raad mee :roll: :wink:

groetjes Babiche
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

:D Spider murphy's noemen wij die hooiwagens.
Boef is Murphyruimer van beroep. Als we er echt een kwijt willen (als er bv eentje bij het bed zit ofzo) dan tillen we Boef ff op en die stofzuigt hem dan weg. Hij vreet ze acuut op en vindt het het lekkerste happie wat er is. Normaliter doden we geen spinnen als het niet nodig is....zijn supernuttig, maar soms....komt ie gewoon ietsje te dicht bij....domme spin.

Woody is er ook wel een typje voor, nu de zomer aan gaat breken zullen we het wel zien.

Vogeltjes zijn hier helemaal favo natuurlijk. Dat gemekker dat ze doen, zo schokkerig met dat onderkaakje, ik denk dat ze dat zo'n beetje allemaal doen die katten :D

Maar Boef bracht alleen maar spitsmuisjes mee en geen vogeltjes, dus vanachter het raam zijn ze spannend, maar muisjes zijn dommer en blijven een momentje zitten waardoor hij makkelijk te vangen valt, een vogeltje vliegt tenminste meteen nog weg.....

Nu mag Boef niet meer naar buiten...hij zal het wel missen strakkies :?

Greetz,
Cis
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

naar buiten kijken

Bericht door Wendy »

Hoi :D!

Linus vindt het leuk om in de achtertuinen van andere mensen te kijken! Hij is er gister achter gekomen dat hij, als hij op de stoel klimt, op de vensterbank kan klimmen! Maar de plant die er in de buurt staat is ook wel interessant :? :( :wink:....
Lynx kijkt liever naar de bouwvakkers aan de voorkant :shock:. Daar rijdt ook een tram door en veel auto's, dus dat is heel leuk! Ze zien alleen nog niet zo veel vogeltjes...
En ze vinden het ook leuk om de muis op het beeldscherm te volgen en om tv te kijken :shock: :shock:!

Groetjes,
Wendy en :twisted: :twisted:
Gast

Bericht door Gast »

rocis schreef:Dat gemekker dat ze doen, zo schokkerig met dat onderkaakje, ik denk dat ze dat zo'n beetje allemaal doen die katten :D
Gelukkig, ik was al bang dat ik de enige was met een maffe kat.. Mikkey was gisteren weer ff buiten (jawel, aan een tuigje..) en er zat een of ander insect waar ze net niet bij kon.. en inderdaad ging ze een heel raar geluidje maken en tja, klappertanden, daar leek het wel een beetje op..

Ben gerustgesteld nu.. tis gewoon normaal gedrag hahaha :???:

Nicky
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Ja, 't blijft een beetje een maf geluid he, zo'n grote stoere kat die ineens als een idioot begint te mekkeren. Maar wel erg schattig. Sam doet het ook als een uitstekende tak van de boom voor het raam beweegt. Mafkees!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

ik heb het helaas nog nooit gehoord bij een van mij katjes, Die kleine kan alleen maar grommen tegen haar speelgoed, maar dat klapperen heb ik nog niet gehoord, ook niet toen ze buiten waren!!

Groetjes, Muis
Gast

Bericht door Gast »

Hihihi, mijn katten doen dat ook. Het heeft bij Doerak ff geduurd, maar inmiddels is zij dus ook zo gek. Zij miauwt er echter ook bij.
Gizmo deed het vanaf begin af aan al. Die ziet de vogels ook meestal als eerste.
Blijf het een gek gezicht en gehoor vinden, maar toch ook wel weer schattig. Zeker als er een vliegje of zo aan de andere kant van het raam zit en ze als een gek tegen het raam gaan springen.
Moet nog ff wat verzinnen voor de fotolijstjes die aan de voorkant bij het raam staan. Die zijn namelijk al een paar keer van de vensterbank gedonderd. Ships.
Gesloten