wilde straatkat en lief huiskonijn?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
ebony
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2004 23:28
Locatie: Ede
Contacteer:

wilde straatkat en lief huiskonijn?

Bericht door ebony »

zoals een paar van jullie misschien al weten, hebben mijn vriend en ik sinds twee weken de straatkat Milan in huis.

hij speelt nu ook in de tuin, insectjes vangen ect.
mijn vriend heeft ook een konijn die met lekker weer los in de tuin loopt..
de kater en het konijn zijn vriendjes geworden doordat ze aan elkaars neusje hebben gesnuffeld. zo'n schattig gezicht...ze springen samen op elkaar en rennen samen wat door de tuin.

toch ben ik soms bang. als het konijn even ergens anders gaat zitten gaat Milan in de bosjes zitten loeren en dan echt alsof hij in de aanval gaat. De opwinding giert dan door zijn lijf.
dan speert hij op het konijn af die rustig en niks vermoedend blijft zitten.
maar Milan spingt dan gewoon over hem heen of rent ineens ergens anders heen.
alsof zijn geweten hem tegen houdt om het konijn aan te vallen.

weet iemand hoe dit kan, de oorzaak?

bedankt
Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel =)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik denk doordat het komt dat hij de geur herkent als hij dichterbij komt. Onze hond Dobey heeft dat bijvoorbeeld met katten. Achter vreemde katten gaat hij al blaffend aan maar bij onze eigen katten doet hij dat niet. Het kan zijn dat Milan van een afstand niet doorheeft dat het zijn vriendje is en als hij dan dichterbij komt dan herkent hij de geur en zet zijn aanval dus niet verder in. Dat is eigenlijk de enige logische verklaring die ik kan bedenken.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
ebony
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2004 23:28
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door ebony »

ja het is zo'n raar gezicht :???:
elke keer hoop ik weer dat hij jessie niet aanvalt :sad:
maar goed, het zal wel loslopen...

thanks voor je berichtje!
Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel =)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hai ebony,

Mischien dat het ook gewoon een beetje spelen is, dat zou ik denken.......maar ik weet het ook niet zeker.
Inderdaad maar hopen dat jessie niet echt aangevallen zal worden...

Veel succes ermee......... :wink:
Gebruikersavatar
Marinka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2004 16:51
Locatie: plaatsje aan de kust
Contacteer:

Bericht door Marinka »

Hi,

Waarom het komt zou ik niet weten. Maar wij hadden thuis hetzelfde. Onze katten gingen ook achter het konijn aan. Het konijn rende dan altijd heel hard weg met de katten achter hem aan. Dan dachten we altijd als het hart van het beestje het maar houdt. Maar het was gewoon een spel. Want als het konijn geen zin had bleef die gewoon zitten. En was het voor de katten ook niet leuk meer. Ik heb ze er nooit op kunnen betrappen dat ze het konijn echt kwaad wilde doen.
Groetjes,
Marinka

baasje van: 3 katten: Guusje, Mozes & Karel, 1 fretje, 2 vogels en een bak met vissen.
Gesloten