Steeds poep in vacht

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gast

Steeds poep in vacht

Bericht door Gast »

Hallo,

Katja krijgt steeds poep in haar vacht...ben steeds bezig om haar achterkant te wassen, dat laat ze op zich toe,maar lijkt me niet goed om elke dag 2 keer te moeten doen. Ze heeft nogal een bos haar en houd dus blijkbaar haar kont niet goed omhoog tijdens de grote boodschap...wat kan ik hieraandoen,,,is knippen van het haar de enige optie?

gr lous
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja ik ben bang dat het of 2 keer per dag wassen is of het haar aan de achterkant knippen. Wij hebben het met ons hondje ook gedaan die heeft ook wel hele lange plukken aan de achterkant en zat dan steeds onder. Daar heeft hij nu in ieder geval geen last meer van.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, ik heb het bij onze vorige hond ook steeds af moeten knippen :sad: . Ook met oog op de hygiene, maar wel jammer inderdaad.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Timon, van 11 weken, heeft dit ook... het is een huis-tuin en keukenkat dus erg veel haar heeft ie niet maar wel vrij veel, moet ik zeggen...


eergisteren heb ik z'n achterkant gewassen met een washandje... hij begon eeeerg hard te spinnen.... :shock:
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Wow! een kat die gaat spinnen als je hem wil wassen! :grin: Doe je goed! :wink:
Norris had er alleen de eerste keren last van. Dan zaten zijn achterpootjes zelf helemaal onder. Heb em 3 keer moeten wassen. Hij vond het water wel erg interessant, maar nu dus niet meer...

Ik denk dat knippen op zich wel een goeie optie is, maar inderdaad wel zonde.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik heb het bij mijn hond ook helaas moeten doen, dat is vreemd genoeg nooit meer terug gegroeid. :ethink:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

sandy schreef:Ik heb het bij mijn hond ook helaas moeten doen, dat is vreemd genoeg nooit meer terug gegroeid. :ethink:
Dus die hond had daarna echt last van kouwe kak :lol_sign:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Emma Boom schreef: Dus die hond had daarna echt last van kouwe kak :lol_sign:
Hij had altijd lekker een frisse kont. :puh: :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

miekje schreef:Wow! een kat die gaat spinnen als je hem wil wassen! :grin: Doe je goed! :wink:
nou.... niet direkt toen ik 'm waste... alleen z'n anus :???:

Ik vrees dus eigenlijk een beetje over de seksuele geaardheid van m'n katertje......... :roll:
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Jaa.. dat bedoelde ik ook... :grin: Tja... je weet het maar nooit he :wink:
:pdtmat: Gone with the wind
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou toch de voeding een gaan bekijken, de poep is aan de dunne kant, want met mooie drollen (jeetje wat zeg ik? :oops: ) krijgt een kat geen poepkont.

Mijn vraag is dus wat voer je?

Groetjes,
Nanna
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat is niet perse waar Nanna.
De kat van m'n ouders heeft normale ontlasting maar me moeder moet toch regelmatig dr kont wassen. :???: Dat is dan een pers.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik voer 'm momenteel blikjes Whiskas JR vlees en brokjes waarvan ik zo niet weet welk merk het is (m'n vriendinnetje heeft deze gehaald...)

Wellicht kan het te maken hebben met het verschil in voeding tussen het asiel en bij ons (hij is ondertussen 'slechts' een weekje bij ons).
Gast

Bericht door Gast »

sandy schreef:Dat is niet perse waar Nanna.
De kat van m'n ouders heeft normale ontlasting maar me moeder moet toch regelmatig dr kont wassen. :???: Dat is dan een pers.
Hoi Sandy,

De goede drol zal niet zomaar in de vacht blijven hangen, de kat moet erin gaan zitten of de haren moeten voor de anus in elkaar geklit zijn. Te vochtige ontlasting blijft vanzelf plakken aan de vacht met als gevolg een poepbroek. Als de kat dunnere ontlasting heeft is dat meestal het gevolg van voedsel of lekkertjes) die het diertje niet zo goed kan verteren. Dunne ontlasting kan ook veroorzaakt worden door stress of parasieten, en soms door een verstoorde spijsvertering.
Ik voer 'm momenteel blikjes Whiskas JR vlees en brokjes waarvan ik zo niet weet welk merk het is (m'n vriendinnetje heeft deze gehaald...)

Wellicht kan het te maken hebben met het verschil in voeding tussen het asiel en bij ons (hij is ondertussen 'slechts' een weekje bij ons).
Ach, het diertje is aan het omschakelen en wennen.
Door de verhuizing is er stress, daarnaast de omschakeling van voeding en daar heb je al twee oorzaken van diarree bij elkaar. Daarnaast staat Whiskas erom bekend dat veel katten er diarree van krijgen. Misschien is het een idee om het ventje een rauw kluifje/ karkasje/kippennekje te geven naast de brokjes. Carnibest is een redelijk/goed alternatief en veel beter dan blikvoeding. Daarnaast kiitenbrokjes waar het hummeltje de hele dag van kan eten. Een probiotica bijvoorbeeld bene-bac van spat ( http://www.spat.nl ). Biogarde stand of kwark of yoghurt zijn ook goede hulpmiddelen om de ingewanden te ondersteunen.

Groetjes,
Nanna
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Nanna, ik heb al verscheidene verhalen gehoord over gewone normale poep die in de broek blijft hangen dus het kan wel degelijk.

Ik zou yoghurt niet regelmatig geven, er is speciale kattenyoghurt die veel beter is voor hun ingewanden. Er zit ook lactose in yoghurt namelijk en daar kunnen katten niet goed tegen.
Plaats reactie