Likken aan plastic tassen...

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Anita

Likken aan plastic tassen...

Bericht door Anita »

Hallo,
Chico heeft af en toe periodes dat hij aan met name plastic tassen gaat likken. :silly:
Kan iemand mij vertellen of dit vaker voorkomt en wat de reden hiervoor zou kunnen zijn?!?


Groetjes, Anita :zwaaien:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Heb dit nog nooit meegemaakt. :???:
Wel dat ze er in gaan liggen. :lol:

Misschien trekt de geur ze aan? :???:
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Onze Sam is verslaafd aan plastic tassen en van dat knisper-plastic dat bijvoorbeeld om bloemen zit. Zodra ik de boodschappentas uitpak, moet hij erbij komen staan, er aan likken en vooral: er in bijten! Als ik niet uitkijk heb ik zakken oude chips voordat ze open zijn... :roll: En plastic tasjes zijn ideaal om op te zitten, aan te likken en ook weer te perforeren. Raar beest....
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hé dit doet onze Missy ook. Snap niet wat ze er lekker aan vind, maar het liefst likt ze eraan tot er niks van over is. Maar dat duurt haar te lang (zo'n plastic AH tasje krijg je natuurlijk niet zo snel 'op' gelikt ;)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Heb ook absoluut niet het idee dat Chico dit doet om te spelen of omdat het zo leuk zou knisperen, het is hem pure ernst...!
Wanneer ik hem wegstuur, :twisted: blijft hij ook steevast terugkomen... :eshifty:
Ik heb iemand ooit eens horen zeggen dat ze dat doen omdat ze een tekort van een bepaalde vitamine zouden hebben ofzo..., weet alleen niet of dit inderdaad waar is. :???:

Groetjes, Anita :zwaaien:
Jolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2004 12:10

Bericht door Jolanda »

Knor heeft hier de bijnaam plastic-fetisjist, :oops: of zoiets. Altijd likt hij aan plastic. Van pendaalemmerzakjes tot afdekzeiltje. Noem het maar op, Knor likt eraan. Ook DJ, de kat van mijn zus, likt aan plastic tasjes.

Vreemd gedrag, vind ik zelf. :lol:

Groetjes Jolanda
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Hier doet alleen Flits het.
Vooral met stevig plastic, zoals handvaten van bepaalde plastic tasjes, die zitten na een paar dagen vol met gaatjes :wink: (ze bijt dus, en likt niet).

Volgens mijn schoonbroer komt dat doordat er zweet op die handvaten zit (van je handen) en dat katten dat zout lekker vinden. Maarreuhm eigenlijk ben ik niet overtuigd door die redenering, want dan zou ze het ook met andere tasjes doen, en ze doet het echt enkel met stevige plastic handvaten, niet met slap plastic...
Nanet

Bericht door Nanet »

Dat ze erin kruipen heeft misschien te maken met het kraken, leuk geluidje. Ook geeft plastic een beetje statische electriciteit als je erover wrijft, of hoe noem je dat. Merk je zelf ook als je in een tuinstoel zit en over de armleuning schuift, het haar op je arm wordt aangetrokken. Het tintelt een beetje, misschien vinden ze dat lekker. Maar waarom ze eraan likken??? Ik ga is zoeken of ik wat kan vinden, grappig om te weten.
Laatst gewijzigd door Nanet op 04 jul 2004 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Nanet

Bericht door Nanet »

Dit vond ik over likken aan plastic en foto's.

"It has been speculated that they are tasting the slight "odor" that emanates from these products. They may also enjoy the texture of the items on their tongue."

Maar welke stof die geur nou geeft weet ik niet.
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Haha,ik dacht dat het een Fiona-tic was.Maar blijkbaar zijn er meer katten die dat doen.fiona wil altijd in plastic bijten.Wel alleen in dun plastic.Als ik het zie moet ze er mee stoppen,want ik vind het maar eng.Stel dat ze wat doorslikt :???: .
Plastictasjes vindt ze ook heerlijk.Nog voor er een op de grond ligt,zit ze er al in :shock: .En krijg haar er dan maar eens uit....

Groetjes
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Hé, dit doet roxy dus ook, likken aan elk stukje plastic dat ze kan vinden, ik dacht dat ze de enige was en had er ook nog nooit van gehoord.
JIPPIE, ze is toch normaal !
joydiablo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jul 2005 02:34

Bericht door joydiablo »

hoi ,

heel herkenbaar ...we hebben 2 siamesen..broers uit etzelfde nest .
gizzmo doet dit niet maar diablo wel inderdaad elk stukje plastic ...wij begrijpen er ook helemaal niks van en dit doet hij echt al jaren .....
en net als jolanda hebben wij altijd gezegt dat diablo een kat met een plastic fetisj is ...
vreemde wezens katten :)
groetjes joyce
diablo&gizzmo en nevada
Gebruikersavatar
Richelle
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2005 16:17
Locatie: Twente

Bericht door Richelle »

Ook mijn simba is dol op plastic. Alleen brengt dit wel een probleempje met zich mee. Hij is namelijk helemaal verslaafd aan de pedaalemmerzakken. Iedere dag opnieuw ligt de prullenbak over de vloer en is de zak totaal kapot gescheurd. Ik zet de prullenbak nu al heel vaak weg; maar dat is wel lastig in de keuken. Heeft iemand een idee hoe dit af te leren; of moet ik een grotere zwaardere bak kopen?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Je hebt ook van die prullenbakken die in het aanrechtkastje kunnen. Misschien is dat een idee, dan kan hij er in ieder geval niet meer bij.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Het foto likken ken ik ook. Ik hou dus alle foto's bij de katten vandaan evenals plastic. Tijger eet het op en kotst het weer uit. Volgens mij zijn dit echt vieze gifstoffen en is het gewoon beter het uit de buurt van onze dieren te houden!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie