Kat loopt mee

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Kat loopt mee

Bericht door Erica »

Hallo Allemaal!

Ik heb een probleem. Omdat ik sinds een tijdje in een rolstoel zit moeten ik en mijn moeder lopend ergens heen. De laatste paar weken loopt elke keer de kleine kat mee. Dan moeten we dus weer terug om haar binnen te zetten. Als we boodschappen gaan doen is dat niet zo erg maar als we naar de stad gaan vind ik dat vervelender.
Is er een manier om haar aan te leren dat ze niet mee kan lopen? Ik heb namelijk niet zo'n zin om elke keer weer terug te moeten en haar, tegen haar zin, naar binnen te doen. Ik vind het zo zielig zeker met dit mooie weer.

Weet iemand iets?

Bedankt!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hallo Erica,
Kun je de kat geen tuigje omdoen en dan gewoon meenemen naar de stad? Dan kan er niets gebeuren, hoef je haar niet terug te brengen en je hebt gegarandeerd bekijks :razz:
Wij hadden vroeger ook een meeloop-kat en bij collectes haalden we heel veel geld op! Hij stopte altijd bij de grote weg en wachtte daar tot we terugkwamen uit de stad. Ik heb er erg van genoten :grin:
Gast

Bericht door Gast »

Mijn kat loopt ook mee.
Als ik mijn dochter naar school brengt dan loopt hij ook mee en blijft bij het hek zitten tot dat ik terug kom.
Zodra hij me in het oog krijgt dan sprint hij heel hard naar huis. :lol:
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ach wat lief! Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen zou maken als ze mee de stad in zou gaan. Daarom lijkt me het idee van Emma ook wel wat. Zo'n tuigje omdoen en dan kan ie gewoon bij je blijven en op je schoot liggen.

Joppie dat lijkt me ook wel een kapoentje dan, zo rennen als je hem in het oog krijgt.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gast

Bericht door Gast »

Mijn ouders hebben een poes, Asrael genaamd, die echt een 'papa's kindje' is. Ze loopt mijn vader werkelijk overal achterna, bijvoorbeeld als hij een brief op de bus moet doen. Het is zelfs zo dat ze vaak 's-avonds pap gaat halen of hij mee gaat wandelen!!! Omdat ze naast een basisschool wonen, gaat hij dan met haar spelen op de speelplaats. Asrael klimt dan overal in... soms denk ik dat hij toe is aan een kleinkind... :smile:
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Leuk toch?
Mijn kat loopt altijd mee naar de voordeur, dus af en toe probeer ik of ie mee wil naar buiten. Maar dat is dan weer eng. :lol:
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Nanet

Bericht door Nanet »

Een tuigje leverd denk ik inderdaad het minste gevaar op voor de kat. Ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat hij mee de stad in loopt, maarja, katten zijn nou eenmaal eigenwijs en luisteren echt niet als je ze terug stuurt. Wel leuk dat 'ie dat doet, gelukkig blijven die van mij wel in de buurt van ons huis. Er is wel een buurtkat die er niet over twijfelt om met me mee te gaan naar de stad, maarja, beetje raar om de kat van een ander aan een tuigje te doen.

Groetjes Nanet.
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Bericht door Erica »

Hallo,

Ik heb het haar ondertussen al afgeleerd. Ze leert gelukkig nogal snel.
In een tuigje meenemen vind ik eigenlijk een zeer zinloos iets. Ik zit echt niet te wachten op nog meer bekijks, maar dat terzijde.
Ze loopt nu nog een stukje mee, staat dan nog te roepen maar draait vervolgens om en loopt weer terug naar huis.
Dus dat is ook weer opgelost.
Gast

Succes

Bericht door Gast »

Gelukkig Erica!

Onze katten deden het vroeger allebei, totdat er een werd aangereden door een te hard rijdende brommer op het fietspad.
Goed opgelost, succes verder!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hoe heb je het haar afgeleerd dan? Katten doen meestal hun eigen zin, dus ik ben benieuwd hoe je dat aangepakt hebt.
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Em ik heb een varken die heel goed luisterd.
Gooi ik mijn pet weg en dan zeg ik blijf hier, doet hij ook nog!! :wink:
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

:lol_sign:
Kun je bij mij komen trainen Anna?? Ik kan wel advies gebruiken :lol:
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Anna, dat wil ik ook kunnen :lol: Lacheeen !! ;-)
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Allebei mijn katten lopen met me mee.
De jongste kat loopt een klein stukje mee, ongeveer 2 straten en dan gaat hij heel hard mauwen, en de oudste kater, loopt helemaal mee, kan 'm niet schelen waarheen :lol:
Gebruikersavatar
Irma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2004 22:13
Locatie: Schiermonnikoog
Contacteer:

Bericht door Irma »

Ja, hier ook van die "meelopertjes" :lol:
Groetjes Irma
Gesloten