Hoi allemaal, wij zijn aan het voorsorteren op weer een tweede kat in huis, maar nu is er een probleem ontstaan in de afgelopen maanden. Lyna is een heerlijke teut en geniet van niks meer dan even een hapje halen uit haar bakje, de catio in, even naar de bak, weer een paar happen, je kent het wel. Maar ze heeft ook gewoon haar eigen eten nodig, ze eet voornamelijk natvoer, en nou ja, we zien de bui al hangen dat een andere kat dat dan op eet. Met Milo er nog bij at ze wel haar bakje leeg (anders deed hij het wel voor haar namelijk), maar nu heeft ze zich dit gedrag echt eigen gemaakt.
Om te voorkomen dat we straks als bewakers tussen twee katten moeten zitten én Lyna niet meer lekker uren over haar natvoer kan doen, ben ik eens gaan zoeken naar opties. Lyna is een kat die niet graag iets aan haar lijf heeft, dus een halsband met sensor om bijvoorbeeld een voerbak open te laten gaan leek mij geen optie, dat is te groot en dat gaat haar in de weg zitten.
Nu kwam ik online en in de dierenwinkel zelf deze tegen: https://www.bol.com/nl/nl/p/surefeed-mi ... 037360453/. Is er iemand die hier toevallig al ervaring mee heeft? Hij werkt op microchip en uiteraard is Lyna gechipt, dus dat is geen probleem. Maar ik ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen, het is tenslotte een flinke uitgave dus voordat ik dit ga bestellen, was ik erg benieuwd.
Voerbak op microchip
Voerbak op microchip
Lyna
Bink
Milo* (2013-2025)
Noodle* (2012-2015)
Faith* (2010-2013)
Odie* (1986-2005)
Bink
Milo* (2013-2025)
Noodle* (2012-2015)
Faith* (2010-2013)
Odie* (1986-2005)
Re: Voerbak op microchip
Ik heb hem gehad. Werkte goed alleen is onze Moos nogal een boef en joeg alsnog Saar weg en dan nam hij snel een hap. Via de achterkant mee eten kan ook dus daar had ik ook nog een kap voor gekocht.
Het is dus op zich heel fijn, als je katten hebt die zich gedragen;-)
Wat je ook kunt overwegen is een soort kist/bak maken waar ze in kan met een kattenluik op chip, dat heb ik wel eens voorbij zien komen ergens. Dan kan zij alleen eten in alle rust. Moet je natuurlijk wel plek voor hebben om zoiets neer te zetten.
Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Het is dus op zich heel fijn, als je katten hebt die zich gedragen;-)
Wat je ook kunt overwegen is een soort kist/bak maken waar ze in kan met een kattenluik op chip, dat heb ik wel eens voorbij zien komen ergens. Dan kan zij alleen eten in alle rust. Moet je natuurlijk wel plek voor hebben om zoiets neer te zetten.
Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Moos 2016Saar 2016Siep 2019