Wij waren met de fokker overeengekomen dat we de kater met 8 maanden zouden laten castreren en zij zou zo lang de stamboom achter houden.
Het gaat hier om een Bengaal.
Geen probleem, want wij zoeken geen dekkater, maar een speelkameraadje voor onze jonge Siamees.
Wat schetst onze verbazing, vanmiddag worden wij gebeld door de fokster dat zij de 2 katertjes uit het nest vandaag heeft laten castreren.
Zij zijn beiden 9 weken.
Ze had overleg gehad met de NKU Sara( nederlandse katten unie) en deze had haar gezegt dat ze geen stamboom mocht achterhouden, dus ze kon ze beter castreren, dat doen ze in amerika immers al jaren, dan is men er zeker van als fokker dat de koper er niet mee kan fokken.
Dus onze kleine schat is vandaag al met 9 weken onder narcose geweest.
Wat moet ik doen HELP!!!!!!
Mijn verstand zegt afzeggen, maar mijn hart zegt ophalen, wij zijn inmiddels al zo aan de kat gehecht, maar ik heb 3 dierenartsen gebeld en die zeggen allemaal dat je niet moet castreren voor 8 maanden.
Het narcosemiddel (DOMITOR) zou hartproblemen kunnen veroorzaken, dit zou zich de komende 2 jaar kunnen uiten.
De fokker zei zelf dat de voorzitter van de NKU SARA had verteld dat het beter was om jong te castreren, want dan groeien ze mooier uit, dat deed de voorzitter zelf ook.
Gaarne reactie, ik zit met een groot dilemma, vrijdag moet ik hem gaan halen. Zijn er meer fokkers die dit doen, of is het zo misdadig als dat ik denk dat het is. REAGEER AUB!!!!!!