Kat met gewrichtsprobleem

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gast

Kat met gewrichtsprobleem

Bericht door Gast »

hallo ik zit met een groot probleem ik ben met mijn 3 jaar oude kat nikki naar de dierenarts geweest omdat ze zo moeilijk liep ook had ze pijn aan haar poten.Er zijn foto's gemaakt en er is een bloed onderzoek gedaan
hieruit bleek dat ze niks ernstigs zou hebben ja ze had wel een gewtichts probleem maar dit zou goed te behandellen zijn ze kreeg een spuit die 3 week zou werken en waardoor ze makkelijker en pijnloos zou kunnen lopen nou niet dus we zijn nu 2 week verder en de klachten zijn alleen maar erger geworden ze was de lieveling van mijn andere katten maar sinds dit aan de gang is words ze genegeerd of ze vallen naar haar uit ook wil ze nu niet meer opgepakt worden ik weet niet meer wat ik moet doen ik weet wel dat ik haar niet met pijn wil laten rondlopen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Het lijkt me dat je dan terug moet gaan naar de dierenarts. Als de injectie duidelijk niet werkt, klopt zijn diagnose of behandelplan niet.

Overigens zijn er goede pijnstillers en gewrichtsmedicatie voorhanden hoor, dus de dierenarts kan eerst nog andere dingen uitproberen. Succes!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door Adriana »

MarjanR schreef:Vet!!! Heel fijn. Very useful
:nothanx: :-D en voor wat betreft Mooseboos zijn gewrichtenellende-pijn dacht ik ook nog aan Sasha's blend en missch daar zelf goegelgoegel even naar zoeken, want ik weet niet precies wat er bij Moos gerepareerd/verbeterd (??hernia??) moet worden.
ook huisdierendokter heeft een aantal middelen die missch werkzaam zijn bij gewrichtenellende.. duim/duim
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door MarjanR »

De da riep al iets over pijnstillers die in zijn kastje staan.
Ik wil, als de pijn binnen een maand niet over is, eigenlijk gaan kijken naar glucosamine.
Dus me niet direct in de pijnstillers storten.
Maar mocht ik dus over een maand of twee geen verbetering merken dan is pijnstilling wellicht toch iets waar ik over moet gaan denken, helaas.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door Adriana »

maar waarom wachten met glucosamine? of misschien èn-èn
Sasha's blend is geen pijnstiller maar doet iets moois met gewrichtsklachten, maar omdat ik die kwaal hier nog niet bij de hand heb gehad, weet ik niet precies wàt..
http://www.sashasblend.nl/cb_pages/sashas_blend.php
hier staat denk ik een heleboel info waar je missch wat aan hebt.. duim/duim
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door MarjanR »

Ik ga daar thuis eens goed naar kijken.
Het schijnt dat J/D erg goede resultaten boekt na 28 dagen.
Door de speciale samenstelling is het te adviseren geen extra supplementen te gebruiken.
Ik ga het daarom een kans geven zonder glucosamine (of sasha's).
Ik vermoed overigens dat Moos geen hernia heeft, maar versleten kraakbeen tussen zijn wervels.
Hij heeft schijnbaar geen last van een zenuwblokkade (uitval of prikkelingen) want ik zie hem niet overmatig poetsen of manken oid.
Het lijkt heel plaatselijk te zijn.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door Adriana »

lijkt me strak plan en zeker ook overzichtelijk om J/D alleen te geven en kans te geven, lees goeie berichten over J/D, hoop dat ie t lekker vind en duim/duim!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door MarjanR »

Nou hij vindt het heeeeeeeeeeerlijk, en de meisjes ook :lol:
Maar goed, even aansturen en ze zitten weer met de neus in eigen bak ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door Ilone »

Adriana schreef:analgos is het plantaardige middel van huisdierendokter.

in hun beschrijving staat dat het bij bepaalde pijnen een goede vervanger is voor een heel rijtje aan pijnstillers, daar even lezen:
citaat huisdierendokter: de reguliere producten Carprofen, Rimadyl, Ketoprofen, Ketofen, Meloxicam, Metacam, Tepoxalin, Morfine, Fentanyl, Hydromorphone, Butorphanol en Tramadol. Mogelijke bijwerkingen van deze reguliere producten zijn braken, diarree, lever- en nierbeschadiging en bloedingen in het maagdarmkanaal. Als u deze producten geeft is bewaking van de lever en nierwaarden belangrijk. einde citaat

het ging mij bij de links ook om ingelogd te zijn op de diverse sites en daar aangekomen kun je even bij de omschrijving/bijsluiters kijken naar de andere middelen.. en dat kan iedereen dan zelluf, op basis van het 'eigen' middel wel even uitzoeken..
toevallig helaas is dat dus indd drie maal hetzelfde middel maar met hun zoekfuncties kun je daar makkelijk de andere middelen vinden ;-)
Oh maar ik bedoelde het niet verbeterend o.i.d. hoor! Hoop niet dat het zo over is gekomen.
Maar omdat ik mn beestjes Tolfedine geef, was ik even nieuwsgierig ;) Tolfedine zie ik niet in het rijtje staan overigens. Maarja, Tolfedine is ook een NSAID zoals die andere...ook slecht dan??
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door Cari »

HOHO, geen strak plan! Ik heb het destijds voor Yimper opgezocht en J/D bleek een gigantisch hoog eiwitpercentage te hebben. Ik kan even niet meer vinden hoe hoog, want ik heb de analyselijst, die overigens lastig te vinden was, voor zover ik me herinner, weggegooid. Je kan beter de stofjes die erin zitten combineren met een senior dieet. Dus omega 3 + glucosamine/chondroitine. Ik geef Yimper nu catoils en cosequin. Ik heb me toen nog zo verbaasd over de analyse van J/D, omdat het toch vaak oudere dieren zijn die last van de gewrichten hebben :???: . Dierenartsen richten zich helaas meestal op 1 probleem. (Kan je daarna fijn weer terugkomen met het daaruit voortvloeiend probleem :???: ) Mijn da wilde het me ook aansmeren, maar nee dus, niet voor mij. Dan kan je Moos zijn niertjes ook niet aandoen :enaughty: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door MarjanR »

Ik heb gekeken naar inderdaad het eiwit gehalte.
K/D is 28.8% (schiet me niet op achter de comma), J/D is 32%
Ik weet dat het meer is dan de K/D, en ik heb samen met de da de afweging gemaakt om te kiezen uit 2 slechte zaken. Omdat Moos de laatste maand niet strak op de K/D heeft gestaan (af en toe een priegeltje tonijn, bijna dagelijks een paar brokjes uit de bakken van de andere katten) en z'n waardes minimaal verschilde van de laatste uitslagen hebben we toch gekozen voor J/D.
(ik heb wat meer info staan in het Pluisje nier topic).
Maar als dit na een maand niet aanslaat ga ik inderdaad weer over naar het K/D (of ds dieet) met catsoils (die hij ook al kreeg met z'n K/D, nu eventjes niet).
Ik ga even kijken naar je glucosamine/chondroitine, dank voor de tip.
(oh jee, dit topic dwaalt af zo.... misschien admin even vragen te splitsen in twee topics?)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door Cari »

http://www.hillspet.com/products/pd-fel ... y-dry.html

Hier hebben ze het over 37,4% protein (da's toch eiwit??).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door MarjanR »

Ja, dat is eiwit.
Ik heb thuis de beide zakken met elkaar vergeleken.
Ik ga dat vanavond nog een keertje doen dan, en dan naar de engelse tekst kijken...
Thanks for the tip
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door Cari »

Geloof dat ik het al snap: de 37,4% is is gerekend zonder het vochtpercentage... nogal verwarrend :???:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Metacam in relatie tot chronisch nierfalen

Bericht door Adriana »

hardstikke goed Cari, denk dat je helemaal gelijk hebt met eiwit(=protein)-waarschuwing..
dus niet strak plan, ai ai en splitsen in nierdieet en middelen missch
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie