Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Lotte schreef:De fresh variant heb ik geen ervaring mee, maar de classic kan ik je weldegelijk aanraden!
En ik kan je de fresh variant wel aanraden! :-P Werkt net zo goed als de classic (die had ik eerst) maar ruikt minder 'muf'. Al is dat wel persoonlijk denk ik, ik ken ook mensen die de fresh helemaal niet lekker vinden ruiken. ;-)
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Wij zijn in iedergeval litter pearl minded gewordeN!
Echt ideaal!!!

Enigste nadeel is dat er nu ipv fijne grit, grotere pearls door mijn gang liggen, maar ik vind ze in iedergeval niet meer in bed ( dit tot tegenstelling met grit...yak en slaapt ook nog k**te)

Tof is vooral dat ik dus geen geurtjes meer heb. Vooral nu met die warmte is het echt heel erg lekker dat je niet binnenkomt in een walm van urine geur ( ja..maakte de bak echt ruim optijd schoon, maar heb nou eenmaal 2 stinkers)

Dus...AANRADER!!!
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

claudia schreef:ik ken ook mensen die de fresh helemaal niet lekker vinden ruiken. ;-)
Ik bijvoorbeeld. :esick: :grin:

Ik vind het zo'n kunstmatig luchtje hebben. ;-)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik wilde de pearls eigenlijk ook gaan proberen, maar die kan ik hier in Leeuwarden helemaal niet krijgen :???:
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Je kunt ze ook bij de Boerenbond ( bij jullie Welkoop denk ik) kopen. Daar heten ze anders maar het is hetzelfde principe..ik gebruik ze door elkaar ( maar net waar ik toevallig inkopen aan het doen ben) en dat werkt echt prima!
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Dan zou ik daar inderdaad eens kunnen gaan kijken! Dank voor de tip!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Marije schreef:Ik bestel het altijd hier. Geen idee of dat ook voor België kan.
Dit is ideaal hoor Elize! Als je gelijk een aantal zakken bestelt, vallen de verzendkosten ook wel mee. Binnen 3 dagen heb je het in huis. ;-)
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Iemand ervaring met AirWick ontgeurend (en parfumerend :???: ) poeder voor op de kattenbak?
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Marije schreef: Ik bijvoorbeeld. :esick: :grin:

Ik vind het zo'n kunstmatig luchtje hebben. ;-)
Hier nog een :esick:

sKatje schreef:Iemand ervaring met AirWick ontgeurend (en parfumerend :???: ) poeder voor op de kattenbak?
Het schijnt dat het niet zo goed is voor de katjes zelf... maar zeker weten doe ik ook niet!!
Ik gebruik zelf "Schep en Schoon" van de Appie. Ik heb al vele merken geprobeerd, maar ik blijf toch terugkomen op deze. Tja, je hebt wel wat uitloop, maar een stuk vloerbedekking voor de bak scheelt al een hoop! En stofzuigen moet je met 2 katten en een hond toch regelmatig.
Verder vind ik dat het grit van de appie goed klontert en ook niet stinkt.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Ik gebruik nu een maandje of twee Pet's Pal, een merk dat ze sowieso bij de Discus dierenwinkels verkopen. Ik geloof dat het vrij nieuw is. Dus ik weet niet of er hier al mensen zijn met ervaringen?
Ik ben er in ieder geval heeeeel terveden over, ik had eerst een eigenmerk van de Lidl en ook weleens van de Super, maar met dit warme weer ging het toch flink ruiken. (Ookal vond ik die korrels best goed werken als het niet zo warm is...)
Maar met dit merk ruik je niks! En de plasjes worden hele harde klonten die, als je er genoeg grit in doet, de onderkant van de bak niet eens raken. Dus het is er echt zo uit te scheppen.
Volgens mij is het qua substantie een beetje te vergelijken met Litterpearls, al heb ik die nog nooit gebruikt. Het zijn ook hele kleine korreltjes in ieder geval.
Ik vind het ook een voordeel dat die kleine korrels veeeeeel minder herrie maken als ze zitten te graven, dan die grote korrels. Ik kan niet zo goed tegen die krassende geluiden :icon_shifty: (Deed me denken aan nagels op een schoolbord, ieieieie), maar met die kleine korreltjes heb je die associatie niet meer gelukkig. Het klinkt nou eerder als een vegend geluid ;-)

Wat een verhaal hè, en dat over kattenbakkorrels :icon_shifty:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

José schreef:Volgens mij is het qua substantie een beetje te vergelijken met Litterpearls, al heb ik die nog nooit gebruikt. Het zijn ook hele kleine korreltjes in ieder geval.
Litterpearls zijn juist vrij groot en ook niet klontvormend. ;-)
Nens
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2006 19:52
Locatie: uden

Beste plaats voor de kattenbak

Bericht door Nens »

Hallo kattenliefhebbers,

Ik heb een kitten gekocht die ik overmorgen ga ophalen. Ik woon in een appartement en heb maar een slaapkamer.

Ik hoor van verschillende mensen die net zo klein wonen als ik dat zij de kattenbak op de badkamer zetten. Ik vind dat een vreemd idee. Het liefst zet ik de kattenbak in mijn open keuken.
Maar dan ben ik bang dat de kat de eerste dagen misschien aan mijn bank gaat krabben en zijn behoefte op de bank gaat doen.

Is het een idee dat ik de eerste week de kattenbak en al de andere spulletjes op de badkamer zet en als hij gewend is om het op de kattenbak te doen deze te verplaatsen naar de keuken? Of is dat juist slecht?


Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Groetjes Nens
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik woon precies hetzelfde als jij en ik heb dus mijn kattenbak direct vanaf het begin in de keuken gezet, net als de eet- en drinkbakjes, en daar heb ik verder nooit problemen mee gehad.

Je moet gewoon gelijk bij binnenkomst de kitten wijzen waar hij moet zijn (en hem er even opzetten) en dan zal hij zich waarschijnlijk niet vergissen en de bank gaan gebruiken. Ik vind het verschuiven van de kattenbak geen goed idee, want dan kan je kitten in verwarring raken.

Ik vind de badkamer ook niet zo'n fijne plek, dus daarom heb ik voor de keuken gekozen, maar ik heb wel een overdekte kattenbak genomen in verband met de luchtjes.

groetjes,
Sandra

PS: heel veel plezier met jre nieuwe aanwinst!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Bij ons staat er ook een kattenbak in de keuken, in het hoekje bij de deur zodat je ook niet zo hoeft te slepen. Wel overdekt inderdaad. Later hebben we een tweede kattenbak in de computerkamer gezet omdat we meer katten kregen.
Ik heb nooit problemen gehad met het zindelijk maken. Zolang je in het begin de kap er maar af laat zodat ze het zelf kunnen vinden. En in het begin is het handig om elke keer als hij gegeten heeft (ongeveer 15/20 minuten later) je kitten op de kattenbak te zetten.
Ik zou niet gaan slepen met de kattenbak, ik denk dat je daardoor juist problemen gaat krijgen. Zou je kitten toch steeds een ander plekje opzoeken kan je altijd nog de kattenbak tijdelijk op die plek zetten en die dan steeds een stukje verder opschuiven tot hij op de goede plek staat.
Veel succes en vooral veel plezier!
groetjes Sharon
Evelijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 jun 2006 15:28
Locatie: Groningen

Bericht door Evelijn »

Zijn litter pearls hetzelfde als litter crystals. Zag dat staan bij de Praxis: Top Fresh cat litter crystals met samenstelling van kiezelzuurzand, water en zuurstof.
Staat wel een rare waarschuwing op:
Let op: Het absorptie vermogen van Silica Top Fresh Crystals is zo groot dat het niet voor kittens jonger dan 8 weken gebruikt mag worden, zodra een kitten zelfstandig zijn behoefte doet, is om te starten een laagje van 2cm aanbevolen.

Staat voor de rest niks bij waarom een groot absorptie vermogen slecht is voor kittens, beetje raar dus.
Ik meng het dus voor m'n toekomstige huisgenootje dus eerst wel met gewoon kattengrit, ook al is hij ouder dan 8 weken.
Plaats reactie