piepende ademhaling

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gesloten
Gast

piepende ademhaling

Bericht door Gast »

ik heb nog maar net een nieuw katje, maar er is een klein probleem: als hij inademt piept hij, wat zou er kunnen zijn en moet ik naar de dierenarts?
alvast bedankt
groetjes
silke
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Silke, ik zou gewoon naar de da gaan. Katjes horen niet te piepen als ze ademhalen. Het kan gewoon stress zijn, maar het kan ook wat anders zijn. Is de kat verder wel gezond (dus geen snotneusje, vieze oogjes of iets dergelijks?

Sterkte!
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

piepende ademhaling

Bericht door annelies »

:grin: onze tijgertje had voor 3 maanden terug ook een piepende ademhaling, bleek een luchtweginfectie te zijn, hij is 8jaar ,dus niet piepjes mee, maar ga altijd naar de DA als je onzeker bent over de gezondheid, hopenlijk gaat het inmiddels beter met hem
groetjes annelies,annika en de boys
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Geen risico nemen en gelijk naar de DA.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Zeker weten, helemaal omdat je zegt dat je een nieuw katje hebt en ik dus aanneem dat het een kitten is. Een kat hoort geen piepende ademhaling te hebben net zoals dat bij mensen niet hoort. Geen risico nemen dus maar naar de da gaan.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik zou ook geen enkel risico nemen en naar de dierenarts gaan. Beter een keer te veel dan te weinig denk ik altijd en voor je eigen gemoedsrust is het ook beter. Succes!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik zou toch maar even naar de dierenarts gaan, al is het alleen maar voor je gemoets rust.

Sterkte.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Onze Fonzie heeft ook weleens eens een piepende ademhaling maar dan eigenlijk alleen als ze aan het slapen is. Ze snurkt ook vrij veel! :grin:

Zou ik hiervoor ook naar de DA moeten of is het niet zo erg aangezien ze het alleen soms doet als ze slaapt?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Dirk,

Jou Fonzie klinkt als mijn Borre. Die snurkt soms als een volwassen vent en hij piept ook vaak.
Hij is erg gevoelig voor luchtweginfecties. Het blijkt dat hij waarschijnlijk als kitten verwaarloosde niesziekte heeft gehad. Ik heb hem een aantal jaren geleden voor Bronchitis moeten laten behandelen.

Weet je de achtergrond (kitten) van Fonzie? Hou het gewoon in de gaten. Ze kan extra gevoelig zijn voor luchtweginfecties. Piepen en snurken is altijd iets meer opletten.
Borre is volkomen gezond, maar 1x in de paar jaar moet hij een antibioticumkuur.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Silke, ben je ondertussen nog naar de da geweest of is het overgegaan? Het is nu al een tijdje geleden hé. Was je katje ziek?
Laat je ons wat weten? :grin: ;-)
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Bella,

Bedankt voor je reactie. Fonzie is nu zo'n 5,5 maand oud en wij hebben haar sinds ze 13 weken is. Ze komt van een Cattery af compleet met stamboom e.d. Ik denk niet dat ze voor die tijd iets heeft gehad anders hadden we dat wel gehoord van de fokkster.

Ze gaat morgen naar de DA om te steriliseren en ik zal het gelijk nog even zeggen tegen de DA.
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Misschien een tip om een paar weken colloïdaal zilver te gebruiken. Dit bouwt de weerstand op, het is een natuurlijke anti- biotica.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Fonzie is net terug van de DA en die kon niks horen. Ze hebben ook nog geluisterd toen ze sliep maar toen deed ze het niet. Het kon misschien aan de houding liggen waarin ze dan sliep. :smile:
Gesloten